LS400 - dziwne zachowania automatu
: 27 kwie 2014, o 10:34
Hej,
Na wstępie chciałbym dopytać kto jest producentem automatu w UCF10? Znalazłem dwa źródła gdzie jedno twierdzi, że ZF a drugie że Aisin.
Oglądałem wczoraj Lexusa w Warszawie. Wszystko fajnie pięknie, wizualnie podchodzi mi to zdecydowanie bardziej niż E32, E38, A8 D2 czy W140. W kwestii budy nie mam raczej żadnych zastrzeżeń, albo po prostu wiedziałem czego mogę się spodziewać.
Zastanawia mnie bardziej kwestia mechaniczna, a dokładniej automat. Wertowałem różne fora od wczoraj w poszukiwaniu rozwiązania problemu, który mnie nurtuje i nie dał mi w nocy spać.
Przy wrzucaniu:
P -> D
P -> R
R <-> D
N -> R / D
Jest bardzo odczuwalne szarpnięcie, które następuje po ok. 1-2 sek. Podczas jazdy skrzynia przerzuca biegi bajecznie, żadnych niepokojących szarpnięć, kickdown działa.
Byłem tak załamany tym "efektem" że nawet nie do końca pamiętam jaki towarzyszył temu dźwięk. Oglądałem samochód z tatą, który podchodzi do tematów kupna moich dziwnych samochodów raczej na chłodno, i podejrzewamy, że winna może nie do końca być skrzynia, a coś z przeniesienia napędu.
Nie wiem czy luz na krzyżakach wału, lub naderwana jedna z poduszek czy też defekt dyfra może się podobnie objawiać? Chyba podczas wpinania biegu są przekazywane z miejsca jakieś obciążenia na wał?
Wczoraj pogoda mocno nie sprzyjała oglądaniu samochodu, i nie mieliśmy kanału, ale czy z pozycji kanału (jedna osoba w aucie, druga pod) da radę osłuchać skrzynię albo czy w ogóle defekt automatu jest słyszalny? Samochód jest na pustych wydechach i obudziłby zmarłego...
Niestety zapomniałem sprawdzić stan oleju w automacie... emocje.
I jeszcze ewentualnie czy w Warszawie jest jakiś serwis automatu gdzie można by podjechać na szybką diagnostykę?
Pozdrawiam, i liczę na Was Panowie
Na wstępie chciałbym dopytać kto jest producentem automatu w UCF10? Znalazłem dwa źródła gdzie jedno twierdzi, że ZF a drugie że Aisin.
Oglądałem wczoraj Lexusa w Warszawie. Wszystko fajnie pięknie, wizualnie podchodzi mi to zdecydowanie bardziej niż E32, E38, A8 D2 czy W140. W kwestii budy nie mam raczej żadnych zastrzeżeń, albo po prostu wiedziałem czego mogę się spodziewać.
Zastanawia mnie bardziej kwestia mechaniczna, a dokładniej automat. Wertowałem różne fora od wczoraj w poszukiwaniu rozwiązania problemu, który mnie nurtuje i nie dał mi w nocy spać.
Przy wrzucaniu:
P -> D
P -> R
R <-> D
N -> R / D
Jest bardzo odczuwalne szarpnięcie, które następuje po ok. 1-2 sek. Podczas jazdy skrzynia przerzuca biegi bajecznie, żadnych niepokojących szarpnięć, kickdown działa.
Byłem tak załamany tym "efektem" że nawet nie do końca pamiętam jaki towarzyszył temu dźwięk. Oglądałem samochód z tatą, który podchodzi do tematów kupna moich dziwnych samochodów raczej na chłodno, i podejrzewamy, że winna może nie do końca być skrzynia, a coś z przeniesienia napędu.
Nie wiem czy luz na krzyżakach wału, lub naderwana jedna z poduszek czy też defekt dyfra może się podobnie objawiać? Chyba podczas wpinania biegu są przekazywane z miejsca jakieś obciążenia na wał?
Wczoraj pogoda mocno nie sprzyjała oglądaniu samochodu, i nie mieliśmy kanału, ale czy z pozycji kanału (jedna osoba w aucie, druga pod) da radę osłuchać skrzynię albo czy w ogóle defekt automatu jest słyszalny? Samochód jest na pustych wydechach i obudziłby zmarłego...
Niestety zapomniałem sprawdzić stan oleju w automacie... emocje.
I jeszcze ewentualnie czy w Warszawie jest jakiś serwis automatu gdzie można by podjechać na szybką diagnostykę?
Pozdrawiam, i liczę na Was Panowie