Witaj LukaszGen,LukaszGen pisze:Witam ponownie szanownych kolegów,
Mojego IS`a użytkuje już rok. Co do ubezpieczenia w pierwszym roku w Hestii było to 3500 zł za pełen pakiet u dealera przy wersji Elegance + Black.
W tym roku ubezpieczenie oraz co ciekawe wartość samochodu według eurotaxu zwiększyła się . Teraz ubezpieczenie w Hestii wynosi 5150 brutto z 50% vatem.
W Pzu miałem propozycję 9500 zł, a w Alliance ok. 7 tys zł, więc Hestia wygrała.
Co do awaryjności już opisywałem moje przejścia na początku z autem, potem wyszła wymiana klocków i tarcz na gwarancji przy przebiegu ok. 15000 km + wymiana zaworu turbiny. Następnie zgłosiłem świsty z turbo (objaw jakby był blow off zamontowany). Powiedzieli, że też trzeba jakiś zawór wymienić, więc czekam na część.
W trakcie zgłaszania tych usterek informowałem o tym, że kierownica zaczyna przeskakiwać przód/tył. Serwis twierdził, że to nic takiego, ale przy przebiegu około 16000 km już tak to się nasiliło, że jak ostrzej hamowałem/ dodawałem gazu kierownica już mocno latała, więc wymienili mi po długiej walce całą kolumnę kierowniczą.
Na tę chwilę samochód ma 22000 km i od jakiegoś czasu zaczęły znowu klocki piszczeć, serwis stwierdził, że już trzeba wymienić, ale już nie na gwarancji, bo te co zmienili to już nowa partia bez wad. Uważam, że chyba dość szybko się zużyły (7 tys km). Co radzicie w tej kwestii zrobić? Zmiana ASO? Serwisuje na Żeraniu. Jeżdżę dosyć dynamicznie, ale 7 tys to chyba przesada.
Zauważyłem, że mój Lexus zaczął mi więcej palić. Wcześniej palił w mieście przy dynamicznej jeździe 13-14l, a teraz potrafi przekroczyć 16l.
Co o tym myślicie? Ile Wam wasze auta palą?
czy udało Ci się dokonać wymiany tego zaworu od świszczącego turbo o którym wspomniałeś? Pomogło?
Pozdrawiam