Kilka pytań o IS 250

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu IS

Moderator: klexus

Kilka pytań o IS 250

Postprzez Woland » 13 sie 2016, o 18:44

Witam wszystkich! Bardzo mi się podoba IS drugiej generacji i po zapoznaniu się z wieloma wątkami na tym forum widzę, że wersję 220d chyba trzeba sobie odpuścić. W związku z tym zaczynam się rozglądać za IS 250. Dostępne obecnie używki są średnio o 5 tysięcy złotych droższe niż 220d z podobnych roczników, a przebiegi niskie nie są. W związku z tym pytania:
- czy awaryjność 220d jest tak duża, że opłaca się dopłacić te 5k?
- jaki przebieg jest jeszcze "bezpieczny"? Wiem, że to wszystko zależy, ale czy ogólnie rzecz biorąc dla tego silnika 200-250 tysięcy to już sporo czy dopiero się przetarł?:)
- jak to jest z bagażnikiem? Wiem, że jest dosyć mały, ale widziałem różne zdjęcia i na niektórych wygląda na to, że da się w razie czego położyć kanapę, ale na większości bagażnik wygląda na ślepy. Jak tam jest naprawdę?
- jakie są realne koszty eksploatacji? Będę jeździł głównie po mieście, z okazjonalną trasą. Diesel z pewnością wyszedłby taniej, szczególnie, że w Warszawie rzadko poczuję te dodatkowe 30 koni. Ile mi to spali w ruchu miejskim i ile na ekspresówkach i w szarej polskiej rzeczywistości?

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i rady.
Woland
Nowy lex user
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 sie 2016, o 18:29
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warsaw

Re: Kilka pytań o IS 250

Postprzez pjetrooha » 13 sie 2016, o 20:19

Przesiadłem się z Avensisa 2.2 D-cat, więc bliźniaczego silnika z Lexa 220d. I po pół roku eksploatacji polecam benzyniaka - lepiej się zbiera, dużo cichszy, mega kultura pracy... spalanie w mieście 12-12,5l vs 8,5-9l diesla (jeżdżę 95% miasto, ścisłe centrum i krótkie odcinki)
Diesla kupiłem przy 165K przebiegu i zrobiłem w 4 lata 70K... oprócz pozbycia się filtra cząstek stałych (wstawiłem emulator, teraz jest możliwość przeprogramowania ECU) nie mam zastrzeżeń, fakt że auto z I ręki i serwis co 15K do końca. Aaa jedna wkurzająca rzecz, raz w roku musowo czyszczenie EGR bo wchodził w tryb awaryjny. W porównaniu do innych diesli np. VW czy nawet obecnie montowanego w Avensisie 2.0 z BMW (miałem 2 tygodnie jako zastępcze) same superlatywy... choć na forum rzeczywiście diesle nie mają łatwo. Diesel przy 230K chodził bez zastrzeżeń... chłopaki z forum Ave robią po 350K.
W IS bagażnik masz niecałe 400l, dość niski (2 opon 18" na sobie nie położysz), na ostatnie wakacje pakowałem się w 1 dużą i 2 średnie walizki (2 duże nie weszły)...niemniej na rodzinę 2+2 wystarcza.
Podsumowując, po kilku miesiącach "wyłączyłem" przeliczanie spalania po kadym tankowaniu... brałbym benzynę, większa frajda :hobby: .
Avatar użytkownika
pjetrooha
Lex user
 
Posty: 77
Dołączył(a): 29 mar 2016, o 15:31
Model Lexusa: IS250 f-sport
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kilka pytań o IS 250

Postprzez Miłosz » 13 sie 2016, o 20:37

DPF off Egr off i spokój z tym syfem na zawsze , wszystko w ecu bez żadnych emulatorów. Robisz program , gdzie poprawiasz turbo dziure i ogólnie soft i benzynowe 2,5 nie da rady. Ja jestem w połowie drogi ;) Dziwne auto, ale idzie tym jezdzić.
Miłosz
Lex Maniak
 
Posty: 719
Dołączył(a): 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: is220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gda

Re: Kilka pytań o IS 250

Postprzez pjetrooha » 13 sie 2016, o 21:01

Miłosz napisał(a):DPF off Egr off i spokój z tym syfem na zawsze , wszystko w ecu bez żadnych emulatorów. Robisz program , gdzie poprawiasz turbo dziure i ogólnie soft i benzynowe 2,5 nie da rady. Ja jestem w połowie drogi ;) Dziwne auto, ale idzie tym jezdzić.


nooo, tylko wtedy kolegę może "gryźć" sumienie, że złamał debilne, unijne przepisy :rtfm:
Jako dotychczasowy użytkownik diesli, przed zakupem radziłbym się przejechać jedną i drugą wersja silnikową... i powodzenia w poszukiwaniu :LEXUS:
Avatar użytkownika
pjetrooha
Lex user
 
Posty: 77
Dołączył(a): 29 mar 2016, o 15:31
Model Lexusa: IS250 f-sport
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kilka pytań o IS 250

Postprzez Miłosz » 13 sie 2016, o 21:06

pjetrooha żeby nie było ja też wolę benzyne, a najchętniej bym teraz chciał jakieś S62B50 :D jednak padło na diesla i trzeba tego kopciucha jakoś dostosować do jazdy ;) ekologia = ekonomia. Nie widzę nic ekologicznego w układzie wypalania dpf zrobionym przez toyotę/lexa - wstyd jak hooj , trzeba aż się chować w aucie jak nagle zaczyna się za tobą robić chmura wstydu ;)
Miłosz
Lex Maniak
 
Posty: 719
Dołączył(a): 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: is220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gda

Re: Kilka pytań o IS 250

Postprzez pjetrooha » 13 sie 2016, o 21:57

he he... coś o kopceniu wiem, jak mi Avensis doszedł o optymalnej temperatury i wyzionął szary dym, to przez pół Bydgoszczy przejeżdżałem wstrzymując ruch za mną na kilkaset metrów, paraliżowałem miasto niczym mgła lotnisko ;)

I uwaga do kolegi Woland... ASO w procedurze sprawdzania "przedzakupowego" auta nie ma badania DPF'a, więc gdybyś sprawdzał coś dla siebie zwróć na to uwagę. DPF w tym modelu przeważnie ujawnia się gdy temperatura silnika dojdzie do optymalnej/silnik nagrzeje się, więc radzę też odbyć nieco dłuższą jazdę autem przed zakupem, nie tylko wokół rynku (ja tego nie wiedziałem). Niemniej jak zdecydujesz się na sprawdzonego diesla i zadbasz wg zaleceń praktyków będziesz też zadowolony.
Avatar użytkownika
pjetrooha
Lex user
 
Posty: 77
Dołączył(a): 29 mar 2016, o 15:31
Model Lexusa: IS250 f-sport
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kilka pytań o IS 250

Postprzez Miłosz » 13 sie 2016, o 23:03

Odpalić auto i zostawić na 20 min :D Potem niech właściciel wsiądzie i zacznie jazdę, a Ty stój i patrz co się dzieje :D Ja się wystarczająco raz wstydu najadłem w korku na wylocie z trójmiasta... kolejne auto za mną trzymało dystans chyba o 200m i nikt go nawet nie wyprzedzał :/ Po tym cyrku postanowiłem że trzeba poprawić fabrykę.
Miłosz
Lex Maniak
 
Posty: 719
Dołączył(a): 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: is220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gda

Re: Kilka pytań o IS 250

Postprzez Woland » 14 sie 2016, o 12:44

Dzięki chłopaki. Czyli wygląda na to, że wcale nie taki ten Diesel straszny. Pytanie o te unijne przepisy - o co chodzi? I czy możecie napisać więcej albo wskazać temat o DPF i EGR? Jaki jest koszt takiego posunięcia i co dokładnie by mi dało? Może wtedy 220d bardziej się kalkuluje, biorąc pod uwagę przyszłe spalanie. Nawet, jeśli czasami będzie trzeba coś wymienić.

I nadal pytanie o żywotność silnika 220d oraz 250. Widziałem oferty sprzedaży aut, które przejechały nawet po 400 tysięcy, więc niby się da, ale nie wiem, czy to ewenement czy norma. Tak naprawdę chciałbym tym autem pojeździć ze 3-5 lat, więc raczej nie nabiję więcej, niż 80-100 tysięcy.
Woland
Nowy lex user
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 sie 2016, o 18:29
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warsaw

Re: Kilka pytań o IS 250

Postprzez Miłosz » 14 sie 2016, o 14:14

No nie taki straszny pod warunkiem wymiany silnika w ASO w ramach akcji serwisowej :D Mój ma jakieś 50 tys przelotu obecnie. EGR i DPF to wymysł UE o tyle o ile w EGR widzę jedynie sens z racji szybszego nagrzewana się motoru i delikatnie cichszej pracy na zimnym to w przypadku dpfa nie rozumiem w ogóle po kiego czorta to siedzi tym bardziej że nie potrafią tego porządnie zrobić. Co prawda jak EGR się zapcha to zaczną się jaja spadaki mocy , większe spalanie. To działa na zasadzie jakbyś co np 10 wdech podpiął sobie rurkę w tyłek i delektował się takim powietrzem. Ja mam małe webasto więc jak będzie temperatura niższa będę odpalał i auto myślę będzie się szybko rozgrzewało. O 2.5 nic więcej nie powiem po za tym że wg danych na papierze to nie jedzie moim zdaniem, diesel zresztą też przynajmniej w serii. Na przebiegi nie patrz, bo to wraz z ceną jest do negocjacji. Ważne czy ktoś dbał o samochód czy nie. W porównaniu do byłego bmw to lexus jest nudny jak flaki z olejem nic przy aucie się nie dzieje , filtry oleje (teraz obecnie walczę z ciśnieniem paliwa bo chcę dokończyć remap) w przypadku "radości z jazdy" tak samo ;)
Miłosz
Lex Maniak
 
Posty: 719
Dołączył(a): 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: is220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gda

Re: Kilka pytań o IS 250

Postprzez Piter » 14 sie 2016, o 14:24

IS250 to praktycznie brak zmartwień i obaw o niepewną przeszłość porównując do diesla...
do tego dochodzi lepsza dynamika i urok jazdy z V6.

Tak, nie jest to demon osiągów, ale wystarcza do komfortowego wyprzedzania.
Tak, spala więcej niż diesel, ale bez przesady. Spalanie w mieście 12-15 l to miałem w pierwszym miesiącu po zakupie.
Przy normalnej, oszczędnej jeździe spala mi maks 11 miasto, 8 trasa.
Jak ktoś nie potrafi się opanować i musi cisnąć od świateł do świateł do limitu obrotów to musi pogodzić się z wysokim spalaniem wolnossącej jednostki.

W życiu nie zamieniłbym słynącego z bezawaryjności V6 2,5 w IS250 na co najmniej wątpliwej opinii 2,2D...
Piter
Nowy lex user
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 sty 2015, o 01:35
Model Lexusa: IS250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Lexus IS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości