Lepiej bym tego nie ujął choć tak mocnymi autami nie jeździłem.ledziu pisze: Byłem odbierać swojego aurisa z hamki i wyszedł taki sam temat jak z is200t czyli mocno nie trzyma serii (220km zamiast 244) ale... Pan który hamował kilka ist potwierdził że wszystkie nie trzymają mocy, próbowali się doszukać "czegoś" ale się nie udało generalnie tojka tak ma i tyle.
Co do czasów 0-100 musicie to traktować w mocnym przybliżeniu a tak właściwie one nic nie oznaczają. I tak npz ostatnia moja pojeżdżawka: BMW m550d xd mające katalogowo coś koło 400km i 760nm łapie koło 5s (realnie, powtarzalnie) katalogowo 4,5s, mercedes S V8 bit 450km też coś koło 700nm, jeep gc srt 6,1 420km/570Nm katologowo 5,3s no i moje auto nie zmierzone
Efekt porównania MB zostawiał w tyle BMW tak ze nie było o czy gadać kreska/rolka, Jeep jechał równo z BMW natomiast autem którym ja jechałem zostawiałem wszystkie te auta i to tak konkretnie.
No i teraz zastanówmy się o co tu chodzi okazuje się że tabelki z 0-100 oszukują no ale możemy sobie to wytłumaczyć marketing i takie tam no ale na drodze realnie te auta powinny jechać prawie identycznie a nie jechały do tego różnice były max kolosalne...
I żeby nie było testowałem wszystko po wiele razy (1 bak paliwa poszedł) a co ciekawe były grane samochody typu audi s8/rs3 2015r, bmw i8, typer turbo itd. i za każdym razem z porównań 0-100 wychodziła lipa. Notabene jak bym Wam pokazał filmik z rs3 po programie 0-100 to auto które go wyprzedzało w/g tabelek musiało by mieć 2s a miało ponad 5s
Następny temat pimpowany przez moto maniaków to moc i tu też byście się mocno zdziwili bo miałem przyjemność posiadania na spółkę z bratem 3ech takich samych aut w różnych set-upach od 400km do 500km więc mogliśmy sobie jechać i sprawdzać... no i niestety dało to następny obraz mitologii koniwej zwanej pałerowej bo dwa identyczne auta z identycznymi silnikami z różnicą 100km jechały na tyle podobnie że nawet filmik nic nie rozstrzygał ciekawego.
Więc Panowie olejcie te tabelki z czasami 0-100 trza się ruszyć i porównywać
PS.
Sprawdzałem gs mk2 v8 vs bmw x5d z literką M po sofcie na 850nm i z całego porównania najlepsza była mina kirownika bmw który przyswoił za dużo tabelek no ale wygrał
No i co do tabelek zagadka...
Co będzie szybsze 0-150 clk w208 4,3 seria, gs430mk2 seria, 350z manual/lsd/300km. Zobaczcie wiki tabelki,masy itp. Zobaczymy co Wam wyjdzie na sucho.
Porównanie mam takie, że mój 15-nasto letni 220 konny Saab 9.5 kombi ma z 5-cio biegowym Aisinem ma odczuwalnie lepsze osiągi niż niedawno zakupiony GS300 z 2008. GS na pewno jest cichszy ale... fotele w porównaniu z Saabem na trasie Gdańsk-Toskania są słaabe z naciskiem w stronę fatalne. Rozumiem, że mój może być wysiedziany ale pasażera? Tyłek po kilku setkach boli jakby na taborecie siedzieć.
PS. Co do skrzyń i osiągów. Z 19-nasto letniego "Saabowego życia" wzięte.
Wyścigi na 1/4 na zlocie. Pełno miszczuf manuala... Samochody pomotane na maxa. I co? Ledwo, ledwo wygrał kolo co ucząc się startować spalił 4 komplety sprzęgła (po "tryumfie" się przyznał) z tuningowanym Saabem 9000 Duńczyka, który miał zamontowany automat ZF 4HP18 co nie powiniem 250nm wytrzymać. Zwykłe Aisiny 4 i 5-cio biegowe też karały bez problemów miszczuf manuala z mylionem niutków i kuniuf. Taak wiem, Saab, napęd na przód itd. itp.
Nie raz kierowców tzw. jedynie słusznych napędów wkurzałem...
Co do DSG. Z rozmów z użyszkodnikami to jak masz nowy i na gwarancji problemu nie ma (przynajmniej być nie powinno) W innym wypadku wychodzi stara zasada czyli wszędzie dobrze tam gdzie nas nie ma. Typowa "eksploatacja" potrafiąca występować nawet zanim się pojawi 100k na liczniku dwumasy, remonty, mało kulturalna praca. Sorki ale ja wolę klasykę z konwerterem.
Co do Superb i inna liga to pozwolę sobie nie zgodzić (chyba że chodzi o długość i ilość miejsca na tylnej kanapie) bo największa pędząca kura to jest w prostej linii płyta podłogowa folcwagena golfa.