IS II Generacja Wady i Zalety

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu IS

Moderator: klexus

IS II Generacja Wady i Zalety

Postprzez cr@cker » 7 lis 2016, o 16:54

Witam serdecznie, chciałbym uzyskać w jednym miejscu konkretne informacje na zasadzie plusy i minusy lub jak kto woli wady i zalety IS 2 gen.
- zalety i wady IS250
- zalety i wady IS220
- zalety i wady manualnej skrzyni biegów w IS250 i 220
- zalety i wady automatycznej skrzyni biegów w IS 250 i 220

myślę że takie zestawienie konkretnych informacji pomoże wielu osobą zastanawiającym się nad zakupem którejś z wymienionych wersji silnikowych i skrzyni biegów.

Mnie osobiście zależy na inf. dlaczego w is250 lepiej automat niż manual ?? (odp. "bo automat jest mniej awaryjny" nie jest wystarczającą odp. tak więc proszę o konkrety co dokładnie ulega najczęściej awarii)
cr@cker
Nowy lex user
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 lis 2016, o 10:10
Model Lexusa: IS
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: IS II Generacja Wady i Zalety

Postprzez octane » 11 lis 2016, o 09:49

Po pierwsze nie ma automatycznej skrzyni w dieslu. Po drugie odpuść sobie diesla, pali prawie tyle co 250. Jest wolniejszy, kultura pracy na niskim poziomie jak to diesel. Skrzynia biegów w dieslu fatalna, biegi źle dobrane do charakterystyki silnika. Pierwszy bieg mógł by nie istnieć w ogóle. 250 ma bez awaryjny silnik i skrzynie automatyczną. Brak problemów ze wszystkim co oferują współczesne diesle. Chyba jakiś powód był dla czego lexus tak krótko miał diesla w ofercie. Tej marce nie przystoi taki silnik. Sam jeździłem tym dieslem 4 lata więc mam porównanie do benzyny.
Avatar użytkownika
octane
Lex user
 
Posty: 131
Dołączył(a): 25 wrz 2015, o 21:49
Model Lexusa: IS300H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białystok

Re: IS II Generacja Wady i Zalety

Postprzez pjetrooha » 11 lis 2016, o 11:09

Silnik w dieslu to tożsama jednostka z Toyoty 2.2 D-cat 177KM... miałem Avensis 4 lata i... oprócz corocznego, obowiązkowego czyszczenia EGR (tryb awaryjny się załączał) i usuwaniem DPF/DPnR (teraz podobno robi się to programowo) złego słowa nie powiem. Choć na forum silnik nie miał dobrej opinii, ale... myślę że to kwestia obsługi. Ja kupiłem po leasingu z serwisem co 15kkm do końca. Przy 220kkm silnik brak zastrzeżeń. Ale nie kupiłbym tego diesla w Lexusie.

IS250... bajka. Z małych wad, przynajmniej u mnie... wycierająca się skóra na boczku fotela kierowcy, brak możliwości złożenia tylnej kanapy. Zalety... komfort, wyciszenie, brzmienie, wygląd, frajda z jazdy i użytkowania.
Avatar użytkownika
pjetrooha
Lex user
 
Posty: 96
Dołączył(a): 29 mar 2016, o 15:31
Model Lexusa: IS250 f-sport
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: IS II Generacja Wady i Zalety

Postprzez fierogt » 25 lis 2016, o 17:17

użytkuje is 250 od miesiąca zrobiłem szczęsliwie 2 tyś km nie mogę powiedzieć złego słowa o tym aucie poprzednio byłem zakochany w autach niemieckich ale przyznam krótko ten lexus służy do bezstresowej jazdy a nie wertowania co chwile for internetowych co się może stać lub co się popsuło napewno moje drugie auto bedzie należeć również do tej marki diesla nie brałem pod uwage przy zakupie gdyż własnie miałem dość przygód z nimi związanymi :)
fierogt
Nowy lex user
 
Posty: 17
Dołączył(a): 9 lip 2016, o 16:16
Model Lexusa: is
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: sękocin

Re: IS II Generacja Wady i Zalety

Postprzez eMeM » 26 lis 2016, o 00:29

pjetrooha napisał(a):Silnik w dieslu to tożsama jednostka z Toyoty 2.2 D-cat 177KM... miałem Avensis 4 lata i... oprócz corocznego, obowiązkowego czyszczenia EGR (tryb awaryjny się załączał) i usuwaniem DPF/DPnR (teraz podobno robi się to programowo) złego słowa nie powiem. Choć na forum silnik nie miał dobrej opinii, ale... myślę że to kwestia obsługi. Ja kupiłem po leasingu z serwisem co 15kkm do końca. Przy 220kkm silnik brak zastrzeżeń. Ale nie kupiłbym tego diesla w Lexusie.


Największą wadą tego silnika jest to, że siedzi on w Lexusie, a w aucie ze znaczkiem :LEXUS: diesel ponoć "nie przystoi" :) Ten sam silnik w Toyocie już tak negatywnych opinii nie zbiera. W Lexie dochodzi fakt napędu na tył (+) oraz dziwnie zestopniowanej skrzyni (-), przed liftem są 2 wersje, albo z za krótkimi przełożeniami, albo z za długimi.

Silnik ma swoje wady i trzeba o niego na pewno regularnie dbać, bo nie wybacza tak mocno jak IS250. Jak wyżej, EGR do czyszczenia co rok / 15 tyś km, bo będzie zamulać od dołu. Regularnie ganiać go po trasie, bo inaczej idzie gorączki dostać jak w mieście kopci na biało przy wypalaniu DPF. Reszta tak jak w każdym dieslu.
Avatar użytkownika
eMeM
Lex user
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2 lut 2016, o 18:30
Model Lexusa: IS 220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard

Re: IS II Generacja Wady i Zalety

Postprzez Tomx » 28 lis 2016, o 02:27

cr@cker odpowiem Ci krótko i na temat, zaznaczę że jest to moje osobiste zdanie. IS 220 to pomyłka jak napisano wyżej, więc polecam go odpuścić całkowicie. Teraz tak, zostaje benzyna i wybór skrzyni. Skrzynia manual mnie nie przekonała. Jest krótka i z tego co wiem czasem awaryjna, chociaż jest na forum dużo ludzi którzy mają manuala i chwalą. Ja polecam IS 250 ze skrzynią automatyczną, która jest wręcz idealna jak również sam silnik 4GR-FSE nawet po tylu latach jest moim zdaniem 'majstersztykiem'.
Obrazek
sklep.selected.pl
Avatar użytkownika
Tomx
Lex user
 
Posty: 95
Dołączył(a): 5 paź 2016, o 13:50
Model Lexusa: IS250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: IS II Generacja Wady i Zalety

Postprzez montyk » 23 lut 2017, o 22:48

Tomx napisał(a):cr@cker odpowiem Ci krótko i na temat, zaznaczę że jest to moje osobiste zdanie. IS 220 to pomyłka jak napisano wyżej, więc polecam go odpuścić całkowicie. Teraz tak, zostaje benzyna i wybór skrzyni. Skrzynia manual mnie nie przekonała. Jest krótka i z tego co wiem czasem awaryjna, chociaż jest na forum dużo ludzi którzy mają manuala i chwalą. Ja polecam IS 250 ze skrzynią automatyczną, która jest wręcz idealna jak również sam silnik 4GR-FSE nawet po tylu latach jest moim zdaniem 'majstersztykiem'.

Potwierdzam
montyk
Nowy lex user
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5 sie 2016, o 22:12
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stolica

Re: IS II Generacja Wady i Zalety

Postprzez Miłosz » 23 lut 2017, o 23:23

Co potwierdzasz ? ze is250 ma problemy z nagarem i rozrządem ?
http://www.clublexus.com/forums/is-2nd- ... reads.html
http://www.clublexus.com/forums/is-2nd- ... reads.html

a w is350 pękały sprężyny zaworowe ?
http://jalopnik.com/5581813/lexus-recal ... ve-springs

Sam śmigam is220d co prawda z serią już nie ma nic wspólnego, ale po włożonej drobnej pracy nie to auto. Nie ma idealnych silników każdy ma swoje wady i zalety. Chciałbym zobaczyć spalanie w jezdzie miejskiej w godzinach szczytu is250 ktory pali 7,9 litra w obecnych warunkach. Ogromnym minusem is220d jest to że trzeba najpierw w niego włożyć żeby można było tym śmigać.
Obrazek
Miłosz
Lex Master
 
Posty: 1157
Dołączył(a): 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: is220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: IS II Generacja Wady i Zalety

Postprzez adeq4 » 24 lut 2017, o 01:50

Miłosz napisał(a): Chciałbym zobaczyć spalanie w jezdzie miejskiej w godzinach szczytu is250 ktory pali 7,9 litra w obecnych warunkach.


U mnie aktualnie przy dosyć dynamicznej jeździe to granice 13l. :D
adeq4
Lex user
 
Posty: 257
Dołączył(a): 28 paź 2014, o 15:19
Model Lexusa: is250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: S-c

Re: IS II Generacja Wady i Zalety

Postprzez flankanker » 24 lut 2017, o 01:52

Panowie z ASO Puławska polecili mi bym sobie odpuścił diesla gdy kupowałem swojego Rekusasu ze względu na znacznie większą awaryjność w porównaniu do benzyny. Obejrzałem go i tak bo diesli na rynku wtórnym zazwyczaj jest więcej i mogę stwierdzić, że wersje z dieslem są głośniejsze, nie emitują tego pięknego dźwięku wolnossącego V6 tylko klekot, wprowadzają delikatne drgania do kabiny, oraz nie spotkałem się z dieslem w automacie. Poza tym auta tej marki w dieslu wyglądają i brzmią dość egzotycznie, nie pasuje mi to kompletnie ale co kto lubi.

W kwestii skrzyni to koniecznie automat. Jest dość sprawny w porównaniu do tego z IS mk3, biegi przełącza bardzo delikatnie, niewyczuwalnie prawie. Jest bardzo wygodny. W trybie sekwencyjnym ogranicza najwyższe przełożenie. Oznacza to tyle że regulujesz jedynie zakres biegów a on i tak sam decyduje w którą stronę i kiedy powinien zmienić przełożenie o ile oczywiście nie dotrze do limitu. Jak będziesz miał pytania o ten mechanizm to powiem więcej. Skrzynia jest klasyczna hydrokinetyczna więc trzeba się pogodzić z odrobinę wyższym spalaniem.

W kwestii wad i zalet mogę się wypowiedzieć na przykładzie IS 250 w wersji Comfort z 2008 i swoich subiektywnych doświadczeń. Auto mam trochę ponad pół roku.
Wady: słaba widoczność ze względu na niską linię dachu (183cm wzrostu i się na każdych światłach garbię), niewiele miejsca na kanapie z tyłu (nie da się jej także złożyć, ma jedynie otwór na narty ale to typowe dla sedanów tej marki, poza najnowszymi), ciężko chodzi klapa od bagażnika (nie tylko u mnie, stąd wiem, że tak ma być), wysokie spalanie w cyklu miejskim (nawet 17 litrów zimą, z dwójką pasażerów - latem i samotnie pali około 12-13), w trasie spokojnie spada do 8-9.
Zalety: tylny napęd, zazwyczaj bogate wyposażenie (w nowych Lexach za niektóre z tych elementów trzeba dodatkowo zapłacić bo nie są w pakietach), poza tym wygląd, dźwięk, rzadkość na drodze, elegancja. auto porusza się żwawo mimo, że waży 1600 kg, jest wygodne, świetnie się prowadzi, kierownica jest stabilna i stawia odpowiedni opór. auto wita się z kierowcą zegarami a to dopiero jeden z pierdyliarda szczegółów, które sprawiają, że nie chce się z niego wysiadać. A jak już się wysiądzie to chce się wsiąść z powrotem. To co obiecują właściciele i ASO to przy założeniu że robi się okresowe przeglądy co 15000 km to auto ekstremalnie bezawaryjne. Kupiłem dość dobrze i do tej pory zainwestowałem tylko w olej silnikowy. Po 6 tys. km musiałem dolać litr. To normalne, instrukcja przewiduje więcej ale jakbym dotarł do tego co przewiduje czyli 1l/1000km to bym się wybrał do serwisu bo godzi to w zdrowy rozsądek. Nie spotkałem się z tym żeby komuś aż tyle jadło.

Auto marzenie, szczerze polecam i zgodnie z tym co koledzy piszą omijał bym silniki wysokoprężne.
flankanker
Lex user
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 lip 2016, o 11:42
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Następna strona

Powrót do Lexus IS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości