LS 400 - Low oil pressure

Problemy z silnikami dotyczące modelu LS
ODPOWIEDZ
MCR
Nowy lex user
Posty: 4
Rejestracja: 16 mar 2016, o 11:33
Model Lexusa: LS 400 UCF 20 II
Skąd:: Łódź
Kontakt:

LS 400 - Low oil pressure

Post autor: MCR »

Cześć!

Spotkała mnie dziś niepokojąca sytuacja. Podczas spokojniej jazdy po ok. 15 minutach nagle silnik stracił moc, podczas ruszania ze świateł mimo dość wysokich obrotów (4/5k) bardzo powoli przyspieszał.

Zostawiłem samochód na kilka godzin, po czym ruszyłem w drogę powrotną - silnik pracował bez żadnych zastrzeżeń. Jednak po chwili mignęła mi czerwona lampka wraz z dźwiękiem i komunikatem "low oil pressue". Im dalej jechałem tym częstotliwość pojawiania się tego błędu wzrastała, jednak komunikat nie wyświetlał się cały czas, tylko pojawiał się i znikał.

Kilka miesięcy temu miałem podobną sytuację, jednak kolejnego dnia problem praktycznie zniknął. Za to ten sam komunikat pojawia się podczas gaszenia silnika, kiedy przekręcam powoli kluczyk błąd pojawia się na sekundę i silnik gaśnie.

Samochód był kupiony w grudniu, nic takiego się z nim po zakupie nie działo. Silnik pracował dość głośno ale sprawnie, przyczyną hałasu były luzy zaworowe, które zostały oczywiście wyregulowane. Zostały również opuszczone zawory, oczywiście wymienione uszczelki głowicy, głowica była planowana, zmieniony rozrząd, filtry, wymieniony olej. Co do oleju, nie wiem czy nie został wlany 10w40. Na tym oleju miałem zrobić kilka tysięcy kilometrów i wrócić do warsztatu na ponowną wymianę, wraz z wyrzuceniem śmieci z miski olejowej. Po odebraniu auta silnik chodził pięknie, jednak po przejechaniu 120 kilometrów pojawił się właśnie błąd "low oil pressure", podczas odpalania samochodu wyświetlał się również komunikat "check vsc". Od tego momentu silnik zaczął chodzić dużo głośniej, pracuje nierówno, a na jak samochód nie jest rozgrzany, to obroty falują, samochodem trzęsie. Czasem obroty spadają dość drastycznie, raz nawet się zdarzyło tak, że samochód zgasł. Jednak po wymianie akumulatora zgaśnięcie samochodu i błąd "check vsc" już się nie powtórzyły, jednak został problem z "low oil pressure".


Czym może to być spowodowane, jak się za to zabrać?


Kolejne pytanie - czy możecie polecić warsztat w Łodzi, któremu nie będzie obcy taki Lexus?


Co do samochodu:

Lexus LS 400 UCF 20 II 1997


Dzięki za wszelkie podpowiedzi!
ODPOWIEDZ

Wróć do „LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości