LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach

Problemy z Przeniesieniem napędu dotyczące modelu LS

LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach

Postprzez asmo » 23 sty 2017, o 23:27

Cześć,

Ostatnio zauważyłem w swoim LS400 rocznik 1999, że przy jezdzie z wiekszymi predkościami (oczywiscie na niemieckich autostradach ;) ) auto wpada w dziwne wibracje - szczególnie jest to zauważalne przy prędkości od około 160-180km/h. Podczas dodawania gazu auto wpada w wibracje, ale jak puszcze gaz to wszystko już jest ok, sunie jak po szynach. Obstawiam, że jest coś nie tak z wałem/łącznikami gumowymi/wyważeniem... jakieś pomysły, czy ktoś już miał taki przypadek? Na co najpierw zwrócić uwagę?
Mam nadzieję że ktoś jest w stanie pomóc.

Pozdro!
asmo
Lex user
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 sty 2013, o 16:10
Model Lexusa: LS 400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: psd

Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach

Postprzez endrju1 » 24 sty 2017, o 11:08

Pierwsze co przychodzi do głowy, to sprawdzić poduszki (skrzyni, dyfra), podpory wału i ewentualnie same przeguby na wale.
Avatar użytkownika
endrju1
Lex Master
 
Posty: 1040
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LLB

Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach

Postprzez muzz » 24 sty 2017, o 11:30

w ISie ojca winnym wibracji były krzyżaki na wale...podczas jazdy ze stałą prędkością 100km/h raz wibrowało raz nie, przy wyższych prędkościach 160-180km/h wibrowała już cała buda...
po wymianie krzyżaków problem ustał...miały po prostu luz...
muzz
Lex Driver
 
Posty: 368
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 20:44
Model Lexusa: GS 430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WWA

Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach

Postprzez asmo » 24 sty 2017, o 19:07

Ok, dzięki Panowie za trop, postaram się to w tym tygodniu sprawdzić i zobaczyć co w trawie piszczy :)
asmo
Lex user
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 sty 2013, o 16:10
Model Lexusa: LS 400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: psd

Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach

Postprzez klasyk » 24 sty 2017, o 19:47

Ten temat jest bardzo szeroko opisywany, bo jest tak przypisany do LS jak krzywiące się tarcze. Dojście do tego co wywołuje te wibracje nie jest czynnością banalną i może wymagać działań pośrednich.
Pomijając wyważanie kół i stan opon etc należy:

1. Sprawdzić felgi. Do LS musza być ... od LS. To ciężkie auto i to co pasuje do aut koreańskich aut kompaktowych, Lexus pognie bez sentymentu dla portfela. Żeby to sprawdzić, wystarczy unieść koło lekko na podnośniku i obrócić. Jeśli, pojawi się obcierania o podłoże - sprawa jest oczywista. Jeszce raz podkreślę. Felgi i opony do LS400 muszą być bardzo dobrej jakości.

2. Sprawdzić i wymienić (zregenerować) elementy zawieszenia. Przy zawieszeniu pneumatycznym łyżką można sobie co najwyżej pogrzebać w uchu. Trzeba się udać do bardzo dobrego majstra.

3. Poduszki silnika. Lubią się oberwać a powodują drgania dopiero podczas jazdy. Wymiana należy do mało przyjemnych.

4. Poduszka skrzyni i dyfra. Wymiana banalna.

5. Podpora wału i jego wyważenie.

Każdy z tych elementów, może się składać na drgania. Zazwyczaj pojawiają się przy prędkościach powyżej 110 km/h
klasyk
 

Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach

Postprzez asmo » 24 sty 2017, o 22:56

klasyk napisał(a):Ten temat jest bardzo szeroko opisywany, bo jest tak przypisany do LS jak krzywiące się tarcze. Dojście do tego co wywołuje te wibracje nie jest czynnością banalną i może wymagać działań pośrednich.
Pomijając wyważanie kół i stan opon etc należy:

1. Sprawdzić felgi. Do LS musza być ... od LS. To ciężkie auto i to co pasuje do aut koreańskich aut kompaktowych, Lexus pognie bez sentymentu dla portfela. Żeby to sprawdzić, wystarczy unieść koło lekko na podnośniku i obrócić. Jeśli, pojawi się obcierania o podłoże - sprawa jest oczywista. Jeszce raz podkreślę. Felgi i opony do LS400 muszą być bardzo dobrej jakości.

2. Sprawdzić i wymienić (zregenerować) elementy zawieszenia. Przy zawieszeniu pneumatycznym łyżką można sobie co najwyżej pogrzebać w uchu. Trzeba się udać do bardzo dobrego majstra.

3. Poduszki silnika. Lubią się oberwać a powodują drgania dopiero podczas jazdy. Wymiana należy do mało przyjemnych.

4. Poduszka skrzyni i dyfra. Wymiana banalna.

5. Podpora wału i jego wyważenie.

Każdy z tych elementów, może się składać na drgania. Zazwyczaj pojawiają się przy prędkościach powyżej 110 km/h


Dzięki za odpowiedź, już mówię jak sprawa wygląda ;)

Ad1. Felgi są oryginalne, takie na jakich auto wyjechało - opony nowe Michelin Alpin 5 w rozmiarze dedykowanym, na lato mam Primacy 3 i też taki problem się pojawiał...
Ad2. Zawieszenie sprawdzone na kilka sposobów i wszystkie zużyte elementy wymienione na cześci z aso. Pneumatyczne zawieszenie mi padło i jest teraz gwintowane megan racing.
Ad3. Poduszki silnika wymienione zaraz po zakupie.
Ad3. Tego nie sprawdzałem :P
Ad4. Tego również, wydaje mi się że wyważenie wału to bardziej w jelczu niż e lexusie :D ale podporę i krzyżaki jak najbardziej sprawdze :)

Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam!
asmo
Lex user
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 sty 2013, o 16:10
Model Lexusa: LS 400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: psd


Powrót do LS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość