Jak wymienić ACIS zawór podciśnienia kolektora dolotowego:
Po pierwsze trzeba sprawdzić czy to sam zawór padł (można go zmierzyć wtyczka jest łatwo dostępna po prawej stronie silnika (jak patrzymy na silnik to lewa).
Jeśli stwierdzimy że zawór jest faktycznie uszkodzony kupujemy nowy np. w e-cars Kraków, wraz z kompletem uszczelek dolotu.
Przystępujemy do wymiany:
1. Upuszczamy płynu chłodzącego ok. 2 litry, będzie nam to potrzebne do rozpięcia węży ogrzewania szyby które idą tuż nad kolektorem.
2. Zdejmujemy osłonę silnika.
3. Zdejmujemy dolot powietrza od filtra do przepustnicy (odpinamy wszystkie przewody i wtyczki).
4. Odkręcamy przepustnicę i odchylamy ją na przewodach wodnych, wtyczki elektryczne należy odpiąć.
5. Odpinamy wszystkie wtyczki od wtryskiwaczy oraz wtyczki od cewek zapłonowych po stronie kierowcy (lewej) po prawej mogą zostać – nie ma konieczności ich odpinać miejsca będzie wystarczająco dużo.
6. Rozłączamy węże ogrzewania szyby (wycieknie ok. 50 ml płynu)
7. Odkręcamy wszystkie wsporniki z kolektora dolotowego (m. in. te co trzymają osłonę silnika)
8. Rozkręcamy przewód zasilania paliwowego od pompy do magistrali paliwowej w kolektorze.
9. Odkręcamy wszystkie śruby mocujące kolektor (6 śrub i 4 nakrętki)
10. Podważamy kolektor (czasem jak ktoś ma na silikon złożony może stawiać zdecydowany opór)
11. Wyciągamy kolektor ku przodowi
12. Zdejmujemy uszczelki kolektora. Po kolektorem znajduje się zaworek ACIS.
13. Odkręcamy akumulator podciśnienia (czarna puszka) i mamy dostęp do śruby mocującej ACIS.
14. Wymieniamy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
UWAGA! Kolektor jest ciężki więc do wkładania i wyjmowania dobrze mieć pomoc (żeby np. nie uszkodzić nowych uszczelek). Cała praca zajmuje ok. 3 godzin.
Jeszcze jedno – opis dotyczy LS430 w przypadku GS430 nie ma konieczności spuszczania płynu chłodzącego bo nie ma ogrzewania szyby.
Cieszymy się jazdą samochodem bez świecącej kontrolki Check Engine.
Procedura przyda się także jeśli będziecie chcieli wydostać rozrusznik lub czujniki spalania stukowego. Są pod kolektorem.
- Strona Główna Lexus-Forum Forum Techniczne Silniki benzynowe/hybrydowe LS
-
- Dzisiaj jest 26 kwie 2024, o 21:15
- Strefa czasowa UTC+02:00
Wymiana ACIS (3UZ-FE) - krok po kroku
Problemy z silnikami dotyczące modelu LS
- marchewa195
- Lex user
- Posty: 134
- Rejestracja: 19 cze 2018, o 22:20
- Model Lexusa: LS430 / GS430 / RX330
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Przejdź do
- Informacje Forum
- ↳ Forum po aktualizacji błędy, spam
- ↳ Regulamin
- ↳ Informacja dla nowo zarejestrowanych użytkowników
- ↳ Przywitanie
- Forum Podstawowe
- ↳ Kupujemy Lexusa
- ↳ Ogólne
- ↳ Lexus CT
- ↳ Lexus UX
- ↳ Lexus IS
- ↳ Lexus GS
- ↳ Lexus ES
- ↳ Lexus SC
- ↳ Lexus LS
- ↳ Lexus RX
- ↳ Lexus NX
- ↳ Lexus RC
- ↳ Spoty, Zloty, Ciekawe wydarzenia
- ↳ Spoty Regionalne
- ↳ Zloty Ogólnopolskie
- ↳ Ciekawe wydarzenia
- ↳ Nasze Lexusy
- ↳ Lexus UX
- ↳ Lexus IS
- ↳ Lexus RC
- ↳ Lexus NX
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Giełda, Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam
- ↳ Części
- ↳ Samochody
- ↳ Kupię
- ↳ Zamiana
- ↳ Giełda przedmiotów nie związanych z marką Lexus
- ↳ Ostrzeżenia i Pochwały
- ↳ Testujemy Lexusy
- Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe/hybrydowe
- ↳ IS
- ↳ IS mk1 1998-2005
- ↳ IS mk2 2005-2013
- ↳ IS mk3 2013-
- ↳ GS
- ↳ GS mk1 1993-1997
- ↳ GS mk2 1997-2005
- ↳ GS mk3 2005-2012
- ↳ GS mk4 2012-
- ↳ SC
- ↳ SC mk1 1991-2000
- ↳ SC mk2 2001-2010
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ CT
- ↳ NX
- ↳ Inne
- ↳ UX
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Przeniesienie napędu
- ↳ IS
- ↳ IS mk1 1998-2005
- ↳ IS mk2 2005-2013
- ↳ IS mk3 2013-
- ↳ GS
- ↳ GS mk1 1993-1997
- ↳ GS mk2 1997-2005
- ↳ GS mk3 2005-2012
- ↳ GS mk4 2012-
- ↳ SC
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ CT
- ↳ NX
- ↳ UX
- ↳ Inne
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ IS
- ↳ GS
- ↳ RX
- ↳ LS
- ↳ NX
- ↳ CT
- ↳ ES
- ↳ SC
- ↳ UX
- ↳ Inne
- ↳ Elektryka
- ↳ LPG
- ↳ IS
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ GS
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ SC
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ LS
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ RX
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ ES
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ CT
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ Rozmowy ogólne związane z Instalacjami LPG
- ↳ NX
- ↳ Pozostałe
- ↳ Manuals
- Warsztat,Tuning, Przydatne linki
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Warsztaty
- ↳ Car Audio, GPS, CB
- ↳ Galeria
- ↳ IS
- ↳ GS
- ↳ SC
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ LX
- ↳ L-FA
- ↳ Zlot 2011
- ↳ INNE
- ↳ Linkownia
- ↳ Video
- ↳ IS
- ↳ GS
- ↳ SC
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ LX
- ↳ L-FA
- ↳ Zlot 2011
- ↳ INNE
- Nasze Forum
- ↳ Ważne informacje na temat Forum
- ↳ Rabaty i promocje. Partnerzy forum.
- ↳ Lexus Kraków
- ↳ Promocje, konkursy
- ↳ Dni otwarte, jazdy testowe
- ↳ Gtechniq
- ↳ Szkolenia, promocje i konkursy
- ↳ Autodetailing
- ↳ Pielęgnacja i antybakteryjność wnętrz auta
- ↳ Rotinger
- ↳ brakestock.pl
- ↳ zmienolej. pl
- ↳ J&M CarParts
- ↳ Sugestie i propozycje oraz informacje na temat nowego forum
- ↳ Kosz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości