Strona 1 z 2

RX300 1 gen - nierówna praca na D

: 22 mar 2017, o 00:52
autor: Iron man
Cześć. Mam Lexusa RX300 2000 rok FWD. Potrzebuję wsparcia, bo mi powoli kończą się pomysły. Silnik nierówno pracuje na biegach do jazdy, tj. D i R. Na wciśniętym hamulcu na D i R pracuje nierówno, szarpie. Wrzucam P i pracuje równo.
Auto jeździ na LPG. Jest świeżo po wymianie świec, cewek, przepływomierza, jednej sondy lambda regulacyjnej, czyszczeniu przepustnicy i krokowca, wymieniłem również sterownik gazu na nowy. Miałem problem z P0171, walczyłem z tym trochę, w końcu się udało (błąd powodował wadliwy czujnik temperatury płynu chłodzącego), pracował równo, nie zalewał się i fajnie jeździł. Miesiąc spokoju i nowy problem. W trasie przy 170 km/h zaczął migać Check. Auto stało się dużo słabsze i zaczęło szarpać. Co jakiś czas wyskakiwał migający Check. Zanim dojechałem do domu wyskoczyło P0300 i P0301. Dzisiaj skończyłem regulację luzów zaworowych, złożyłem - silnik dalej szarpie, ale mniej i nie jest taki słaby. Wrzucam P i pracuje idealnie równo. Zrobiłem jazdę testową, ale żaden błąd nie wyskoczył. Narobiłem się troszkę przy tym aucie i czuję, że powoli zaczynam popadać w frustrację ;) Pomożecie?

Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D

: 22 mar 2017, o 08:36
autor: yanek
Jeśli świece i cewki są na 100% sprawne, to sprawdź czujniki zmiennych faz rozrządu oraz szczelność wszystkich przewodów pneumatycznych.

Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D

: 22 mar 2017, o 09:14
autor: addzik
Jak mówi kolega, sprawdź solenoid zmiennych faz. Wyczyść sitka filtrów zmiennych faz oraz wyciągnij solenoidy. One powinny płynnie chodzić. Jeśli będziesz czuł jakieś tarcie/opór na solenoidzie - do wymiany. Nie sugeruj sie tym, że po podaniu napięcia on działa.
Jest dużo tematów na zagranicznych forach z tym związanych. U Mnie był to ten problem, a też chwilę się w nim bujalem.

Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D

: 22 mar 2017, o 09:31
autor: Iron man
Filtry siatkowe czyściłem, podciśnienia są sprawdzone i w dużej części wymienione na nowe. Samych solenoidów nie sprawdzałem, muszę to ogarnąć. Dzięki za wskazówkę

Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D

: 22 mar 2017, o 16:19
autor: Iron man
Sprawdziłem solenoidy, wyczyściłem profilaktycznie. Ale działały bez żadnych oporów i po montażu dalej jest to samo. Zimny silnik pracuje równo, jak rozgrzeje się, to traci moc i szarpie na D i R. Na P pracuje równo. Dodatkowo podczas jazdy zapala się od czasu do czasu migający check, czyli zapewne dalej problem z zapłonem? Błędów nie wyświetla :angry:

Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D

: 22 mar 2017, o 17:22
autor: addzik
A był jakiś moment, że wywołało Ci błąd wszystkich cewek jednego banku czy tylko pojedynczych? Na przykład p300, p301, p303, p305

Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D

: 22 mar 2017, o 22:05
autor: Iron man
Po regulacji zaworów dosyć mało jeździłem i nie było błędów. Na ostatniej przejażdżce przed regulacją zaworów wyskoczyło P0300 i P0301. Fakt faktem, przed i po regulacji silnik pracuje podobnie. Dziś wieczorem jeszcze zmierzę ciśnienie na cylindrach.

EDIT:
Ciśnienie zmierzone. Mam analogowy mało czytelny wskaźnik, więc wartości tak pewnie +/- 10 PSi. I tak:
1: 190 , 3: 180, 5: 180
2: 195, 4: 175, 6: 190

Może ktoś się ustosunkować do tych wartości?

Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D

: 23 mar 2017, o 21:01
autor: Iron man
Tak tylko, żeby zakończyć temat:
Zdiagnozowałem usterkę. Wszystkie objawy powodowała awaria tego urządzenia: http://www.gasteile.de/Einzelteile/Modu ... opper.html
Na tą chwilę odłączyłem to, zrobiłem zworkę i auto pracuje normalnie na benzynie.

Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D

: 27 mar 2017, o 11:38
autor: yanek
Tak przy okazji: które to i gdzie są filtry siatkowe czujnika zmiennych faz rozrządu? Zdjęcia mile widziane ukazujące lokalizację tych filtrów.

Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D

: 27 mar 2017, o 13:03
autor: addzik
Szczerze to nawet nie wiem co to za urządzenie...
Sitka są nieopodal solenoidow. Takie wkrecone w blok śruby.
http://us.lexusownersclub.com/forums/to ... and-p1349/
Na jednym ze zdjęć jest zaznaczone niebieskim okregiem solenoid i nie śruba z filtra obok, jeśli dobrze pamiętam.