Swap 3uz fe

Problemy z silnikami dotyczące modelu LS
ODPOWIEDZ
marlu
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 8 cze 2020, o 07:59
Model Lexusa: Gs 450h
Skąd:: Manchester/Lublin
Kontakt:

Swap 3uz fe

Post autor: marlu »

Witam
Jestem nowym użytkownikiem gs -a ale moje pierwsze pytanie nie dotyczy tego autka .
Posiadam również land cruisera 4.7 V8 2uz fe niestety z uszkodzonym silnikiem , niestety 2uz fe z LC na europejskim rynku nie posiadały zmiennych faz rozrządu a i poza EU były to dość rzadkie silniki . Dlatego rozważam kilka opcji m. in. zamiany silnika na 4.3 V8 vvti 3uz fe z lexusów LS , GS- a . Dlaczego 3uz , powodów jest kilka, brak ciekawych 2uz , moc , vvti i dostępność 3uz . Ponieważ są to silniki z tej samej rodziny mam nadzieję że nie będzie większych problemów . W grę wchodzi tylko przedział wiekowy 2000 - 2003 ponieważ lexusy LS , GS wychodziły wtedy z 5 biegowym automatem a w mioim LC 100 również jest 5 biegowy automoat . Teraz do sedna czy ktoś z szanownych kolegów mógłby mi napisać czy ówczesne LS , GS posiadały odzielny modół imobilajzera i czy ktoś posiada schemat sterowania automatyczną skrzynią biegów, lub wie gdzie tzw . EMD mógłbym zdobyć . Może któryś z kolegów posiada wiedzę na ten temat , wydaję się że problemem może być to czy sterownik silnika/ skrzyni z 3uz poradzi sobie ze sterowaniem skrzynią w toyocie . Dodam że skrzynia w LC to A 750 F a 3uz chyba A650 . Z goóry dziękuję
ledziu
Lex Master
Posty: 2501
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: Swap 3uz fe

Post autor: ledziu »

A interesowałeś się zakupem motorowni w usa albo kompletnym zestaw do odbudowy 2uz ?
marlu
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 8 cze 2020, o 07:59
Model Lexusa: Gs 450h
Skąd:: Manchester/Lublin
Kontakt:

Re: Swap 3uz fe

Post autor: marlu »

Od tego zaczełem , niestety nie mam pewnego źródła na tamtym rynku a z ebaya wynika że za silnik 2uz na vvti po 2005 roku z rozsądnym przebiegiem trzeba zapłacić 3000- 4500 $ plus opłaty . Szczerze mówiąc nie znalazłem też żadnego od 2005 wyjętego z LC najczęście z lx470 , 4 runner lub tundra . Czytałem też że podobno 2uz na rynek północno amerykański produkowane były gdzieś w Teksasie I nie były to te same silniki co japońskie . Natomiast w UK mam w miarę pewne źródło na silniki z Japonii, niestety 2 uz fe z vvti zdarzają się niezwykle rzadko stąd moje zainteresownanie 3uz , nie bez znaczenia jest również cena o połowę niższa .
Co do odbudowy , biorę to pod uwagę ale zależy mi również na zwiększeniu mocy I momentu a 2 uz bez vvti to jedyne 235 hp . Przy moim klocku ( 2750 kg. na pusto ) szału nie ma . Ale chętnie zapoznam się z zestawem o którym piszesz , tylko gdzie go znaleźć ?
ledziu
Lex Master
Posty: 2501
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: Swap 3uz fe

Post autor: ledziu »

A co Ci walnęło? A może da się wykorzystać głowy a dół kupić bez vvti?
marlu
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 8 cze 2020, o 07:59
Model Lexusa: Gs 450h
Skąd:: Manchester/Lublin
Kontakt:

Re: Swap 3uz fe

Post autor: marlu »

Prawa głowica oberwała najbardziej , lewa wygląda na całą oprócz tego dwa tłoki . Coś dostało się do środka I zrobiło sieczkę. Wydaję mi się że jak robić to na grubo , głowice , cylindry , panewki ,szlif , uszczelki itd. Taki remoncik to jak zakup drugiego silnika , korzyść taka że mam nowy motor ale dalej z nie doborem mocy . Idealny byłby vvti 288hp wypłaszczony moment , zabiera się do roboty od dołu i mniejszy wir w zbiorniku . Niestety nie jestem pewien czy różnią się tylko głowice , wiązki , komputer . Wydaje mi się że za duży przyrost mocy aby było to tylko to a nie znalazłem szczegółowych informacji co więcej . Skupiłem się na 3 uz poniważ posiada wszystko czego potrzebuję waży 75 kg mniej , z rynku JDM mają małe przebiegi i dobrą cenę . Silniki przychodzą kompletne z wiązkami sterownikiem silnika , niestety brakuje modułu imobilaizera i kluczyków z transponderem . Nie jestem również pewien czy będzie sterował moją skrzynią , niby oba mają 5 biegowy automat ale to jednak inne skrzynie .
ledziu
Lex Master
Posty: 2501
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: Swap 3uz fe

Post autor: ledziu »

W/g mnie kwestie immo będą najmniejszym problemem przy 3uz. Zresztą jak chciałbyś to mam 3uz wyjętego z sc430 z przebiegiem 160k.km. w zestawie z ecu i czymś tam (muszę zobaczyć :biggrin2: ) bardziej martwiłbym się skrzynią biegów i odpowiednim jej montażem oraz potem pracą.
Tym bardziej że wszystko jest sterowane kompami denso do których jest ciężko się dobrać. Wtedy żeby się nie okazało że cały zabieg rozbije się o sterowanie.
Tak na szybko sprawdziłem przełożenia obu skrzyń i są spore różnice + jestem ciekaw jak kwestia obciążeń bo jednak a650 gdzie indziej trafiała.
marlu
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 8 cze 2020, o 07:59
Model Lexusa: Gs 450h
Skąd:: Manchester/Lublin
Kontakt:

Re: Swap 3uz fe

Post autor: marlu »

Dlatego właśnie wskazane jest prześledzić electrical wiring diagram dawcy . Na tym etapie sugeruję się :
ten sam producent , ten sam rocznik , ta sama ilość przełożeń .
Podobno również często zdarza się w toyocie że sterowniki ogarniają inne skrzynie toyoty . Podobno również w tych rocznikach były już skrzynie inteligientne . Jednak trochę za dużo przypuszczeń a za mało faktów , po cichu liczyłem że ktoś podzieli się wiedzą lub wskaże scieżkę .
Napisz coś więcej o tym 3uz , jaki rocznik z jaką skrzynią .
ledziu
Lex Master
Posty: 2501
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: Swap 3uz fe

Post autor: ledziu »

marlu pisze:Dlatego właśnie wskazane jest prześledzić electrical wiring diagram dawcy . Na tym etapie sugeruję się :
ten sam producent , ten sam rocznik , ta sama ilość przełożeń .
Podobno również często zdarza się w toyocie że sterowniki ogarniają inne skrzynie toyoty . Podobno również w tych rocznikach były już skrzynie inteligientne . Jednak trochę za dużo przypuszczeń a za mało faktów , po cichu liczyłem że ktoś podzieli się wiedzą lub wskaże scieżkę .
Z tą teorią ocierająca się to tuning nie jest tak prosto... próbowałem stroić 4biegową skrzynkę (tą która była w gs mk1) na SA i pomimo tego że komp miał taką opcję to i tak wyszła lipa.
A z tego co pamiętam ECM zbiera sporo tych sygnałów z różnych miejsc auta i wystarczy że coś gdzieś nie pasi i jest lipa.
Zresztą znam przypadki przy a650 jak wystarczyło zmienić przełożenie dyfra żeby się pogubiła.

Mam 3uz coś koło 03r. było podłączony do 5biegowej skrzynki. Mam sam silnik bo miał być projekt is V8 ale niestety świat zjebanych tuningowych szpeni wyleczył mnie z tematu.
Sc-ek z którego pochodzi motur był w 100% jeżdżący zresztą jego właścicielem był mój kolega.

Co do całości Twojego dylematu to o tyle jest mi bliski że mój brat lubi Landki i ma 4,0 V6 którego była opcja zamienić na gx-a 2uz ale po przejechaniu się stwierdził że szkoda kasy bo względem LC 4,0 mało się zyskuje i kupił gx ale 1ur-fe.
marlu
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 8 cze 2020, o 07:59
Model Lexusa: Gs 450h
Skąd:: Manchester/Lublin
Kontakt:

Re: Swap 3uz fe

Post autor: marlu »

Ja jeszcze się nie poddaję , mam już jednego uzj -ta który dzielnie mi służy od kilku lat . Drugiego kupiłem z walniętym motorem dlatego próbuję wykszesać z niego coś więcej a jaki będzie finał zobaczymy .
Dzięki za wskazówki
ODPOWIEDZ

Wróć do „LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość