Co do różnic w A5 bazuje na doświadczeniach użytkowników. A5 coupe podobno jest trochę większy z przodu kosztem oczywiście miejsca z tyłu. Ale mogę powiedzieć tylko tyle gdyż nigdy nie zagłębiałem się w te porównania. Wiem, że TFSI były wadliwe. Raczej prędko się już do Audi nie przekonam, ponieważ miałem Audi i ciągle było coś z zawieszeniem. Te auta są za delikatne na Polskie drogi. Mercedes pod tym względem lepiej się sprawdza. Jeździłem długo MLem i był zdecydowanie bardziej trwały.Adamsky pisze:dziękuję za pomoc.LukaszGen pisze: Dzięki!
Tak, mam porównanie. Paroma autami w życiu jeździłem (w zeszłym roku paręnaście sztuk testówek, zastępczych itp plus auta w rodzinie).
Zawsze byłem fanem niemieckich marek, ale pojechałem z ciekawości do salonu Lexusa i dostałem taką ofertę, że inne marki się nie umywały . Poza tym bardzo pozytywnie zaskoczył mnie Lexus prowadzeniem, fajnym wyglądem, wyciszeniem przy prędkościach i obsługą w salonie i serwisie.
Mercedes E coupe moim zdaniem wypada słabo. Jest tak wyważony, że w zimę nie da się jeździć (tył się ślizga niemiłosiernie). Z innych minusów to wyższa cena od Lexa i jest to tak na prawdę C klasa, więc szału nie ma. Myślałem też o Volvo S60 z powodu rabatu jaki dostałem (około 30%), ale odpadł z powodu ,,dziadkowego" stylu i Volvo po 4 dniowej jeździe nowym XC90 jako marka nie przypadła mi do gustu. Co do Audi A5 nie mam doświadczenia, ale paru znajomych ma takie auta. Z tego co słyszałem dużo lepsza jest wersja coupe niż sportback, tyle mogę powiedzieć.
Myślałem jeszcze nad zakupem Mercedesa C klasy, ale po jazdach również odpadł ze względu na gorsze wyciszenie i ilość miejsca w kabinie.
Łukasz
Jeśli mogę kontynuować te porównanie, bazując na Twoim doświadczeniu, to powiedź jeszcze:
Na czym opierasz porównanie A5 sportback i coupe, że coupe jest "dużo lepszy"?
Czy Merc C coupe w204 i E coupe w212 są w jakimś stopniu porównywalne? (wiem, że to ta sama płyta podłogowa i silniki)
Audi A5 wydają się trwalsze i z większym komfortem od Merca, ale Merc ma o drobinę lepszy design moim zdaniem (podobnie jak to się ma z BMW). Po prostu TFSI to lepsze silniki (po modernizacji) niż konkurencja BMW i MB.
Czy masz porównanie IS200t i IS250? (jakoś mi się wydaje, że is250 jest solidniejszy)
Może skuszę się na IS250 kilkuletni, ale nie do zdarcia.
Jeszcze mam trochę czasu do zakupu na burzę mózgów.
C coupe i E coupe to są te same auta pod względem technicznym. E coupe jest lepiej wykończone, trochę szersze, wyższe i dłuższe. Płyta i inne graty są już przestarzałe technologicznie, ponieważ produkcję zaczęto bodajże w 2008 roku. Generalnie oprócz tych szczegółów różnią się bardziej designem C coupe bardziej sportowe, a E coupe eleganckie.
Na temat BMW nie będę się wypowiadał, ponieważ nie przepadam za tą marką i nie odpowiada mi pozycja za kierownicą. Doświadczenie jakieś mam, ponieważ jeździłem praktycznie każdym BMW (1, 3, 5, M3, M5, X6, X5, X3, X1 itd. )
W IS`ach porównania nie mam. Skusiła mnie oferta i fajne auto więc kupiłem. Nad IS250 nie zastanawiałem się, ponieważ już na rynku nie było nowych i stąd wybór IS200T. Trwałością się nie martwię, ponieważ gwarancja pozwala mi spać spokojnie
Też jeżdżę dynamicznie i po 6000km wnioskuje, że auto daje radę. Miałem podobne obawy, ale mile się zaskoczyłem. Zawsze można coś dłubnąć i uzyskać trochę wiecej mocyeMKa pisze:Dzięki, umówiłem się na jutro na "dłuższą" jazdę próbną, bardzo jestem ciekaw turbo laga i ospałej skrzyni, o których tyle się naczytałem i naoglądałem Na papierze i z wyglądu jest to dla mnie samochód idealny, ciekawy jestem tylko tego czy dla mnie będzie wystarczająco dynamiczny, nie bawię się w track daye, nie potrzebuję typowo sportowego samochodu ale z reguły jednak jeżdżę dynamiczniej niż większość ludzi na drogach. Trochę mam takie poczucie, że to bieda wersja, ale jednak bieda wersja Lexusa a np BMW to dwa różne światy no i tak jak wspominałem, argumentem dla mnie jest to, że za 139tys nie kupię tylu koni, RWD i automatu u konkurencji.
Ja kupiłem ISa 200T elegance + pakiet black. Wyposażenie jest wystarczające. Jedynie co może bym zmienił to audio. Nie ma tragedii, ale zawsze może być lepiej.eMKa pisze:Cześć wszystkim!
Przymierzam się do kupna ISa, trwa wyprzedaż rocznika 2016, samochody modelowo 2017, czyli poliftowe. Byłby to mój pierwszy nowy samochód i nie oczekuję od niego przesadnych bajerów, dlatego zastanawiam się nad samochodem w opcji Elegance + pakiet Sense (grzane siedzenia, czujnik deszczu, czujniki parkowania, tempomat), który można mieć za 139tys. Uważam, że w tej cenie nie można kupić żadnego sedana premium z takim napędem, skrzynią i silnikiem, dlatego jest to dla mnie atrakcyjna oferta. Pytanie do was, czy ktoś kupił taką wersję? Czy uważacie, że takie wyposażenie to trochę mało jak na ten samochód? Jeździłem IS200t z 2015r, czy ktoś orientuje się czy poza zmianami w przednim zawieszeniu, były też przy okazji liftu jakieś zmiany w skrzyni?
Też jeździłem wersją F-sport. Zdecydowanym jej minusem są fotele bardziej sportowe (utrudniają wsiadanie i są dla mnie przyciasne) i twardsze zawieszenie, które jest odczuwalne na dziurach.
6000 km i zaczynam mieć ten sam problem. Zaczęło się szuranie i pojawiły się rysy na tarczach. Muszę podjechać do serwisutomcyt pisze:nie mam nie robiłem - za pierwszym razem jednocześnie na jednej i drugiej pojawiło się kilka szerokich rys i głośne szuranie a za drugim znowu jednocześnie cienkie rysy ale głębokie i znowu szuranieKriss1970 pisze:cześć a masz może foty tych porysowanych tarcz ...?tomcyt pisze:Ja już po serwisie i drugiej wymianie wadliwych hamulców z przodu. Bez słowa wymienili na nowe i taka ciekawostka tym razem tarcze są nacinane
niby fajnie ale chyba czeka mnie krótszy żywot klocków :/