KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dzida
Lex Driver
Posty: 506
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post autor: dzida »

o Panie, grubo :shock:
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post autor: endrju1 »

Ło... jak o tak skrzypiało, to nic dziwnego że się w końcu wysypało. Chociaż raczej nie podejrzewałbym że na prostej się rozepnie (zwykle wyłamuje się na max skręconych kołach i dołach, np podczas podjazdu na krawężnik).
Awatar użytkownika
DanLexus
Lex Driver
Posty: 521
Rejestracja: 15 sie 2014, o 21:16
Model Lexusa: SC300
Skąd:: Tarnów
Kontakt:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post autor: DanLexus »

endrju1 pisze:Ło... jak o tak skrzypiało, to nic dziwnego że się w końcu wysypało. Chociaż raczej nie podejrzewałbym że na prostej się rozepnie (zwykle wyłamuje się na max skręconych kołach i dołach, np podczas podjazdu na krawężnik).
Widzialem juz takie cuda i nawet siedzialem w samichodzie w ktorym wyskoczyl sworzen, ale to byla akurat honda accord 2005r. Szwagier jechal na prostej drodze i samochod podskoczyl na dolku przy predkosci okolo 70km/h. Dlatego wiem ze wcale nie trzeba krecic kierownica zeby do czegos takiego doszlo
Supras are just a hatchback SC300
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post autor: endrju1 »

niestety jest to element który przenosi całą siłę ścisku sprężyny, a do tego trzyma piastę, wiec łatwo nie ma, dodatkowo jest bardzo często bagatelizowany, bo "coś skrzypi jak się skręca, pewnie jakaś guma". Tylko jak guma się oberwie to najwyżej tłucze na dołach i geometrii nie trzyma, zaś jak puści sworzeń, to skutki widać w pierwszym poście, przy większych prędkościach robi się już niebezpiecznie.
Awatar użytkownika
Ar3cki
Lex user
Posty: 180
Rejestracja: 4 lip 2015, o 10:53
Model Lexusa: IsT
Skąd:: Oln
Kontakt:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post autor: Ar3cki »

Nie fajna akcja :down: Po przeczytaniu tematu i wyciągnięciu wniosków sworznie należało by wymieniać z olejem albo co druga wymiana.
Harcore !
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post autor: endrju1 »

Sworzeń zwykle duzo wczesniej daje o sobie znać i tak tez było w tym wypadku.
Awatar użytkownika
dzida
Lex Driver
Posty: 506
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post autor: dzida »

U mnie oryginały są przy przebiegu 204tys. km - taki wniosek po tym, że śruby nie ruszane i zapieczone mocno :D

Musiałem odwiedzić mechaniora, bo śruby od jarzm zacisków hamulcowych też pozapiekane, że klucz pogiąłem, a tak przy okazji geometrię mi ustawił, bo miałem spierdzieloną.
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post autor: endrju1 »

U mnie niedługo 290tyś i też oryginał (sprawdzałem przy okazji wymiany piasty). Ostatnio (trochę natchniony tym tematem) myślałem że poskrzypuje, wiec odkręciłem piastę i posprawdzałem, ale okazało się że oberwana jest tuleja.

PS: jak klucz się gnie to jest badziewiasty. Dobry klucz urwie się, a nie wygnie.
Awatar użytkownika
dzida
Lex Driver
Posty: 506
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post autor: dzida »

próbowałem potem lepszym kluczem ale z powodu braku kanału nie było jak dobrze przyłożyć siły czy użyć rurki, a młotkiem szkoda tłuc :D
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post autor: endrju1 »

Bez kanału rzeczywiście ciężko.
Ja tylko dodam, że dopóki nie odkręci się zwrotnicy od sworznia to się go nie sprawdzi, bo cały czas działa na niego siła rozciągająca sprężyny amortyzatora i będzie się wydawało że luzu nie ma. Inna sprawa, że luz nie jest tak groźny jak wytarcie powierzchni ślizgowej, bo jak jest luz to istnieje małe prawdopodobieństwo, że wyskoczy, a jak się zatrze, to w pewnym momencie może go złapać i urwać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości