GS 300 MKI amortyzatory tył

Problemy dotyczące modelu GS
ODPOWIEDZ
redzi1982
Nowy lex user
Posty: 10
Rejestracja: 27 gru 2016, o 23:18
Model Lexusa: GS 300 94'
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

GS 300 MKI amortyzatory tył

Post autor: redzi1982 »

Witam,
od dłuższego czasu poszukuję tylnych amortyzatorów, niestety Kayaba o nr.341265, nie są już dostępne w Polsce, zostaje tylko ebay gdzie cena jest o 40% wyższa+koszt wysyłki 100zł :( Orientuje się może ktoś, jakie inne jeszcze pasują do tego modelu? W samochodzie mam ok 4 cm różnicy między prawym a lewym nadkolem i zakładam że może to być wina amortyzatorów, chociaż na stacji diagnostycznej pokazują że są jeszcze sprawne. Natomiast w warsztacie mówią że mogły się odbić, czy coś takiego i przez to jeden jest nieco podniesiony. Może ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją?
sebek8888
Lex Driver
Posty: 368
Rejestracja: 30 kwie 2015, o 14:36
Model Lexusa: LS400
Skąd:: Zyrardów
Kontakt:

Re: GS 300 MKI amortyzatory tył

Post autor: sebek8888 »

Gdybys chcial uzywane, to zapraszam.
Mam tez inne czesci.
669968307
Awatar użytkownika
legato97
Administrator
Posty: 3746
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400,CT
Skąd:: OLSZTYN
Kontakt:

GS 300 MKI amortyzatory tył

Post autor: legato97 »

Mam rowniez 4 bilsteiny uzywane. Nowych tez mozesz poszukac, ale sa krótsze. Jezeli nie ma ori na polskim rynku to jak porownujesz cene, ze 40% wiecej wychodzi. Mimo wszystko ceny amorkow nawet z uk z przesylka, nie sa zle.
lukas78
Lex Master
Posty: 1201
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Kontakt:

Re: GS 300 MKI amortyzatory tył

Post autor: lukas78 »

redzi1982 pisze:Witam,
W samochodzie mam ok 4 cm różnicy między prawym a lewym nadkolem i zakładam że może to być wina amortyzatorów, chociaż na stacji diagnostycznej pokazują że są jeszcze sprawne. Natomiast w warsztacie mówią że mogły się odbić, czy coś takiego i przez to jeden jest nieco podniesiony. Może ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją?
Co w tym konkretnym przypadku mają standardowe amortyzatory do wysokości zawiasu? - to sprężyny są głównie odpowiedzialne za wysokość zawiasu - przy tak dużej różnicy (4cm) tu bym się dopatrywał problemu (np. pęknięty zwój). No chyba, że dolny kielich/talerz amorka w który wchodzi sprężyna jest mocno nadgryziony rdzą i się odgiął w dół - lub też buda gdzieś wyżej na kielichu skorodowała i siadło - ale to już ekstremalna sytuacja. Uszkodzona tuleja gumowa amortyzatora (łącząca amorek z zawiasem) mogłaby też powodować opuszczenie się zawiasu, ale nie o 4cm i byłoby słychać wyraźne stuki na nierównościach - także ten wariant odpada.
Tak, czy inaczej ja bym się z tym nie bawił w rozdrabnianie na same amorki lub sprężyny tylko kupił używkę (oczywiście komplet sprężyny + amorki) np. od sebka lub zestaw od Piotra (legato97) jeśli ma w komplecie - i po temacie.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
redzi1982
Nowy lex user
Posty: 10
Rejestracja: 27 gru 2016, o 23:18
Model Lexusa: GS 300 94'
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

Re: GS 300 MKI amortyzatory tył

Post autor: redzi1982 »

dzięki wszystkim za porady ;) Ogólnie takie części wolę kupować nowe niż używane. Znalazłem amortyzatory w sklepie internetowym w Czechach cena 780zł z przesyłką, zamówione i zobaczymy czy przyjdą. Szukam jeszcze sprężyn z którymi również jest kłopot :/ Może ktoś wie jaki mają numer katalogowy, bym mógł szukać jakichś zamienników. Wymienię jedno i drugie za jednym razem by mieć na jakiś czas spokój. Jak wszystko ogarnę i wymienię to dam znać, czy problem został zażegnany.
redzi1982
Nowy lex user
Posty: 10
Rejestracja: 27 gru 2016, o 23:18
Model Lexusa: GS 300 94'
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

Re: GS 300 MKI amortyzatory tył

Post autor: redzi1982 »

A więc pobawiłem się trochę i sprawdziłem amortyzatory i sprężyny z tyłu. Na stacji kontroli tylne zawieszenie wyszło z jednej i z drugiej strony po 74%. Kupiłem jeden używany zestaw sprężyny z amortyzatorem i podmieniłem tą stronę gdzie stała niżej. Po wymianie stoi tak samo jak stał, więc zrobiłem to samo z drugiej strony i też bez zmian :/ Tak się zastanawiam czy to nie wina wahacza? W warsztacie mówili że może jak był wymieniany, to został skręcony na podnośniku i jego tuleje się inaczej ułożyły, nie wiem czy w ogóle jest taka możliwość. Sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny?
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość