Strona 1 z 1

LS 400 UCF20 - pytanie o zawieszenie

: 16 kwie 2020, o 10:42
autor: Jano_04
Witam jako nowy forumowicz.
W zeszłym miesiącu stałem się właścicielem Lexusa LS400 z 1996 roku. Auto ma kilka mankamentów, ale wydaje się być dobrą bazą. Chciałbym zapytać doświadczonych użytkowników o kilka kwestii. Auto ma pneumatyczne zawieszenie. Według mnie zachowuje się ono w sposób zły. Ma tendencję do przechyłów nadwozia na zakrętach i generalnie zachowuje się bardzo "pływająco". Poprzedni właściciel przed sprzedażą naprawił kilka elementów zawieszenia oraz ustawił jego geometrię (załączam skany). Auto według mnie stoi za wysoko (zdjęcia auta), ale na szczęście nie opada nawet po dłuższym postoju (kilka dni). Co więcej, w trakcie jazdy miga nieregularnie kontrolka "height hi". Przy ustawieniu przełącznika zawieszenia na pozycję high podnosi się ono maksymalnie o jakieś 1-2 cm. I teraz pytania:
1. Jak ugryźć diagnostę tego zawieszenia? Od czego zacząć? Na co zwrócić uwagę? Zawsze sam naprawiałem swoje auta, ale nie mam jeszcze żadnych doświadczeń z zawieszeniem pneumatycznym. Więc ewentualnie:
2. czy możecie mi polecić osobę z Warszawy i okolic, która ma doświadczenie w diagnostyce tego auta i zna się na rzeczy?
3. Ewentualna przeróbka zawieszenia na klasyczne (co wyczytałem w internecie) jest prosta, ale jakie daje efekty ostatecznie i czy warto od razu się podejmować tak drastycznego kroku?
Jeśli już zdecydowałbym się na konwersję to czy taki kit gwintowanego zawieszenia jak te:
https://allegro.pl/oferta/zawieszenie-g ... 8600788582


będzie w porządku czy szukać oryginalnych cześć Lexusa/Toyoty?

Proszę o pomoc i z góry dziękuję za poświęcony czas.
https://ibb.co/QMLfBkB
https://ibb.co/qC9G7CR
https://ibb.co/JQ8qYVP
https://ibb.co/HFs1Y4c
https://ibb.co/g4pH20v
https://ibb.co/8DyBWSg

Re: LS 400 UCF20 - pytanie o zawieszenie

: 29 lis 2021, o 17:35
autor: kepawel
też jestem posiadaczem tego modelu i także u mnie mruga nieregularne ta kontrolka.
Mam pytanie, czy udało sie zdiagnozować problem?

Re: LS 400 UCF20 - pytanie o zawieszenie

: 6 gru 2021, o 00:57
autor: FALCO
witaj, sprawa jest bardzo prosta, Lexus tym pływającym zawieszeniem chciał podbić amerykańców... bo oni to uwielbiają, czyli tak ma być. Przeróbka na klasyczne jest tania, ale tracisz cały bajer lexa.
Po transformacji auto jeździ ja wóz drabiniasty... tragedia. O wysokość unoszenia dbają czujniki wysokości, ale tego to bym sam nie dotykał. Kolega kombinował i coś zepsuł, że wychylał mu się na prawą stronę, trzeba znać nastawy "normal" bo później jak będziesz chciał wymusić guzikiem pozycję "wysoko" można sobie zrobić kuku.
Tak samo w pozycji "wysoko" nie wolno podnosić auta np. u mechanika albo oponiarza.
Tanio, bardzo/bardzo solidnie zrobisz przeglądy/naprawy/wymiany
u pana Jurka........ SERWIS LEXUSA TOYOTY SCIONA JERZY WOŹNIAKOWSKI
Osiedle 2, Białołęka, 03-149 Warszawa.
Polecam w ciemno, taką wiedzę jaką posiada pan Jurek to ze świecą szukać...