[LS400] ATF T-IV czy DEXRON III
: 5 cze 2018, o 22:13
Tak więc po kolei:
Początkiem marca zrobiłem w moim LSie (1996r. ucf20 przedlift, 4 biegi) dynamiczną wymianę oleju w skrzyni. Od tamtego momentu przejechałem około 4 tys. km. Przed wymianą było wszystko ok, może poza nieco odczuwalną zmianą z 3->4 przy gazie w podłodze i czerwonym polu). Niemniej ostatnio nasiliły się bardziej niepokojące objawy takie jak wyczuwalna zmiana (jeszcze nie szarpnięcie) biegów oraz zauważyłem, że auto stojąc na wzniesieniu z zapiętym drive i puszczonym hamulcem stacza się do tyłu. Po sprawdzeniu poziomu, który swoją drogą jest wg mnie ciut za wysoki (ale trudno to zmierzyć bagnetem), okazało się, że fachowcy zalali Pentosin ATF 1. Tutaj karta katalogowa:
http://www.pentosin.pl/media/Pentosin-p ... 1%20PL.pdf
Ma on poziom jakości DEXRON III, DC ATF +4, a wg serwisówki powinien być zalewany: "ATF TYPE T–II or equivalent".
http://lexus-doc.ru/ileaf/lex96rm/96rms ... t/lubr.pdf
Zgodnie z broszurą toyoty TC003-99 T-II został zastąpiony T-IV.
http://ravenol.co.za/wp-content/uploads ... 0%9399.pdf
W broszurze tej jest też informacja, że do skrzyń, w których powinien być T-II czy T-IV nie można lać dexrona II lub III. Co najciekawsze, serwis Lexa Warszawa Puławska leje właśnie dexrona III.
Porównałem parametry pentosinu i ravenolu t-IV, bo te były w miarę dostępne w internecie, i różnią się one lepkością oraz gęstością.
I tu pojawia się moje pytanie - czy dopuszczalne w tej skrzyni jest stosowanie oleju typu dex(t)ron III, a jeśli nie, to czy uważacie, że mogło to mieć negatywny wpływ na jej działanie.
Początkiem marca zrobiłem w moim LSie (1996r. ucf20 przedlift, 4 biegi) dynamiczną wymianę oleju w skrzyni. Od tamtego momentu przejechałem około 4 tys. km. Przed wymianą było wszystko ok, może poza nieco odczuwalną zmianą z 3->4 przy gazie w podłodze i czerwonym polu). Niemniej ostatnio nasiliły się bardziej niepokojące objawy takie jak wyczuwalna zmiana (jeszcze nie szarpnięcie) biegów oraz zauważyłem, że auto stojąc na wzniesieniu z zapiętym drive i puszczonym hamulcem stacza się do tyłu. Po sprawdzeniu poziomu, który swoją drogą jest wg mnie ciut za wysoki (ale trudno to zmierzyć bagnetem), okazało się, że fachowcy zalali Pentosin ATF 1. Tutaj karta katalogowa:
http://www.pentosin.pl/media/Pentosin-p ... 1%20PL.pdf
Ma on poziom jakości DEXRON III, DC ATF +4, a wg serwisówki powinien być zalewany: "ATF TYPE T–II or equivalent".
http://lexus-doc.ru/ileaf/lex96rm/96rms ... t/lubr.pdf
Zgodnie z broszurą toyoty TC003-99 T-II został zastąpiony T-IV.
http://ravenol.co.za/wp-content/uploads ... 0%9399.pdf
W broszurze tej jest też informacja, że do skrzyń, w których powinien być T-II czy T-IV nie można lać dexrona II lub III. Co najciekawsze, serwis Lexa Warszawa Puławska leje właśnie dexrona III.
Porównałem parametry pentosinu i ravenolu t-IV, bo te były w miarę dostępne w internecie, i różnią się one lepkością oraz gęstością.
I tu pojawia się moje pytanie - czy dopuszczalne w tej skrzyni jest stosowanie oleju typu dex(t)ron III, a jeśli nie, to czy uważacie, że mogło to mieć negatywny wpływ na jej działanie.