Lexus-Forum • Zobacz wątek - Spalanie oleju RX300 I Generacja 1MZ-FE

Spalanie oleju RX300 I Generacja 1MZ-FE

Problemy z silnikami dotyczące modelu RX

Spalanie oleju RX300 I Generacja 1MZ-FE

Postprzez bzyqa » 6 cze 2016, o 19:26

Witam
Jako że udało mi się uporać z "poważną" usterką i dodatkowo oszczędzić ok 3-4 tys. zł opiszę moją przygodę z silnikiem 1MZ-FE i braniem ogromnych ilości oleju.
Mojego Rx-a kupiłem w grudniu 2015r. jako, że nie miałem okazji jechać w dalszą trasę po autostradzie kręciłem się wkoło komina. Czasem go przegoniłem do 5-6 tys. zł i wtedy łykną troszkę oleju. Pomyślałem 2001 rok wysokie obroty ma takie prawo. Ale w kwietniu uzupełniłem olej 5w30 i wybrałem się w trasę do Krakowa autostradą, bez katowania 140-150 km/h auto do połowy drogi spalił 1 litr oleju 75km/litr. Przeraziłem się okropnie bo w grudniu był robiona w nim cała "góra" czyli zawory itd. Zaraz po powrocie do Rzeszowa zajechałem do mojego warsztatu i tam diagnoza pierścienie olejowe do wymiany 3-4 tys. zł. :szok: Ta kwota mocno uruchomiła moje zdolności śledcze :gamer: Wszyscy mechanicy z którymi rozmawiałem potwierdzali, że to pierścienie słyszałem również diagnozę typu "uszczelniłeś górę to poszedł dół". Tylko nie dawał mi spać jeden fakt. Czemu nie bierze oleju jak jeżdżę w koło komina tak do 110 km/h. Szperając po forach amerykańskich znalazłem taki o to wątek:
http://www.clublexus.com/forums/rx-1st-gen-1999-2003/678329-low-cost-rx300-oil-fix-that-works.html (Gość co prawda piszę tutaj o zapieczonych pierścieniach, które udało mu się ruszyć preparatem Mopar Combustion Chamber Cleaner ale wydaje mi się, że sam zabieg wymiany zaworu PCV pomógł). Dochodząc do sedna sprawy zdesperowany i mądrzejszy o wiedzę z forum zamówiłem zaworek tak zaworek PCV odpowiadający za wietrzenie skrzyni korbowej, którego koszt to 7$ (oryginał toyoty). Po 3 tygodniach przyszedł, oczywiście zaraz zabrałem się za jego wymianę, którą zrobiłem pod blokiem kluczem 19 w 5 min. Okazało się, że trafiłem w 10. 31 maja prześmigałem mojego RXa do Krakowa 140-180 km/h stan oleju bez zmian. Z tego co zrozumiałem zaworek ten ma za zadanie utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w skrzyni korbowej. Gdy zwiększa się ciśnienie zaworek się otwiera i wypuszcza powietrze. Natomiast gdy nie działa prawidłowo ciśnienie zwiększa się i wypycha olej do komory spalania (mogę się mylić bo nie jestem mechanikiem).
A tutaj winowajca:
http://www.autopartswarehouse.com/sku/B ... -0345.html
a tutaj siedzi skurczybyk: http://www.clublexus.com/forums/rx-1st- ... evice.html
i filmik gratis

Mam nadzieje, że pomogłem :piwo:
bzyqa
Nowy lex user
 
Posty: 2
Dołączył(a): 21 mar 2016, o 20:40
Model Lexusa: rx300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów

Powrót do RX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości