[rx300] Rx300 1 gen zawory ??

Problemy z silnikami dotyczące modelu RX

[rx300] Rx300 1 gen zawory ??

Postprzez maxkow » 18 sty 2014, o 16:10

Mam pytanie czy w Rx300 1 gen zawory reguluje sie za pomocą podkładek ?? Czy ktos sie orientuje jakie koszta ?? Co jaki czas należy je regulować i jak znoszą instalacje LPG .
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Avatar użytkownika
maxkow
Lex Maniak
 
Posty: 992
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200

Re: [rx300] Rx300 1 gen zawory ??

Postprzez KRYSPIN BACK » 19 sty 2014, o 12:22

Widzę że ostro przymierzasz się do RX-a

W 1MZ są płytki więc regulacja bezproblemowa, ale żeby w banku 1 wyregulować zaworki trzeba zrzucać kolektor

na pb co 100 tys przy wymianie świec

na LPG co 25 - 30 tys sprawdzenie + ewentualne korekty

Dlatego w tym aucie podstawą jest dobre wystrojenie instalki LPG
LEXUS.jp
Avatar użytkownika
KRYSPIN BACK
Lex user
 
Posty: 158
Dołączył(a): 12 lis 2012, o 01:19
Model Lexusa: IS300SC / RX330
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock

Re: [rx300] Rx300 1 gen zawory ??

Postprzez Yarecki » 19 sty 2014, o 12:31

KRYSPIN BACK napisał(a):Widzę że ostro przymierzasz się do RX-a

W 1MZ są płytki więc regulacja bezproblemowa, ale żeby w banku 1 wyregulować zaworki trzeba zrzucać kolektor

na pb co 100 tys przy wymianie świec

na LPG co 25 - 30 tys sprawdzenie + ewentualne korekty

Dlatego w tym aucie podstawą jest dobre wystrojenie instalki LPG


Skoro na noPB sprawdzenie wykonać należy co 100Kkm to nie przesadzałbym z tym sprawdzaniem co 25-30K na LPG.
Jeśli graty są dobre i z głową jest to wystrojone to spokojnie 50K-100K przelata bez dotykania.
Poza tym latając na noPB na nie do końca sprawnym układzie WN/zapłonowy, sondach, przepływomierzu, które nie dadzą informacji w postaci check'a to zawory też można regulować co 20Kkm nie mając LPG więc teoria o 100Kkm na noPB jest zdecydowanie błędna.
Zatem wszystko zależy od ogólnego stany powyższych elementów całej układanki s której składa się auto.
Yarecki
Lex Master
 
Posty: 2005
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polandia

Re: [rx300] Rx300 1 gen zawory ??

Postprzez KRYSPIN BACK » 19 sty 2014, o 13:00

Yarecki napisał(a):
KRYSPIN BACK napisał(a):Widzę że ostro przymierzasz się do RX-a

W 1MZ są płytki więc regulacja bezproblemowa, ale żeby w banku 1 wyregulować zaworki trzeba zrzucać kolektor

na pb co 100 tys przy wymianie świec

na LPG co 25 - 30 tys sprawdzenie + ewentualne korekty

Dlatego w tym aucie podstawą jest dobre wystrojenie instalki LPG


Skoro na noPB sprawdzenie wykonać należy co 100Kkm to nie przesadzałbym z tym sprawdzaniem co 25-30K na LPG.
Jeśli graty są dobre i z głową jest to wystrojone to spokojnie 50K-100K przelata bez dotykania.
Poza tym latając na noPB na nie do końca sprawnym układzie WN/zapłonowy, sondach, przepływomierzu, które nie dadzą informacji w postaci check'a to zawory też można regulować co 20Kkm nie mając LPG więc teoria o 100Kkm na noPB jest zdecydowanie błędna.
Zatem wszystko zależy od ogólnego stany powyższych elementów całej układanki s której składa się auto.



sprawdzenie dla 100 tyś na PB jest założeniem przy sprawnym aucie i zazwyczaj wykonywane przy wymianie świec ( demontaż kolektora), jeśli natomiast zakładamy że auto jest niesprawne w zakresie zapłonu, elektroniki to oczywista oczywistość, że zmienia to kryteria przeglądów i servisu, przykładowo wyciek z uszczelniacza i zaolejony rozrząd także zmienia czasookres wymiany rozrządu co nie oznacza, że wymiana rozrządu co 100 tys to teoria...

analogicznie założenie, że przy nie do końca sprawnym układzie WN/zapłonowy, sondach, przepływomierzu, które nie dadzą informacji w postaci check'a dotyczy się także jazdy na LPG i wspomnionych tu przez Ciebie 50 czy 100 tyś na LPG co też jest daleko idącą teorią w tym zakresie,

jeśli coś jest nie tak i uwali się po właściwym wystrojeniu instalacji to do następnego przeglądu 10 - 15 tyś (tu różnie bywa) zawory / luzy będą nadgryzione

Zakładając np. niedomagający jeden z wtryskiwaczy LPG zuboży mieszankę, nie zapali checka, owszem może dać obraz po podłączeniu do kompa ale przeciętny użytkownik, nie podłącza się pod kompa co tydzień a zrobienie 10 czy 15 tyś km przy niedomagającym wtrysku LPG zubożającym mieszankę w znacznym stopniu ale tylko i wyłącznie na jednym cylindrze (nie wywali checka) może doprowadzić do potrzeby korekty luzów zaworowych na tymże cylindrze

Podstawą jest sprawdzanie auta na bieżąco pod kątem wydajności elementów o których wyżej była mowa .
Wtedy założenie 100 tyś na PB (zazwyczaj i tak nie ma co korygować) i 50 - 100 tyś na LPG jest jak najbardziej realne.
W rzeczywistości wygląda to tak że i czasami 25 - 30 tys km to już jest sporo jeśli chodzi o luz zaworowy.
LEXUS.jp
Avatar użytkownika
KRYSPIN BACK
Lex user
 
Posty: 158
Dołączył(a): 12 lis 2012, o 01:19
Model Lexusa: IS300SC / RX330
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock

Re: [rx300] Rx300 1 gen zawory ??

Postprzez Yarecki » 19 sty 2014, o 17:21

KRYSPIN BACK napisał(a):
Yarecki napisał(a):
KRYSPIN BACK napisał(a):Widzę że ostro przymierzasz się do RX-a

W 1MZ są płytki więc regulacja bezproblemowa, ale żeby w banku 1 wyregulować zaworki trzeba zrzucać kolektor

na pb co 100 tys przy wymianie świec

na LPG co 25 - 30 tys sprawdzenie + ewentualne korekty

Dlatego w tym aucie podstawą jest dobre wystrojenie instalki LPG


Skoro na noPB sprawdzenie wykonać należy co 100Kkm to nie przesadzałbym z tym sprawdzaniem co 25-30K na LPG.
Jeśli graty są dobre i z głową jest to wystrojone to spokojnie 50K-100K przelata bez dotykania.
Poza tym latając na noPB na nie do końca sprawnym układzie WN/zapłonowy, sondach, przepływomierzu, które nie dadzą informacji w postaci check'a to zawory też można regulować co 20Kkm nie mając LPG więc teoria o 100Kkm na noPB jest zdecydowanie błędna.
Zatem wszystko zależy od ogólnego stany powyższych elementów całej układanki s której składa się auto.



sprawdzenie dla 100 tyś na PB jest założeniem przy sprawnym aucie i zazwyczaj wykonywane przy wymianie świec ( demontaż kolektora), jeśli natomiast zakładamy że auto jest niesprawne w zakresie zapłonu, elektroniki to oczywista oczywistość, że zmienia to kryteria przeglądów i servisu, przykładowo wyciek z uszczelniacza i zaolejony rozrząd także zmienia czasookres wymiany rozrządu co nie oznacza, że wymiana rozrządu co 100 tys to teoria...

analogicznie założenie, że przy nie do końca sprawnym układzie WN/zapłonowy, sondach, przepływomierzu, które nie dadzą informacji w postaci check'a dotyczy się także jazdy na LPG i wspomnionych tu przez Ciebie 50 czy 100 tyś na LPG co też jest daleko idącą teorią w tym zakresie,

jeśli coś jest nie tak i uwali się po właściwym wystrojeniu instalacji to do następnego przeglądu 10 - 15 tyś (tu różnie bywa) zawory / luzy będą nadgryzione

Zakładając np. niedomagający jeden z wtryskiwaczy LPG zuboży mieszankę, nie zapali checka, owszem może dać obraz po podłączeniu do kompa ale przeciętny użytkownik, nie podłącza się pod kompa co tydzień a zrobienie 10 czy 15 tyś km przy niedomagającym wtrysku LPG zubożającym mieszankę w znacznym stopniu ale tylko i wyłącznie na jednym cylindrze (nie wywali checka) może doprowadzić do potrzeby korekty luzów zaworowych na tymże cylindrze

Podstawą jest sprawdzanie auta na bieżąco pod kątem wydajności elementów o których wyżej była mowa .
Wtedy założenie 100 tyś na PB (zazwyczaj i tak nie ma co korygować) i 50 - 100 tyś na LPG jest jak najbardziej realne.
W rzeczywistości wygląda to tak że i czasami 25 - 30 tys km to już jest sporo jeśli chodzi o luz zaworowy.



Przecież ja to samo napisałem w poprzednim poście :biggrin2:
Idąc dalej to również niesprawny wtrysk noPB spowoduje dokładnie to samo, a przy 6-8cyl to będzie mało wyczuwalne dla przeciętnego użytkownika, ba i nawet sama diagnoza nie będzie taka prosta bo podpięcie pod kompa a interpretacja i wyeliminowanie problemu to zupełnie inna para kaloszy.
Oczywiście są wyjątki od tej reguły są auta w który da się to znacznie lepiej zdiagnozować - każdy cylinder z osobna.
To tak jak wizyta lekarska, ile wizyt tyle czasem różnych diagnoz :kawa:
Yarecki
Lex Master
 
Posty: 2005
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polandia


Powrót do RX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość