Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu IS
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LukaszGen
Nowy lex user
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:00
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: LukaszGen »

Adamsky pisze:
LukaszGen pisze: Dzięki! :)
Tak, mam porównanie. Paroma autami w życiu jeździłem (w zeszłym roku paręnaście sztuk testówek, zastępczych itp plus auta w rodzinie).
Zawsze byłem fanem niemieckich marek, ale pojechałem z ciekawości do salonu Lexusa i dostałem taką ofertę, że inne marki się nie umywały :). Poza tym bardzo pozytywnie zaskoczył mnie Lexus prowadzeniem, fajnym wyglądem, wyciszeniem przy prędkościach i obsługą w salonie i serwisie.
Mercedes E coupe moim zdaniem wypada słabo. Jest tak wyważony, że w zimę nie da się jeździć (tył się ślizga niemiłosiernie). Z innych minusów to wyższa cena od Lexa i jest to tak na prawdę C klasa, więc szału nie ma. Myślałem też o Volvo S60 z powodu rabatu jaki dostałem (około 30%), ale odpadł z powodu ,,dziadkowego" stylu i Volvo po 4 dniowej jeździe nowym XC90 jako marka nie przypadła mi do gustu. Co do Audi A5 nie mam doświadczenia, ale paru znajomych ma takie auta. Z tego co słyszałem dużo lepsza jest wersja coupe niż sportback, tyle mogę powiedzieć.
Myślałem jeszcze nad zakupem Mercedesa C klasy, ale po jazdach również odpadł ze względu na gorsze wyciszenie i ilość miejsca w kabinie.
Łukasz
dziękuję za pomoc.
Jeśli mogę kontynuować te porównanie, bazując na Twoim doświadczeniu, to powiedź jeszcze:
Na czym opierasz porównanie A5 sportback i coupe, że coupe jest "dużo lepszy"?
Czy Merc C coupe w204 i E coupe w212 są w jakimś stopniu porównywalne? (wiem, że to ta sama płyta podłogowa i silniki)
Audi A5 wydają się trwalsze i z większym komfortem od Merca, ale Merc ma o drobinę lepszy design moim zdaniem (podobnie jak to się ma z BMW). Po prostu TFSI to lepsze silniki (po modernizacji) niż konkurencja BMW i MB.
Czy masz porównanie IS200t i IS250? (jakoś mi się wydaje, że is250 jest solidniejszy)
Może skuszę się na IS250 kilkuletni, ale nie do zdarcia.
Jeszcze mam trochę czasu do zakupu na burzę mózgów.
Co do różnic w A5 bazuje na doświadczeniach użytkowników. A5 coupe podobno jest trochę większy z przodu kosztem oczywiście miejsca z tyłu. Ale mogę powiedzieć tylko tyle gdyż nigdy nie zagłębiałem się w te porównania. Wiem, że TFSI były wadliwe. Raczej prędko się już do Audi nie przekonam, ponieważ miałem Audi i ciągle było coś z zawieszeniem. Te auta są za delikatne na Polskie drogi. Mercedes pod tym względem lepiej się sprawdza. Jeździłem długo MLem i był zdecydowanie bardziej trwały.

C coupe i E coupe to są te same auta pod względem technicznym. E coupe jest lepiej wykończone, trochę szersze, wyższe i dłuższe. Płyta i inne graty są już przestarzałe technologicznie, ponieważ produkcję zaczęto bodajże w 2008 roku. Generalnie oprócz tych szczegółów różnią się bardziej designem C coupe bardziej sportowe, a E coupe eleganckie.

Na temat BMW nie będę się wypowiadał, ponieważ nie przepadam za tą marką i nie odpowiada mi pozycja za kierownicą. Doświadczenie jakieś mam, ponieważ jeździłem praktycznie każdym BMW (1, 3, 5, M3, M5, X6, X5, X3, X1 itd. :wink: )
W IS`ach porównania nie mam. Skusiła mnie oferta i fajne auto więc kupiłem. Nad IS250 nie zastanawiałem się, ponieważ już na rynku nie było nowych i stąd wybór IS200T. Trwałością się nie martwię, ponieważ gwarancja pozwala mi spać spokojnie :biggrin2:
eMKa pisze:Dzięki, umówiłem się na jutro na "dłuższą" jazdę próbną, bardzo jestem ciekaw turbo laga i ospałej skrzyni, o których tyle się naczytałem i naoglądałem :) Na papierze i z wyglądu jest to dla mnie samochód idealny, ciekawy jestem tylko tego czy dla mnie będzie wystarczająco dynamiczny, nie bawię się w track daye, nie potrzebuję typowo sportowego samochodu ale z reguły jednak jeżdżę dynamiczniej niż większość ludzi na drogach. Trochę mam takie poczucie, że to bieda wersja, ale jednak bieda wersja Lexusa a np BMW to dwa różne światy :) no i tak jak wspominałem, argumentem dla mnie jest to, że za 139tys nie kupię tylu koni, RWD i automatu u konkurencji.
Też jeżdżę dynamicznie i po 6000km wnioskuje, że auto daje radę. Miałem podobne obawy, ale mile się zaskoczyłem. Zawsze można coś dłubnąć i uzyskać trochę wiecej mocy :biggrin2:
eMKa pisze:Cześć wszystkim!

Przymierzam się do kupna ISa, trwa wyprzedaż rocznika 2016, samochody modelowo 2017, czyli poliftowe. Byłby to mój pierwszy nowy samochód i nie oczekuję od niego przesadnych bajerów, dlatego zastanawiam się nad samochodem w opcji Elegance + pakiet Sense (grzane siedzenia, czujnik deszczu, czujniki parkowania, tempomat), który można mieć za 139tys. Uważam, że w tej cenie nie można kupić żadnego sedana premium z takim napędem, skrzynią i silnikiem, dlatego jest to dla mnie atrakcyjna oferta. Pytanie do was, czy ktoś kupił taką wersję? Czy uważacie, że takie wyposażenie to trochę mało jak na ten samochód? Jeździłem IS200t z 2015r, czy ktoś orientuje się czy poza zmianami w przednim zawieszeniu, były też przy okazji liftu jakieś zmiany w skrzyni?
Ja kupiłem ISa 200T elegance + pakiet black. Wyposażenie jest wystarczające. Jedynie co może bym zmienił to audio. Nie ma tragedii, ale zawsze może być lepiej.
Też jeździłem wersją F-sport. Zdecydowanym jej minusem są fotele bardziej sportowe (utrudniają wsiadanie i są dla mnie przyciasne) i twardsze zawieszenie, które jest odczuwalne na dziurach.
tomcyt pisze:
Kriss1970 pisze:
tomcyt pisze:Ja już po serwisie i drugiej wymianie wadliwych hamulców z przodu. Bez słowa wymienili na nowe i taka ciekawostka tym razem tarcze są nacinane :D

niby fajnie ale chyba czeka mnie krótszy żywot klocków :/
cześć a masz może foty tych porysowanych tarcz ...?
nie mam nie robiłem - za pierwszym razem jednocześnie na jednej i drugiej pojawiło się kilka szerokich rys i głośne szuranie a za drugim znowu jednocześnie cienkie rysy ale głębokie i znowu szuranie
6000 km i zaczynam mieć ten sam problem. Zaczęło się szuranie i pojawiły się rysy na tarczach. Muszę podjechać do serwisu :angry:
eMKa
Nowy lex user
Posty: 12
Rejestracja: 21 lut 2017, o 11:00
Model Lexusa: IS
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: eMKa »

Jestem po jeździe próbnej i.... jestem zachwycony :) Najbardziej byłem ciekaw skrzyni biegów - jestem pozytywnie zaskoczony. Owszem ZF BMW czy Stronic Audi to to nie jest i daleko jej do takiego poziomu, ale nie ma tragedii, przy kick downie jest faktycznie zawahanie i myślenie, który by to bieg wrzucić, ale nie jest to tak bardzo irytujące jak myślałem, generalnie jest ok. Przy normalnej jeździe biegi zmienia gładko i przyjemnie, nic do zarzucenia, ot taki przyjemny automacik, jak się chce szybko przyspieszyć to trzeba to po prostu zrobić z wyprzedzeniem, albo manetkami kilka biegów w dół i po sprawie, inna rzecz, że czasami nie wiadomo zawczasu, że będzie się chciało szybko przyspieszyć, wtedy niestety trzeba odczekać swoje :) Poza tym wszystko mi spasowało, cisza przy 150km/h, moc silnika, zawieszenie... chyba się zdecyduję :D
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: Dawid0ss »

eMKa pisze:inna rzecz, że czasami nie wiadomo zawczasu, że będzie się chciało szybko przyspieszyć, wtedy niestety trzeba odczekać swoje :)
I właśnie o-to-tutaj chodzi. Inaczej ludzie by nie podnosili tego tematu. W mieście nie raz masz ułamek sekundy, aby zdecydować czy zmieniasz pas itp. Ta skrzynia Ci to umiejętnie utrudni.

Pzdr
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: adamsky73 »

To nie Ferrari tylko dupowóz premium marki kojarzonej z ludźmi w kapeluszach. Jak jeździsz na "eco" to nie oczekuj szybkiej reakcji na wciśnięcie gazu, bo to nie jest wtedy priorytet programu. Włącz tryb "pwr" i komputer będzie utrzymywał auto na wyższych obrotach i w gotowości do zrzucenia biegu. Przez dwusprzęgłówki ludzom się w d... poprzewracało ;-) Poza tym co ma skrzynia do zmiany pasa? Kierownicę blokuje?
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1776
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: Dawid0ss »

adamsky73 pisze:Poza tym co ma skrzynia do zmiany pasa? Kierownicę blokuje?
No wiesz, czasami trzeba przyhamować lub przyśpieszyć. Pas obok nie zawsze czeka pusty. Odstaw już te pączki ;-)
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: adamsky73 »

Skrzynia szybciej zmieni bieg niż spojrzysz w lusterka, żeby się upewnić czy możesz zmienić pas. Przecież to nie niemiecka autostrada żeby auto obok śmigało z 3x większą prędkością od twojego, a samochód przyspiesza na dowolnym biegu, szczególnie że turbina ma przecież dodawać Nm w znacznie niższych zakresach obrotów niż u mnie w wolnossącym.
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
eMKa
Nowy lex user
Posty: 12
Rejestracja: 21 lut 2017, o 11:00
Model Lexusa: IS
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: eMKa »

adamsky73 pisze:samochód przyspiesza na dowolnym biegu
No własnie problem polega na tym, że z jakiegoś powodu, po kicku, dopóki skrzynia nie zredukuje o bieg, czy 3, samochód w ogóle nie przyspiesza, efekt jest taki, jakby silnik w ogóle ignorował sygnał z pedału gazu dopóki skrzynia nie da sygnału, że ma odpowiedni bieg. Tak wynika z mojej jazdy próbnej, może to błędnie zaobserwowałem, ktoś się może wypowiedzieć? To jest wada, ale dla mnie nie jakaś mega dyskwalifikująca.
Damianus
Nowy lex user
Posty: 1
Rejestracja: 6 paź 2016, o 10:33
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Białystok
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: Damianus »

Pozostając przy temacie skrzyni biegów w 200t. Czy Wam również zdarzają się sporadyczne, dość wyraźne szarpnięcia przy np. dojeżdżaniu do czerwonego światła? Warto z tym podjechać do serwisu, czy może ta skrzynia tak już po prostu ma?
pss
Lex Driver
Posty: 516
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: pss »

Skrzynia jest ok, ale działa w 100% dopiero w trybie manualnym.
Znajomy testował porównując do RCF w którym jest ta sama skrzynia i faktycznie tam jest lepsza reakcja, aczkolwiek to inny silnik więc za pewne pogrzebanie w sofcie dało by lepsze rezultaty.
Lexus być może bał się o 2.0T i specjalnie je "ochronił".
Totalną bolączką IS/RC jest masa... one po prostu są ciężkie i walczą z grawitacją ;)
montyk
Nowy lex user
Posty: 5
Rejestracja: 5 sie 2016, o 22:12
Model Lexusa: IS 250
Skąd:: Stolica
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: montyk »

pss pisze:Skrzynia jest ok, ale działa w 100% dopiero w trybie manualnym.
Znajomy testował porównując do RCF w którym jest ta sama skrzynia i faktycznie tam jest lepsza reakcja, aczkolwiek to inny silnik więc za pewne pogrzebanie w sofcie dało by lepsze rezultaty.
Lexus być może bał się o 2.0T i specjalnie je "ochronił".
Totalną bolączką IS/RC jest masa... one po prostu są ciężkie i walczą z grawitacją ;)
Przecież to nie jest ta sama skrzynia.....
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus IS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości