Strona 1 z 1

[SC400] Geomentria na gwincie

: 12 lut 2013, o 22:07
autor: janasek
Po założeniu gwintu muszę zrobić geometrię. Niestet niewiele warsztatów ma nastawy do SC300/400 aby zrobić geometrię a na Suprze IV nie che robić bo nie mam pweności czy wszystko będzie tak jak należy. Niby to samo podwozie i prawie to samo zawiesenie... właśnie prawie... Czy wie ktoś gdzie można takie nastawy zdobyć, jakis repair manula może od Soarera, w necie jakieś www itd.

Jeszcze pytanie od nośnie gwintu, czy jeżeli zrobię raz geoemtrię a późnie nadwozie podniosę np o 20mm to zmienia się kąt pochyłu koła i trzeba zrobić jeszcze raz gementrię (korekta pochylenia koła bo chyba nic więcej się nie zmienia?)?

Re: [SC400] Geomentria na gwincie

: 12 lut 2013, o 22:16
autor: Ralfx
Hmmm moje chłopaki mają taki fajny komputer do geometrii że mają wszelkie dane do wszystkich aut z każdego rynku, SC300/400 też tam były. Znajdź lepszych fachowców :D Nie wiem szczerze jak z tą wysokością bo nie mam doświadczenia ale musisz przecież amor odkręcić od wahacza żeby zmienić jego długość więc chociażby wypadałoby to skontrolować. Ja bym najpierw ustawił odpowiednio wysokość ;)

Re: [SC400] Geomentria na gwincie

: 13 lut 2013, o 00:41
autor: LinkPL
Jeśli masz gwint, i chcesz mieć ustawioną zbieżność to musisz liczyć się z tym, że nie możesz za bardzo obniżyć samochodu. Nie znam żadnych realnych wartości o ile itd. metoda prób i błędów Cię czeka ...

Jeśli skręcisz gwint za bardzo, to wysoce prawdopodobne, że regulacyjne półksiężyce z tyłu będą miały za mały skok aby zniwelować różnicę na kącie nachylenia koła. Nie wiem, czy tył przy sc jest w ogóle regulowany, bo niektóre samochody nie miały w ogóle regulacji. Przy is200 na pewno jest. Wiadomo, że na dole wahacze ściągnąć będziesz musiał do środka. Jak zrobisz tył, to potem musisz ustawić pod to przód.

Musisz to zrobić tak jak pisze Ralf, najpierw wysokość potem zbieżność. Nie wiem, czy tam jest sztywny most ?? Nie znam w ogóle tego samochodu ...

Albo zrobisz to z umiarem i będzie dało się to ustawić na pograniczu, albo oponki od wewnętrznej strony, będą zawsze przycięte i brak przyczepności ...

Pozdrawiam
Link

PS. Możesz jeszcze zjechać wahacze maks do środka, założyć hantera i dźwigać gwintem samochód aż uzyskasz graniczną wartość obniżenia ... ustawić tył, a potem zająć się przodem.

Odp: [SC400] Geomentria na gwincie

: 13 lut 2013, o 00:56
autor: dead_beat
LinkPL pisze: Jak zrobisz tył, to potem musisz ustawić pod to przód.
Mi w każdym aucie geometrie robili zawsze tył względem przodu, nie odwrotnie.
Chociaż, na jakich fachowców trafiłem z ISem po zmianie springów to myślałem, że się rozpłaczę...
Warsztatów pana Żaboklickiego w Warszawie i Węgrowie nie polecam nawet tym, których nie lubię :-D
Wysłane przez MOTOBLUR™ za pomocą Tapatalk 2

Re: [SC400] Geomentria na gwincie

: 13 lut 2013, o 00:58
autor: luxus
Po pierwsze po co wam nastawy do sc jak wsadzasz gwinta siupesz w dół i w tedy to już nie oryginał więc nastawy do sc są nie potrzebne...Najlepiej znaleźc fachowca który zajmuje się tylko i wyłącznie geometrią kół i robi to na starym sprzęcie "ręcznym" sposobem a nie komputerowo...Teoretycznie geometrię powinno się robic po obniżeniu/podwyższeniu powyżej 1 cm a w praktyce wygląda to różnie ale myślę że po ok 2cm nie powinno się nic dziac czyli np ciąc opon...

Odp: [SC400] Geomentria na gwincie

: 13 lut 2013, o 01:11
autor: dead_beat
Mi po zmianie springów jakoś dziwnie się prowadził. Po chwili jazdy bez trzymania kierownicy uciekał lekko w prawo i dalej znów prosto. Wyważyłem koła, nie pomogło. Po ustawieniu na Hunter'że w 3ech warsztatach było jeszcze gorzej, a koleś w zwykłym garażu,gdzie jedyną elektroniką było oświetlenie ustawił perfekcyjnie.

Wysłane przez MOTOBLUR™ za pomocą Tapatalk 2

Re: [SC400] Geomentria na gwincie

: 13 lut 2013, o 01:29
autor: luxus
Właśnie tak jest z tymi zasranymi komputerami do geometrii...Ja też przerabiałem temat w swoim is'sie czy z gwintem czy bez gwinta na komputerze zawsze ustawili gówniano i znalazłem w końcu na śląsku gościa który zajmuje się tylko i wyłącznie diagnostyką podwozi od 1982 roku i używa starego sprzętu z tzw "lampką" :) i jest git...

Re: Odp: [SC400] Geomentria na gwincie

: 13 lut 2013, o 01:32
autor: LinkPL
dead_beat pisze:Mi po zmianie springów jakoś dziwnie się prowadził. Po chwili jazdy bez trzymania kierownicy uciekał lekko w prawo i dalej znów prosto. Wyważyłem koła, nie pomogło. Po ustawieniu na Hunter'że w 3ech warsztatach było jeszcze gorzej, a koleś w zwykłym garażu,gdzie jedyną elektroniką było oświetlenie ustawił perfekcyjnie.

Wysłane przez MOTOBLUR™ za pomocą Tapatalk 2
Jak ci miało pomóc, jeśli w hunterze ustawiali do nastaw oryginalnych ?? A on ustawił po swojemu na świeczkach ...

Re: Odp: [SC400] Geomentria na gwincie

: 13 lut 2013, o 10:35
autor: dead_beat
LinkPL pisze:
dead_beat pisze:Mi po zmianie springów jakoś dziwnie się prowadził. Po chwili jazdy bez trzymania kierownicy uciekał lekko w prawo i dalej znów prosto. Wyważyłem koła, nie pomogło. Po ustawieniu na Hunter'że w 3ech warsztatach było jeszcze gorzej, a koleś w zwykłym garażu,gdzie jedyną elektroniką było oświetlenie ustawił perfekcyjnie.

Wysłane przez MOTOBLUR™ za pomocą Tapatalk 2
Jak ci miało pomóc, jeśli w hunterze ustawiali do nastaw oryginalnych ?? A on ustawił po swojemu na świeczkach ...
Od razu mówiłem im, że mam niższe sprężyny i własnie dlatego chcę to ustawić.