Strona 1 z 2

Rozwiązanie napędu FWD z AWD

: 22 gru 2013, o 22:56
autor: Denis
Witam, rozglądam się mocno przyszłościowo za RXem, zarówno 1gen jak i 2gen.
Szukałem po polskich stronkach, googlach i nadal nic mi to nie wyjaśniło.

Czy może mi ktoś w skrocie wyjaśnić jak został rozwiązany napęd w RXie ?
Czy mamy FWD (przód, co dziwne w tej klasie) z dolączanym automatycznie tyłem czy też mamy wersje z napędem na przód i AWD ? Jakby nie patrzeć RX 1gen bazuje nieco na rozwiązaniach i podłodze z rav4 2gen, a ta była w wersjach FWD i AWD

Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD

: 23 gru 2013, o 00:10
autor: Yarecki
Denis pisze:Witam, rozglądam się mocno przyszłościowo za RXem, zarówno 1gen jak i 2gen.
Szukałem po polskich stronkach, googlach i nadal nic mi to nie wyjaśniło.

Czy może mi ktoś w skrocie wyjaśnić jak został rozwiązany napęd w RXie ?
Czy mamy FWD (przód, co dziwne w tej klasie) z dolączanym automatycznie tyłem czy też mamy wersje z napędem na przód i AWD ? Jakby nie patrzeć RX 1gen bazuje nieco na rozwiązaniach i podłodze z rav4 2gen, a ta była w wersjach FWD i AWD
Jest albo FWD samo albo AWD.

Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD

: 23 gru 2013, o 09:25
autor: KRYSPIN BACK
Masz albo napęd FWD albo stały na 4 łapy.
Jako, że obecnie użytkuję oba rozwiązania a mocniejszy RX330 jest właśnie FWD to gdy nie jest zima jeździ się nim fajnie, trzeba tylko pamiętać o porządnym uchwycie kiery w przypadku wduszenia gazu w podłogę. Gdy jest śnieg no cóż przy tej masie auta FWD dupy nie urywa ale i tak szybciej wyjedziesz niż autem tylnonapędowym 8-)

Za to 4x4 niestety ale jest dużo wolniejszy (fajt że i silnik ma sporo Nm i KM mniej) , jadąc na trasie przy redukcji no niestety nie ma tego odejścia. Ale.. zawsze możesz wrócić do domu na skróty przez łąki i pola :mrgreen:

Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD

: 23 gru 2013, o 09:55
autor: sardzent
hmmm no i jest jeszcze RX400H gdzie tak naprawde masz FWD+ bo na tylnym moscie jest silnik elektryczny ale nigdy nie masz pelnej kontroli nad nim nie mowiac juz o opcji blokowania 4x4 czy tez blokady mechanizmow ;-) reasumujac 2x4 z opcja popychania sie na asfalcie i podciagania w sniegu ;-)

Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD

: 23 gru 2013, o 12:08
autor: KRYSPIN BACK
sardzent pisze:hmmm no i jest jeszcze RX400H gdzie tak naprawde masz FWD+ bo na tylnym moscie jest silnik elektryczny ale nigdy nie masz pelnej kontroli nad nim nie mowiac juz o opcji blokowania 4x4 czy tez blokady mechanizmow ;-) reasumujac 2x4 z opcja popychania sie na asfalcie i podciagania w sniegu ;-)

o widzę że użytkujesz, miałeś kiedyś problem żeby wyjechać ze śniegu ?

Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD

: 23 gru 2013, o 14:08
autor: LinkPL
To jest napęd na śnieg ... bo do błota, to ten samochód się nie nadaje zupełnie. Wiadomo tam po kałużach można pojeździć, ale na twardym podłożu. W dobry teren tylko sztywne mosty, albo zwolnice ...

Pozdro
Link

Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD

: 24 gru 2013, o 14:57
autor: KRYSPIN BACK
Dlatego się nazywa suv a nie terenówka :biggrin2:

Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD

: 24 gru 2013, o 15:19
autor: Denis
Do terenu to wiadomo że jest Land Cruiser a nie RX :)
Chodzi o proste zastosowanie AWD np zimą czy też przy mokrej nawierzchni, nieutwardzonej nawierzchni.

Czyli w skrócie - FWD ma lepsze osiągi, ale to tylko ośka, AWD słabszy ale z większym zastosowaniem.

Odnośnie poszukiwań - to ma jakieś oznaczenia, czy dane roczniki, dane silniki można powiązać z rodzajem napędu?

Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD

: 24 gru 2013, o 23:09
autor: Yarecki
Denis pisze:Do terenu to wiadomo że jest Land Cruiser a nie RX :)
Chodzi o proste zastosowanie AWD np zimą czy też przy mokrej nawierzchni, nieutwardzonej nawierzchni.

Czyli w skrócie - FWD ma lepsze osiągi, ale to tylko ośka, AWD słabszy ale z większym zastosowaniem.

Odnośnie poszukiwań - to ma jakieś oznaczenia, czy dane roczniki, dane silniki można powiązać z rodzajem napędu?
Porównanie było 3.0V6 AWD do 3.3V6 FWD to wiadomo, że różnica będzie bo 3.0 słabsze to jeszcze strata na napędzie i nie wiem czy skrzynia ta sama siedzi z tymi samymi przełożeniami w tych autach, ale też może się okazać, że różnica jest tak widoczna bo wyrywa tą kiere z łap a w AWD pewnie jest płynniej.
Ale ja tego nie użytkuje niech Kryspin się wypowie.

Re: Rozwiązanie napędu FWD z AWD

: 26 gru 2013, o 20:13
autor: sardzent
ale mocna oska (FWD) przy 272KM to generalnie szybki na prostej i autostradzie (chociaz RX400H nie odstaje osiagami) ale 4x4 jakie by nie bylo jest bardziej uniwersalne (nie poswiecasz duzo z osiagow bo sa zadowalajace a nie szalowe ... LS400 bez problemu odjedzie)
dlatego sugeruje szukac 4x4, jak znalezc ... po VIN masz 100% pewnosc