Strona 1 z 4

[Lexus RX] Kontrolka CHECK ENGINE

: 25 lis 2010, o 12:06
autor: suchoj22
Witam. Problem polega na częstym/co kilkadziesiąt kilometrów/ świeceniu lampki "CHECK". Instalacja gazowa b. dobra, serwisowana. firmy landirenzo.Świece b. dobre, świeżo wymienione NGK. Po sprawdzeniu komputerem ciągle ta sama informacja "wypadanie zapłonu na 2 cylindrze". Przy czym silnik pracuje bez problemu na benzynce i na gazie. Zastanawiam się nad trzema rzeczami: sonda lambda, cewka, katalizator. Co sądzicie Panowie o tym? Dzięki za ew. podpowiedzi.

Re: CHECK SILNIKA

: 25 lis 2010, o 12:27
autor: janasek
Jeżeli błąd masz" wypadanie zapłonu na 2 cylindrze" to albo masz źle ustawione wyprzedzenie zapłonu i jest to do regulacji, albo być może coś będzie właśnie z tą cewką. Ja bym najpierw sprawdził to ustawienie.

Pozdro

Re: CHECK SILNIKA

: 25 lis 2010, o 13:42
autor: dommell
hmm, powiem szczerze, że mam to samo, ale tylko w czasie postoju. I na benzynie też się zdarza. A tak to jeździ dobrze. A na postoju zawsze, i to cylindry 1,2,3.
Głowiłem się już nieźle. Cewki sprawdzone, świece sprawdzone, sondy sprawdzone (oprócz tej ostatniej, czy zna któs jej numery?), wiązki przewodów sprawdzałem, ECU sprawdzałem. Powietrze tzn, filtr, przepustnica sprawdzone (to też ponoć może mieć wpływ na taki błąd). Co jeszcze... katalizator? Przepływomierz (gdzie on wogóle jest w IS200?)? Ja już wymiękłem. Myślałem o wtryskach...no ale to jest i na benzynie i na Lpg, i tylko w czasie postoju. Jak ktoś ma pomysły, albo zna kogoś kto by pomogł...to po rękach będe całował.

A wyprzedzenie zapłonu? Można coś więcej na ten temat usłyszeć? :) Czy to jest to ustawianie z lampą stroboskopową w ręku?? Ktos już to robił? Wie co i jak?

Re: CHECK SILNIKA

: 25 lis 2010, o 17:15
autor: klexus
a jaka maicie przerwę na świecach?? ruszaliście przerwę czy tak po prostu z pudełka do głowicy??

Re: CHECK SILNIKA

: 25 lis 2010, o 17:43
autor: konik_80
IS200 nie ma przepływomierza - ma map sensor (czujnik podciśnienia) ale błędy powietrza nie powodowałyby problemów z wypadaniem zapłonów.
Wypadanie zapłonów sugeruje kończącą się którąś cewkę/cewki - szczególnie, że mowa o nowych świecach itd. Ewentualnie na podmianę można wsadzić inne świece aby wykluczyć wadę którejś z nich.

Re: CHECK SILNIKA

: 25 lis 2010, o 19:02
autor: janasek
A może sterownik instalacji gazowej padł? Słyszałem o przypadkach że to właśnie on zakłócał prawdiłową pracę silnika i powodował złe ustawienie kąta wprzedzenie zapłonu.

Wyprzedzenie zapłonu - jest to optymalny moment zapalenie mieszanki benzyny i powietrza w cylindrze. Kąt w każym silniku jest inny ale zazwyczaj oscyluje w granicach 4-20 stopni.
Jeżeli kąt jest za mały i wyprzedzenie zapłonu za późne: Proces spalania przedłuża się, występują wówczas straty ciepła, moment obrotowy i moc silnika są mniejsze, w układzie wydechowym będzie słychać strzały. To efekt spalania się mieszanki w kanale dolotowym.
Natomiast gdy kąt jest za duży i wypzedzenie zapłonu za wczesne: zapalenie mieszanki następuje bowiem za wcześnie. Powstaje wówczas zbyt duże ciśnienie, następuje przyspieszone zużywanie się tłoka i elementów silnika.

Generalnie gdy coś nie gra, każdy może ocenić na słuch czy jest coś nie tak. W starzych autach można to ustawić samemu, a w nowszych pozostaje jedynie serwis (i chyba właśnie w Lexach też)

Sprawdz sterownik LPG - najlepiej wrzuć jakiś sprawny na podmiankę.
Firma BRC model Just-y - podobno jest to dobry sterownik. (ale tutaj za bardzo nie pomogę bo nie jeźdżę na gazie :))

Pozdrawiam

Re: CHECK SILNIKA

: 25 lis 2010, o 21:04
autor: lukas78
Ja obstawiam podobnie jak konik80 kończące się cewki/cewkę :klucz:

Re: CHECK SILNIKA

: 25 lis 2010, o 21:11
autor: janasek
Jak już zaczałeś od świec to ja bym sprawdził w tej kolejności:
1) podmienił świece
2) sprawdził cewki
3) podmienił sterownik LPG

Jeżeli nie chcecie nic zmieniać w osiągach auta to raczej bym nic nie robił. Chyba że chcecie co nieco poprawić...

Pozdro

Re: CHECK SILNIKA

: 25 lis 2010, o 21:37
autor: tomekb
ja obstawiam tez cewki albo sonde lamde

Re: CHECK SILNIKA

: 26 lis 2010, o 00:45
autor: konik_80
Sterownik LPG nie ma nic do kąta wyprzedzenia zapłonu - wpina się go we wtryski benzynowe i jeden przewód do jednej cewki dla czytania obrotów silnika - tam ewentualnie można poszukać czy luty są OK.
Do instalacji CNG montuje się wariatory zapłonu - do LPG nie są one potrzebne.