Strona 1 z 1

LS430 P0763 Shift C Solenoid

: 9 mar 2019, o 13:50
autor: JohnCreasy
Witam,

kupując Lexusa miałem ten błąd , jakieś pół roku temu zdecydowałem,że check engine widniejący na desce w końcu musi zniknąć więc odstawiłem auto do mechanika żeby sprawdzi i upewnił się , który to solenoid dokładnie.
Zdiagnozowano ,że potrzebuję numer części 35240-50020 , szybkie rozeznanie,że w ASO cena wyjściowa to ok 1400zł a po zniżkach jakieś ~ 1200 , jako,że kilka razy zamawiałem z Amayama myślę sobie , skoro i tak można jeździć i wytrzymałem tyle to kolejne tygodnie mnie nie zbawią.
Obrazek
Obrazek

Zawór przyszedł wyszło koło 700 stówek więc fajnie.

Obrazek

Umówienie na szybką wymianę i...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jak widać zawór jest inny, pisałem do Amayama ale odpisali mi ,że źle wybrałem część i mam na przyszłość uważać , wiadomo ,że z tym solenoidem zostanę ale pytanie co jest nie tak? Ponieważ skrzynia dalej nie została naprawiona bo nie wiem jaką część zamówić i czy nie lepiej kupić całą skrzynię? Miał ktoś podobny przypadek z solenoidem? Rozmawiałem kiedyś z owczarem to mówił,że niestety solenoidy padały .

Pozdrawiam i bezawaryjności .

Re: LS430 P0763 Shift C Solenoid

: 19 mar 2019, o 08:21
autor: gmiter
Tak jak pisałem wymiana solenoidu wystarczy.
Rozbierałem je w środku - one sie nie przepalają, nie uszkadzają elektrycznie.
Uszkodzenie wystepuje na łączeniu kostki zaworka z obudową - od drgań występujących podczas pracy i wyższej temperatury końcówka kostki wewnątrz się nadłamuje i pęka pin.

Rozwiązaniem jest zeskrobanie plastiku i przelutowanie pinu (Są tylko dwa więc pomylić sie nie da )

Zaworki też się zaklejają od przepalonego oleju ale wtedy błąd P0763 nie wyskoczy bo będzie cały czas zgadzał sie potencjał i elektrycznie będzie okej. Warto je przeczyścić (pisałem w jednym ze swoich postów)

http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?p=163173#p163173

Re: LS430 P0763 Shift C Solenoid

: 19 mar 2019, o 10:29
autor: wojtas2
Jak coś to mam jakieś używki ze skrzynki od gs300 mk2 jak bys był zainteresowany.

Re: LS430 P0763 Shift C Solenoid

: 19 mar 2019, o 11:01
autor: gmiter
wojtas2 pisze:Jak coś to mam jakieś używki ze skrzynki od gs300 mk2 jak bys był zainteresowany.
Nie były takie same we wszystkich GS300 mk2 :)

Re: LS430 P0763 Shift C Solenoid

: 19 mar 2019, o 11:37
autor: wojtas2
Ja mam od przed lifta

Re: LS430 P0763 Shift C Solenoid

: 19 mar 2019, o 11:47
autor: gmiter
wojtas2 pisze:Ja mam od przed lifta
To skrzynia A340E, a więc inna - 4 biegowa.

Re: LS430 P0763 Shift C Solenoid

: 19 mar 2019, o 20:34
autor: sebek8888
gmiter pisze:
wojtas2 pisze:Ja mam od przed lifta
To skrzynia A340E, a więc inna - 4 biegowa.
W GS mk2 nie było 4 tylko 5 czyli a650

Re: LS430 P0763 Shift C Solenoid

: 19 mar 2019, o 23:32
autor: gmiter
Mylisz się kolego.

Re: LS430 P0763 Shift C Solenoid

: 20 mar 2019, o 00:41
autor: sebek8888
gmiter pisze:Mylisz się kolego.
W GS mk2 skrzynia 4 biegowa była tylko w aristo z 2jz gte. Od 1998 r A650 ładowali do ls400, gs300/430 is300 i ls430 przed liftem.

Re: LS430 P0763 Shift C Solenoid

: 20 mar 2019, o 08:36
autor: gmiter
sebek8888 pisze:
gmiter pisze:Mylisz się kolego.
W GS mk2 skrzynia 4 biegowa była tylko w aristo z 2jz gte. Od 1998 r A650 ładowali do ls400, gs300/430 is300 i ls430 przed liftem.
Dosyć dziwne bo rozbierałem u kolegi GS300 MK2 tyle że auto było z UK i była skrzynia 30-40LE(lub LS) co jest odpowiednikiem A340.
W drugim zaś był A650E. Mozliwe że przed liftem były A340E..

Jeżeli masz A650E (350-50LE) to wszystko pasuje do kolegi w takim razie.