IS mk1 przed/polift? pomoc w wyborze

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu IS

Moderator: klexus

IS mk1 przed/polift? pomoc w wyborze

Postprzez michalkazanice » 12 lip 2016, o 12:08

Witam wszystkich :)
Jestem nowy na tym forum, aczkolwiek na innych motoryzacyjnych udzielam się na bieżąco więc laikiem raczej nie jestem :)
Do rzeczy, otóż stoję przed zakupem IS'a. Taką decyzję podjąłem mając styczność z wieloma markami i modelami aut. Pewnym czynnikiem jest też to, że jest japoński :) Mam Hondę Civic, którą buduję na topową wersję EK9 street/tor a na daily chciałbym auto z tylnym napędem.

Pojawiają się pytania, które mnie nurtują:
Przedlift czy polift? Ceny w zasadzie są podobne, a jakie są różnice między nimi?
Bolączki modelu? Blacharsko jest to jak w większości japońców, czy Lexus bardziej się postarał?
Tylko w wersji Sport występowała szpera? Wersje wyposażenia mocno różnią się od siebie? (nie zależy mi na skórach, ale nawigacja całkiem spoko)

Tak jak wszędzie auta krajowe mogą być w gorszym stanie, ale lepiej rozglądać się za egzemplarzami zza granicy ?

Liczę na wyrozumiałość, jeśli temat się powtórzył, mea culpa szukałem i nie znalazłem :)
Avatar użytkownika
michalkazanice
Lex user
 
Posty: 29
Dołączył(a): 12 lip 2016, o 10:23
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
Model Lexusa: Wkrótce
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kanzas

Re: IS mk1 przed/polift? pomoc w wyborze

Postprzez V-TEC » 12 lip 2016, o 13:34

Polecam viewforum.php?f=128 wydaje mi się, że wszystkie odpowiedzi są w tym dziale.

Mogę dorzucić swoje 3 grosze jako osoba która dopiero co przesiadała się z Civica VI do ISa. Tak samo jak Ty szukałem czegoś na co dzień. Temat przedlift polift pominę bo z tego co mi wiadomo to zmiany były głównie kosmetyczne np. kierunkowskazy straciły pomarańcz, 3 zamiast 4 żebra w grillu, inne osłony głośników, znaczek na kierownicy dostał "blasku". W odróżnieniu od civica gdzie na części zamienne trzeba uważać bo nie dość, że przed/polift się różnią to jeszcze trzeba mocno zwracać uwagę na wersję i szukać po vinie w ISie pasuje z tego co mi wiadomo z każdego auta wszystko do każdego innego:D

Blacharsko cudo! Cała buda w pełnym ocynku. Jeśli zauważysz rdzę w innym miejscu niż w takim gdzie typowo autko mogło dostać kamieniem to masz znaczne szanse na to, że pojazd jest powypadkowy. To w zasadzie przesądziło u mnie o zakupie. W odróżnieniu od niemal wszystkich japońców szukać ze świecą można pordzewiałych egzemplarzy a nie całych. Sama przyjemność inwestować w autko bo wiesz, że masz do czego przykręcić.

Z fuckupów, skrzynia. Większość osób narzeka na to, że skrzynia manualna haczy i zgrzyta przy wrzucaniu 1 i 2. Automat bezobsługowy w zasadzie. Ja mam szczęście, MT chodzi jak złoto. Koledzy zalewają pewnym magicznym olejem i nawet sceptycy mówią, że haczenie i zgrzytanie cichnie. Zawsze można kupić skrzynię u Rikiego;) ja na automat za młody jestem a ta sekunda przyspieszenia wolniej do 100 i wyższe spalanie eliminują AT.
Zdarza się, że padają dwumasy ale nie jest o jakaś pięta achillesowa, po prostu po 200-250tys. ich życie się kończy na ogół. Czasem się potrafią ponoć krzywić tarcze.

Co mnie urzekło? Cisza. Jedziesz po betonowej autostradzie 140km/h, ściszasz radio i ... cicho. Można w zasadzie szeptem rozmawiać.

Przyspieszenie do 100, jeżeli wiesz jak jedzie leciutki civic z b16a2 albo 18c4 to wrażenia na Ciebie IS nie zrobi ale powyżej 100 widać, że sprawia mu przyjemność i jedzie z lekkością. Mi całkiem wystarcza.

W porównaniu z tymi furkami z którymi miałem jako taki dłuższy kontakt i tym co ludzie piszą to IS jest na prawdę "dla oszczędnych".
Silnik kupisz za <1000zł więc plaża.

Jest temat jak po VINie rozpoznać czy masz szperę czy nie.
Na navi się nie napalaj. Najaktualniejsze mapy są o ile się nie mylę z 2009r. Można w miejsce navi wrzucić tablet i jest tu kilku którzy sobie taki mod wrzucili. jakieś to wyjście jest ale jak ma to nie być drut to trzeba się przygotować do tematu.

To co wisi po mobile.de autoscot24 itp to w zasadzie to samo co u nas. Moim skromnym zadaniem lepiej dobrze poszukać na olx i otomoto w kraju. Kilka zobacz takich co w zasadzie nie bierzesz pod uwagę ale są blisko to się otrzaskasz i jakieś porównanie będziesz miał. Jak masz możliwość po podróżować za autem to możesz się wybrać do NL ale jak podliczysz koszty wyjazdu, opłat i poszukiwań - nie wspominając o czasie - to lepiej dołożyć 5k i kupić pewny egzemplarz w kraju.

Jestem zwykłym użytkownikiem nie jakimś specjalistą i to takie moje prywatne spostrzeżenia. Ogólnie przebuszuj forum. Zobacz które tematy o usterkach mają dużo wpisów to się mniej więcej zorientujesz.

Powodzenia.
Avatar użytkownika
V-TEC
Lex user
 
Posty: 61
Dołączył(a): 11 lut 2016, o 23:20
Model Lexusa: IS 200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wro

Re: IS mk1 przed/polift? pomoc w wyborze

Postprzez michalkazanice » 14 lip 2016, o 10:12

Dzięki za wskazówki, wczoraj byłem obejrzeć 3 egzemplarze wystawione w mojej okolicy.

1. Właściciela nie było auto pokazywała siostra, starała się powiedzieć coś więcej na temat auta, ale skupiła się na zachwalaniu że brat mechanik jeździł sam urodziło mu się dziecko i wywnioskowałem że pół osiedla chciało od niego auto kupić bo taki dobry. Zderzak z tyłu malowany, dodatkowo źle dobrany odcień. Akumulator kaput więc nawet nie odpaliłem, auto oglądałem gdzieś w czeluściach garaży ciemno jak d... ogólnie lipton.

2. Zielony, w fajnym stanie i okazyjnej cenie. Otarcia parkingowe, tak poza tym fajna sztuka. Gość jeździł rok ale przesiadł się na większe auto, bo mu się gromadka powiększyła. Co do auta to seria manual bez udziwnień, czasem dwójka zazgrzytała, ogólnie w fajnej kondycji i miałem okazję poznac charakterystykę silnika. Auto żyje od ponad 4k rpm, poniżej jest średnio, ale to nie problem :) Jedyne co przykuło moja uwagę, to baranek na nadkolach pryśnięty w kolor. Tak było fabrycznie, czy ktoś ingerował? W innych egzemplarzach nadkola były zrobione na gładko.

3. Młody gość zachwalał auto przez telefon, na miejscu okazało się, że ksenony to dołożony zestaw na fabrycznym plastikowym kloszu, zderzak z przodu pęknięty, spryskiwacze lamp nie działają (brak silniczka i wklejone) z tyłu niesamowicie wysoko stało auto, na rogu przy klapie delikatne pęknięcie lakieru, bądź szpachli pod nim, dołożone navi, które i tak nie działa i przebieg, który nawet sam właściciel podważył. Do tego cena 17500 za egz z 99 roku z masą serca do włożenia zakończył dzień pierwszy poszukiwań.


Jeśli chodzi o model, to względem aut, które wcześniej prowadziłem dosyć czuły układ kierownicy, każdy ruch odczuwalny na drodze. W środku miejsce za kierownicą nie powala, ale z tyłu jest nie najgorzej. Fajnie grający zestaw audio, panel przyjazny dla oka, lewarek zmiany biegów trochę długi skok, ale wszystko da się skorygować. Pierwsze koty za płoty, wiem już w pewnym stopniu na co zwracać uwagę, ale wiadomo każde pomocne słowo przyda się na przyszłość :)
Avatar użytkownika
michalkazanice
Lex user
 
Posty: 29
Dołączył(a): 12 lip 2016, o 10:23
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
Model Lexusa: Wkrótce
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kanzas

Re: IS mk1 przed/polift? pomoc w wyborze

Postprzez endrju1 » 14 lip 2016, o 10:55

Jak masz civica robionego na tor, to pewnie lubisz dynamiczną jazdę, w takim razie szukaj wersji sport (minimalnie obniżona i ze szperą, co dużo daje), choć zawsze można szperę domontować.
Avatar użytkownika
endrju1
Lex Maniak
 
Posty: 763
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LLB

Re: IS mk1 przed/polift? pomoc w wyborze

Postprzez michalkazanice » 14 lip 2016, o 11:38

Właśnie o to mi chodzi, ogólnie jest trochę mułowaty z dołu, ale planuję to uturbić, bądź swapować na 2JZ i będzie z głowy :) Dobrze wiedzieć, skupię się na poszukiwaniach sporta :)
Avatar użytkownika
michalkazanice
Lex user
 
Posty: 29
Dołączył(a): 12 lip 2016, o 10:23
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
Model Lexusa: Wkrótce
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kanzas

Re: IS mk1 przed/polift? pomoc w wyborze

Postprzez V-TEC » 14 lip 2016, o 12:17

Najbardziej szkoda, że nie ma is300 w manualu praktycznie w ogóle. Baranek jest fabrycznie na progach. Na nadkolach niet.

Do 2JZ będzie akrobacja ze skrzynią jak chcesz zostawić MT.
Avatar użytkownika
V-TEC
Lex user
 
Posty: 61
Dołączył(a): 11 lut 2016, o 23:20
Model Lexusa: IS 200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wro

Re: IS mk1 przed/polift? pomoc w wyborze

Postprzez michalkazanice » 14 lip 2016, o 13:29

Mam bardzo dobrego magika od tych tematów w pobliżu. Kluczyk Garage ma już przetarte szlaki.
Wolałbym swapowac skrzynię niż sam silnik, ale IS300 to już temat za ponad 20k. Wiem, że swap mnie taniej nie wyjdzie ale opcja z turbo jest interesująca :)
Avatar użytkownika
michalkazanice
Lex user
 
Posty: 29
Dołączył(a): 12 lip 2016, o 10:23
Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
Model Lexusa: Wkrótce
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kanzas

Re: IS mk1 przed/polift? pomoc w wyborze

Postprzez ledziu » 14 lip 2016, o 13:46

W is300 są gotowe zestawy ze sprzęgłem pod skrzynkę od bmw 330d a to już jest konkret a turbo... jeden knot czy do 1g czy do jz z tym że jz możesz potraktować jak darmowy stroker do 1g... więc jakość kuni może być całkowicie inna :ok:
ledziu
Lex Master
 
Posty: 1414
Dołączył(a): 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pol


Powrót do Lexus IS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: darek007, maro85 i 3 gości