Strona 1 z 4

Silnik 2JZ Specyfikacje,Odmiany,Opinie, Swapy

: 19 mar 2011, o 13:21
autor: uho50
co moze byc nie tak w zmiania na inny motor, mój juz kończy swoje życie powoli.


Wydawać się może to dziwne ale niestety prawdziwe...

Re: [gs 300] bedzie ostro

: 20 mar 2011, o 03:38
autor: stachulex
uho50 pisze:co moze byc nie tak w zmiania na inny motor, mój juz kończy swoje życie powoli.
jezeli chcesz wlozyc nastepny 2jz-ge to nie ma zadnego problemu.ja chce wrzocic 2jz-gte i to jest bardziej skomplikowana przekladka. :klucz: :klucz:

Re: [gs 300] bedzie ostro

: 20 mar 2011, o 13:40
autor: uho50
Wiesz, nie zastanawiałem się nad tym, czym różni się ten silnik "gte"??? jest mocniejszy, czy jest poprostu wytrzymalszy?? na poczatku zastanawiłem się nad wymiana na ten silnik, który szedł w II generacji leszka, ale wielu mechaników odradzało mi ten motor, ponieważ są tam zmienne fazy rozrzadu i można nadziać się na uszkodzony, wtedy koszty rosna. Ten silnik, o którym mówisz to jest z tej wersji T3 czy jakoś tak ???? a wiesz jak moze wygladać sprawa z wymiana skrzyni biegów?? czy np pasowała by skrzynia z 2 gen do silnika z 1gen czy to fantazja i nie da się tego zrobic??

Re: [gs 300] bedzie ostro

: 20 mar 2011, o 14:02
autor: legato97
Moze temacik nowy warto zrobic z szerokiem opisem motorow 2jz, bo troche balaganu sie robi w MOJE AUTO :rtfm:

Re: [gs 300] bedzie ostro

: 20 mar 2011, o 14:03
autor: klexus
uho50 pisze:Wiesz, nie zastanawiałem się nad tym, czym różni się ten silnik "gte"??? jest mocniejszy, czy jest poprostu wytrzymalszy?? na poczatku zastanawiłem się nad wymiana na ten silnik, który szedł w II generacji leszka, ale wielu mechaników odradzało mi ten motor, ponieważ są tam zmienne fazy rozrzadu i można nadziać się na uszkodzony, wtedy koszty rosna. Ten silnik, o którym mówisz to jest z tej wersji T3 czy jakoś tak ???? a wiesz jak moze wygladać sprawa z wymiana skrzyni biegów?? czy np pasowała by skrzynia z 2 gen do silnika z 1gen czy to fantazja i nie da się tego zrobic??
wiedza mechaników mnie powala, róznica miedzy tymi silnikami jest taka ,ze w VVT-i, masz cewki, zmienne fazy rozrządu, słabsze korby( do 380KM wytrzymują)
w silniku bez VVT-i masz aparat zapłonowy (kopułka) silnik wytrzyma grubo ponad 400KM.
Druga sprawa nie słyszałem zeby w 2JZ sypały sie fazy rozrządu.
Wiem ze da sie to rozebrać , jak źle poskładasz to musi sie rozsypać.
Wiem gdzie leży silnik z Aristo 300 tylko ze jest goły i wesoły( bez kol wydechowych :( )

Re: [gs 300] bedzie ostro

: 20 mar 2011, o 14:21
autor: uho50
mi się wydaje Ze to czyste lenistwo i dlatego takie banialuki mówia, poprostu nie chce im się tego robic w końcu łatwiej jest wymienić poszczególny element na ten sam niż zmieniać na coś nowszego.

Re: Silnik 2JZ Specyfikacje odmiany i opinie

: 20 mar 2011, o 14:57
autor: BeeMiX
Nie warto bawić się w to seryjne adaptacyjne zawieszenie z Aristo, wiem kto może mieć gwint to bardzo małym przebiegu na sprzedaż. W 2JZ-GTE VVTi i nonVVTi nie było różnicy w dole silnika jak w 2JZ-GE wiec jest tak samo wytrzymały :) Proponuje kupić całe Aristo albo Soarera ewentualnie frontclip i wrzucić wszystko na raz. Robota na jeden dzień i bez problemów że czegoś brakuje, coś trzeba dokupić i tak dalej. Co zostanie można rozsprzedać :)

Re: Silnik 2JZ Specyfikacje,Odmiany,Opinie, Swapy

: 27 mar 2011, o 17:43
autor: uho50
Zrobiłem troche inaczej niż na poczatku planowałem, kupiłem anglika i zamierzam zrobic podmianę, zacząłem od wymiany silnika. Autko juz u mechanika i od wtorku zaczyna sie wymiana. Jestem ciekaw efektu.....

Re: Silnik 2JZ Specyfikacje,Odmiany,Opinie, Swapy

: 27 mar 2011, o 18:05
autor: Ralfx
Co dokładnie ściągnąłeś? Aristo z 2JZ-GTE ? Pochwal się coś więcej. I powiedz nam jakim cudem skończył Ci sie silnik. Ile masz tam nalatane 600-700tyś ? U kogo robisz ten swap ?

Re: Silnik 2JZ Specyfikacje,Odmiany,Opinie, Swapy

: 27 mar 2011, o 18:45
autor: uho50
Ściągnął jakis facet anglika LEXUSA GS 300 MK I i wystawił go na sprzedaż na części, a że poszukiwałem silnika bo mój już kończy życie(ma nakrecone wg licznika 215tyś mil ale to nie jest orginalny przebieg i od 2003 jeździł na gazie, poprzedni właściciel nie bardzo chyba o niego dbał.) Kontynując, szukałem silnika znalazlem tego faceta nabyłem cały samochód a miałem tylko silnik:D tak więc teraz wymieniam na silnik od tamtego samochodu jest to 2jz ge ten co mam w swoim. A robie to u mechanika jakiegos zaufanego mojego papy. Jest to podobno zwykła typowa wymiana. Zreszta pojechałem w sobote, i mechanik rzucił okiem od razu stwierdził ze zawory już chyba sa powypalane. Bo się dziwnie zachowuje trzesie się i na niskich obrotach odczuwalne są drgania wewnatrz auta. A teraz to jeszcze kilka cześci mi wpadło i bede mógł wymienic to co w swoim i tak miałem naprawiać a teraz to tylko wymienie. Od wtorku zaczyna się praca przy moim aucie, tak więc mysle że koło piątku bede mógł napisać cokolwiek na temat wymiany.


Zastanawiam się tylko co zrobie z reszta gratów jak już wszytko wymienie, w najlepszym wypadku cos opchne, jak nie to jeszcze zostanie oddać na złom
:LEXUS: