Strona 1 z 1

ENEOS Sustina 0W50

: 18 gru 2018, o 22:07
autor: clasic-car
witam
jak w temacie , czy ktos miał do czynienia z tym olejem w tej klasie i specyfikacji
wróciłem wczoraj zza wielkiej wody i tam poznałem kilka osób które miedzy innymi w swoich lexach stosują taki olej ????
byłem w Nowym Yorku czyli klimat porównywalny z naszym
pozdr

ENEOS Sustina 0W50

: 19 gru 2018, o 01:29
autor: arczar
8kkm w gs300 MK1.

Cisza, spokój i czerwonopomarańczowa barwa na bagnecie.

Przy wlewaniu zapach brzoskwiń, ale teraz jak robiłem luzy zaworowe to śmierdzi jak przekładniowy.

W testach na bobistheoilguy wychodzi że to tak naprawdę 0W40 biorąc pod uwagę zmierzona lepkość cst w 100C.

Miałem go tanio więc wziąłem ale moim zdaniem się totalnie nie opłaca.

W tej cenie zdecydowanie lepiej wziąć np. XADO z serii Luxury Driver.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Re: ENEOS Sustina 0W50

: 19 gru 2018, o 18:50
autor: clasic-car
dzięki za info

Re: ENEOS Sustina 0W50

: 19 gru 2018, o 22:52
autor: chrismave
Sustina 0W50 jest produkowana w Japonii (w odróżnieniu od zwykłego eneosa) . Miałem ten olej w Subaru Legacy H6, z motorem ez30
Bardzo dobry olej, dający szeroki zakres ochrony termicznej, z bardzo małym ryzykiem zerwania filmu olejowego. Do lexusa nie jestem przekonany aby był to najbardziej trafny wybór (no może IS-f traktowanego brutalnie).

Re: ENEOS Sustina 0W50

: 20 gru 2018, o 15:06
autor: Neutrino
Jeśli pachniał brzoskwiniami to stawiałbym na bazę estrową. W karcie produktu nie mogę znaleźć lepkości HTHS, ale jest indeks lepkości powyżej 190 (w jednym miejscu podają 192 a w innym 199) co dobrze świadczy o tym oleju. Jeśli Cię stać to lej....poza tym jest Made in Japan, więc jak dla mnie jako japofila to słuszny wybór ;-)

ENEOS Sustina 0W50

: 20 gru 2018, o 20:51
autor: arczar
Słusznie zauważyłeś - estrowa baza jest potwierdzona analizą widma.

Ale... Jeśli ktoś zmienia olej co 10kkm jak ja i nie grzeje oleju przy pałowaniu do 135C to jest to przerost formy nad treścią, zwłaszcza w 2jzge.

Lepiej zakupić coś z bogatszym pakietem dodatków przeciwzużyciowych na bazie PAO, a w cenie niższej.

Wątek olejowy to temat rzeka, ale do silników starszej generacji takich jak 2jzge nonVVTI śmiało można zalać coś z serii proffessional:

- Mobile Delvac 1 np. 5W40.
- Shell Rotella T6 0W40.

Pakiet cynku, fosforu i boru... TBN powyżej 13.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka