[GS300 mk2] Centralny zamek wariuje

Problemy dotyczące modelu GS
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
koque
Lex user
Posty: 93
Rejestracja: 12 gru 2012, o 21:52
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

[GS300 mk2] Centralny zamek wariuje

Post autor: koque »

Hej,

mam problem z centralnym zamkiem

Moje auto GS300 Mk2 rok 1998 europejska wersja .
.
Odkąd kupiłem auto centralny z pilota działał jak chciał, tzn. raz działał, raz nie, teraz już nie działa, otwieranie, zamykanie przednich drzwi(tylne działają). Sterowanie w środku centralnym też jest do d...
Na początku wszystko z pilota działało, później zacząłem zamykać drzwi od środka pasażera mechanicznie bo z pilota już lipa, a po przekręceniu klucza w zamku było bez zmian. Teraz wszystkie przednie muszę zamykać mechanicznie kluczem.
O co chodzi? Mr. Ruben mówił, że on też miał taki problem, tylko on po prostu nie zamykał auta :)
W skrócie moje wysiadanie z auta wyglądało tak:
-zamknięcie od środka drzwi pasażera
-wyjście
-zamknięcie pilotem
teraz jest tak
-zamykam pasażera
-wychodzę
-zamykam kluczem drzwi
Powrót działa analogicznie.
Tył zamyka się normalni, aaa i słyszę jak ta te rygle chodzą w drzwiach, lampy nie migają, choć światło w środku się zapala. Martwi mnie to trochę i wkurza bo kluczyk się rozpada na kawałki.

p.s macie jakieś rady jaki kluczyk kupić co by się nie wymieniać co pół roku.

pozdrawiam
Krzysztof
hydrant23
Lex Driver
Posty: 691
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
Model Lexusa: GS430 mkIII
Skąd:: zamosc
Lokalizacja: zamosc
Kontakt:

Re: [GS300 mk2] Centralny zamek wariuje

Post autor: hydrant23 »

w siłowniku centralnego jest silniczek made in china którego styki się brudzą i słabo przewodzą prąd do wirnika...mi szwankuje od drzwi pasażera i raz go czyściłem - teraz muszę zamykać na 2 razy(do wakacji tak musi poczekać, tym razem wyciągnę go pojadę i kupię nowy silniczek), a kierunki dlatego nie mrugają przy zamykaniu ponieważ są wskaźnikiem zamknięcia , a że nie ma zamknięcia to nie wskazują :P ,
tu foto instrukcja z ls-a kolegi maniek_ls400 mniej więcej tak to wygląda i w gsie
viewtopic.php?f=41&t=3335&p=20172&hilit ... mek#p20172
Awatar użytkownika
koque
Lex user
Posty: 93
Rejestracja: 12 gru 2012, o 21:52
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: [GS300 mk2] Centralny zamek wariuje

Post autor: koque »

Niestety nie ma zdjęcia.
Ale dziękuję za jakąś podpowiedź.
Ten silniczek możesz określić gdzie się znajduje, jak się doń dostać, czy trzeba kupować w ASO, czy da się odrestaurować, a może są zamienniki?


Krzysiek
hydrant23
Lex Driver
Posty: 691
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
Model Lexusa: GS430 mkIII
Skąd:: zamosc
Lokalizacja: zamosc
Kontakt:

Re: [GS300 mk2] Centralny zamek wariuje

Post autor: hydrant23 »

trzeba ściągnąć tapicerkę i odkręcić kilka śrub , odczepić zatrzaski na drutach-prowadnicach , siłownik musisz wydostać i delikatnie otworzyć podważając powoli ostrym nożem dookoła ,a nawet podciąć jeśli się nie chce podważać, jest klejony więc to jest najcięższa sprawa oby nie połamać obudowy , w środku jest serwomechanizm więc uważać trzeba aby się nie wysypało nic ,żeby później nie eksperymentować przy składaniu ,silniczek jest właśnie w środku i on napędza mechanizm jest prosty jak w samochodzikach zabawkach można go rozebrać odginając blaszki i przeczyścić w środku komutator itp . lub po prostu udać się z nim do elektronicznego sklepu i za kilkanaście zł dobrać-kupić nowy
lu5297v
Nowy lex user
Posty: 14
Rejestracja: 12 sie 2018, o 18:35
Model Lexusa: GS300
Skąd:: WLKP
Kontakt:

Re: [GS300 mk2] Centralny zamek wariuje

Post autor: lu5297v »

Potwierdzam to co wyżej koledzy napisali. U mnie też drzwi pasażera nie działały.
W końcu się za to zabrałem. Ja zrobiłem tak, że kupiłem wcześniej cały mechanizm z linkami i drutami z anglika za 70 zł żeby przełożyć całość i oszczędzić czas.
Ale uwaga, z anglika prawe przednie drzwi mają inny mechanizm niż "lewa kiera" (anglik ma jeden silniczek, ja miałem dwa).
Więc postanowiłem przełożyć sam silniczek bo na szczęście był taki sam. Czyli trzeba było dosłownie rozcinać obudowę mechanizmu żeby tam się dostać i roztopić trochę plastiku z zabezpieczenia ruchomej części.
Tylko wymiencie dobry silniczek, tzn ten który steruje linką od przycisku zamykanIa drzwi, ten mały z "czerwonym" nad klamką.
Sama przekładka bardzo prosta, dwa kabelki do podpięcia.
No i po dokładnym złożeniu (można źle złożyć ten mechanizm i nie zadziała) i nasmarowaniu, wszystko działa co mnie zdziwiło o wiele SZYBCIEJ, SPRAWNIEJ :)
Wcześniej mimo że prawe drzwi nie działały cały zamek centralny chodził topornie, z oporem, wolno.
Więc zachęcam Was do naprawy tej usterki, czas który trzeba poświęcić żeby na spokojnie, dokładnie poskładać, poskręcać to z 2-3 godz :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość