Ls430 zastanawiający problem
-
- Nowy lex user
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 sty 2022, o 22:57
- Model Lexusa: Ls430
- Skąd:: Lublin
- Kontakt:
Ls430 zastanawiający problem
Witam wszystkich. Zacznę od początku, więc jestem 3 tygodnie po zakupie ls'a, wszystko było w porządku, aż do soboty, kiedy to stojąc przez około 10 minut na odpalonym silniku ze skrzynią w pozycji N nagle silnik zaczął nierówno pracować (jest w nim LPG) i po lekkim dodaniu gazu wszystko było okej. Podobna sytuacja wydarzyła się tego wieczoru jeszcze raz ale już po dużo krótszym czasie postoju ale po chwili ustąpiła. Na komputerze 0 błędów jeśli chodzi o silnik. Natomiast zauważyłem jeszcze problem z odpalaniem po jeździe na gazie, mianowicie jeśli jadę na LPG zgasze go i chwilę tak stoi to właśnie musi dosyć długo kręcić (a dzisiaj dodatkowo po takim odpaleniu też nierówno chodził dosłownie przez chwilę) a jeśli jadę na gazie ale przed zgaszeniem przełączę na benzynę to później odpala normalnie. Może być tylko gaz do regulacji czy może coś całkiem innego? Pozdrawiam.
-
- Lex Master
- Posty: 1201
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Kontakt:
Re: Ls430 zastanawiający problem
Z objawów, które opisujesz to prawdopodobnie reduktor lpg jest do regeneracji lub wymiany - reduktor puszcza gaz do podciśnienia i "zalewa" silnik - ale możesz to w prosty sposób sprawdzić tzn. przy chodzącym silniku wyciągnij wężyk podciśnienia lpg z kolektora ssącego i włóż do słoika z wodą - będziesz widział czy idą bąbelki lpg do wody (przy sprawnym reduktorze nie powinny) - jeśli tak, to tak jak pisałem na początku. Ale oczywiście wypadałoby również podłączyć sterownik lpg do kompa i sprawdzić parametry pracy instalacji lpg.chack19 pisze:Witam wszystkich. Zacznę od początku, więc jestem 3 tygodnie po zakupie ls'a, wszystko było w porządku, aż do soboty, kiedy to stojąc przez około 10 minut na odpalonym silniku ze skrzynią w pozycji N nagle silnik zaczął nierówno pracować (jest w nim LPG) i po lekkim dodaniu gazu wszystko było okej. Podobna sytuacja wydarzyła się tego wieczoru jeszcze raz ale już po dużo krótszym czasie postoju ale po chwili ustąpiła. Na komputerze 0 błędów jeśli chodzi o silnik. Natomiast zauważyłem jeszcze problem z odpalaniem po jeździe na gazie, mianowicie jeśli jadę na LPG zgasze go i chwilę tak stoi to właśnie musi dosyć długo kręcić (a dzisiaj dodatkowo po takim odpaleniu też nierówno chodził dosłownie przez chwilę) a jeśli jadę na gazie ale przed zgaszeniem przełączę na benzynę to później odpala normalnie. Może być tylko gaz do regulacji czy może coś całkiem innego? Pozdrawiam.
-
- Nowy lex user
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 sty 2022, o 22:57
- Model Lexusa: Ls430
- Skąd:: Lublin
- Kontakt:
Re: Ls430 zastanawiający problem
Jeśli to reduktor tak jak mówisz, to możliwe, że podczas jazdy nie jest nic odczuwalne? Bo podczas jazdy jest wszystko w porządku
-
- Lex Master
- Posty: 1201
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Kontakt:
Re: Ls430 zastanawiający problem
Przerabiałem temat u siebie w poprzednim GS 300 - podczas jazdy awaria była praktycznie niewyczuwalna - no oczywiście poza w/w wymienionymi objawami i większym spalaniem lpg, bo wiadomo, że przez wężyk podciśnienia silnik dostawał dodatkową dawkę lpg.chack19 pisze:Jeśli to reduktor tak jak mówisz, to możliwe, że podczas jazdy nie jest nic odczuwalne? Bo podczas jazdy jest wszystko w porządku
-
- Nowy lex user
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 sty 2022, o 22:57
- Model Lexusa: Ls430
- Skąd:: Lublin
- Kontakt:
Re: Ls430 zastanawiający problem
Odświeżam temat, gdyż dzisiaj stojąc na światłach znowu zaczęło lekko telepać samochodem, przełączyłem na benzynę i drgania nie ustąpiły, natomiast po ruszeniu wszystko było okej, silnik pracuje jak należy, telepanie pojawia się tylko na postoju, bez różnicy czy to tryb N, R czy D. Może to być silniczek krokowy czy raczej szukać gdzie indziej?
-
- Lex user
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 wrz 2017, o 01:50
- Model Lexusa: LS400
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ls430 zastanawiający problem
Kolego, jeśli zależy Ci na tym wspaniałym samochodzie to nie przełączaj skrzyni automatycznej na postoju w pozycję "N" podczas gdy masz uruchomiony silnik.
Oczywiście mógłbym Ci napisać dlaczego, ale wiem że nikt tego nie docenia.
Dlatego serdecznie polecam lekturę w GOOGLE
jak obsługiwać automat, aby służył jak najdłużej. Zaufaj mi, dzięki tym zasadom
mój automat ma już 575 tyś. km.
olej z filtrem zmieniany systematycznie co 60 tyś. km.
a skrzynia dalej pracuje aksamitnie.
Trzymam kciuki
Oczywiście mógłbym Ci napisać dlaczego, ale wiem że nikt tego nie docenia.
Dlatego serdecznie polecam lekturę w GOOGLE
jak obsługiwać automat, aby służył jak najdłużej. Zaufaj mi, dzięki tym zasadom
mój automat ma już 575 tyś. km.
olej z filtrem zmieniany systematycznie co 60 tyś. km.
a skrzynia dalej pracuje aksamitnie.
Trzymam kciuki
-
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sie 2013, o 10:23
- Model Lexusa: gs 430
- Skąd:: białystok
- Kontakt:
Re: Ls430 zastanawiający problem
Reduktor puszcza gaz lub wtryskiwacze gazowe.
-
- Nowy lex user
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 sty 2022, o 22:57
- Model Lexusa: Ls430
- Skąd:: Lublin
- Kontakt:
Re: Ls430 zastanawiający problem
Nie przełączam w żadnym wypadku skrzyni na N w korku lub na światlachFALCO pisze:Kolego, jeśli zależy Ci na tym wspaniałym samochodzie to nie przełączaj skrzyni automatycznej na postoju w pozycję "N" podczas gdy masz uruchomiony silnik.
Oczywiście mógłbym Ci napisać dlaczego, ale wiem że nikt tego nie docenia.
Dlatego serdecznie polecam lekturę w GOOGLE
jak obsługiwać automat, aby służył jak najdłużej. Zaufaj mi, dzięki tym zasadom
mój automat ma już 575 tyś. km.
olej z filtrem zmieniany systematycznie co 60 tyś. km.
a skrzynia dalej pracuje aksamitnie.
Trzymam kciuki
-
- Lex user
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 wrz 2017, o 01:50
- Model Lexusa: LS400
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ls430 zastanawiający problem
Nie przełączam w żadnym wypadku skrzyni na N w korku lub na światlach [/quotechack19 pisze:FALCO pisze:Kolego, jeśli zależy Ci na tym wspaniałym samochodzie to nie przełączaj skrzyni automatycznej na postoju w pozycję "N" podczas gdy masz uruchomiony silnik.
Oczywiście mógłbym Ci napisać dlaczego, ale wiem że nikt tego nie docenia.
Dlatego serdecznie polecam lekturę w GOOGLE
jak obsługiwać automat, aby służył jak najdłużej. Zaufaj mi, dzięki tym zasadom
mój automat ma już 575 tyś. km.
olej z filtrem zmieniany systematycznie co 60 tyś. km.
a skrzynia dalej pracuje aksamitnie.
Trzymam kciuki
Ostatnio zmieniony 2 lut 2022, o 19:08 przez FALCO, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lex user
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 wrz 2017, o 01:50
- Model Lexusa: LS400
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ls430 zastanawiający problem
Ale w pierwszym poście napisałeś że stałeś 10 min. na pracującym silniku i skrzyni w
trybie neutral, w takim przypadku spada ciśnienie w skrzyni i olej wraca do miski i chyba się domyślasz co się wtedy dzieje. Oczywiście są przypadki kiedy trzeba przełączyć na "N",
np. podczas badań technicznych itp. ale robi się to na kilka sekund. Ale ok, twoja wola.
trybie neutral, w takim przypadku spada ciśnienie w skrzyni i olej wraca do miski i chyba się domyślasz co się wtedy dzieje. Oczywiście są przypadki kiedy trzeba przełączyć na "N",
np. podczas badań technicznych itp. ale robi się to na kilka sekund. Ale ok, twoja wola.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości