IS200 SportCross kilka pytań do użytkowników

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu IS

Moderator: klexus

IS200 SportCross kilka pytań do użytkowników

Postprzez kale » 17 wrz 2014, o 16:38

Witam.
Od jakiegoś czasu przymierzam się do zmiany auta (aktualnie jeżdżę Toyotą Corollą E11 3d wersja G6) i tu mocnym kandydatem jest IS mk1 bo po prostu bardzo mi się podoba i jest ich mało na ulicach więc jest oryginalny. W porównaniu do aktualnego auta na pewno chcę troszkę większe auto i wygodniejsze. Z racji funkcjonalności raczej biorę pod uwagę SportCross'a. Choć jak ostatnio patrzyłem w necie, piszą, że SC ma bagażnik 280L :szok: . To chyba jakaś pomyłka (moja mała corolla ma tyle a jest to wersja 3drzwiowa), sedan ma 400. Właścicieli SC proszę o jakieś sprostowanie:
Czy wózek dziecięcy wejdzie do bagażnika??
Podłoga nie jest płaska ale czy mimo to bagażnik jest funkcjonalny i "przystępny" w codziennym użytkowaniu??
Czy złożone siedzenia robią kolejny próg w podłodze bagażnika czy chowają się na płasko??
W SC widziałem, że jest składane przednie oparcie pasażera. Czy w każdym SC czy to zależy od wersji wyposażenia?
Czy auto jest dobrze wyciszone?? Jak pisałem na początku szukam trochę wygodniejszego auta a więc w pewnym stopniu też i cichego. Jak to wygląda w porównaniu z konkurencją z podobnych lat produkcji (np. BMW E49 czy Honda Accord mk VII) a jak z autami nowszymi ale klasę niżej (np ford focus).
Czy w czasie jazdy autostradowej 140-160 w środku jest głośno?? Da się jechać tak 5 godzin czy głowę rozwala. To samo fotele - wygodne czy o dłuższej jeździe można zapomnieć. W mojej corolli 3 godziny i tyłek obolały.
Jak wygląda sprawa prowadzenia i komfortu. Nie jestem dziadkiem w kapeluszu i lubię czerpać przyjemność z jazdy, zwłaszcza po zakrętach. IS miał być konkurencją dla E46. Jeździłem BMW i generalnie E46 daje radość z jazdy jak na samochód rodzinny. Czucie auta, dynamika, dobry układ kierowniczy. IS "nadąża" za BMW czy jest raczej konkurentem dla ociężałej C-klasy. Moja corolla ma seryjnie trochę twardsze zawieszenie i z masą ok 1100kg fajnie radzi sobie z zakrętami. Z drugiej strony czy auto jest komfortowe jako samochód do codziennej jazdy (mieszkam w Wrocławiu czyli tory tramwajowe i drogi raczej w słabej kondycji)?
Szukam auta młodego tj. 2003-2005 czyli cenowo od ok. 20tys. Czy IS200 mk1 jest wart tych pieniędzy?? Auto konstrukcyjnie jest już dość stare (lata '90). Alternatywnie rozglądam się też za Saab'em 93 ewentualnie Volvo S40. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam

Edit: Czy w IS200 jest ESP (VSC chyba się to nazywa w Toyocie) i regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach??
kale
Lex user
 
Posty: 70
Dołączył(a): 9 maja 2014, o 23:18
Model Lexusa: brak jeszcze, narazie Toyota
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Odp: IS200 SportCross kilka pytań do użytkowników

Postprzez Alex200 » 17 wrz 2014, o 17:13

Cześć. Załączam fotki kufra sc po wyprostowaniu podłogi i złożeniu oparcia kanapy. Nie wiem ile ma litrów, ale wózek chyba się zmieści. Aczkolwiek w 4 ooby było już ciężko zapakować się na dłuższy wyjazd. Seryjne zawieszenie nie pozwoli na bardzo dynamiczne pokonywanie zakrętów - auto za bardzo się wówczas przechyla na boki. Ale przyjemność z jazdy zdecydowanie jest:) Wyciszenie nie jest złe, ale przy 150 słychać już dosyć wyraźnie szum oporu powietrza.
Stolik w fotelu pasażera powinien być we wszystkich sportcrossach.
W is200 jest trc, vsc (bardziej zaawansowany system z zyroskopem) jest w is300.
Załączniki
uploadfromtaptalk1410966345015.jpg
(35.55 KiB) Pobrane 1560 razy
uploadfromtaptalk1410966327083.jpg
(39.04 KiB) Pobrane 1560 razy
Avatar użytkownika
Alex200
Lex Driver
 
Posty: 343
Dołączył(a): 22 sty 2014, o 18:17
Model Lexusa: IS200 SC
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa

Re: IS200 SportCross kilka pytań do użytkowników

Postprzez kupiec1985 » 17 wrz 2014, o 17:23

jest TRC (VSC w is300)
wózek wchodzi do samego bagaznika, nawet pralkę wsadzisz jak siedzenia złożysz które składają się na płasko ,ogólnie bagażnik nie jest zły jeśli chodzi o użytkowanie
siedzenie pasażera robi taki jakiś stolik bo się oparcie bez problemu składa
nie jest super extra cichy przy większych prędkościach ale tez nie boli od tego głowa ale wytłumienie jakieś szałowe nie jest i szum powyżej 140 jest słyszalny
auto jest trochę zbyt ciężkie jak na tą klasę i czuć to przy szybkich wirażach choć mi osobiście szybka jazda daje przyjemność z jazdy i dźwięk silnika jest znakomity choć jeżdżąc dużo po mieście zastanów się na d automatem bo w manualu trzeba sie na wachlować , precyzja prowadzenia jest super ( można porównać do E46) biegi wchodzą bardzo precyzyjnie i trzeba się nauczyć je zmieniać tak jak w starych hondach :P
siedzenia w każdej płaszczyźnie się ustawiają oprócz lędźwi, można ustawić wygodną pozycje ale aż takiej rewelacji jak w limuzynach nie ma i po 10h jazdy jest ciężko, miejsca dla pasażerów tez za dużo nie ma ( coś jak w e46)
kierownice regulujesz niestety tylko góra dół,
części karoseryjne sa cholernie drogie i ciężko dostępne (np lampy tył zderzak przedni itp )
atutem sc jest to że nikt go nie ma :P ( u mnie w promieniu 100km na 98% nikt nie ma)
auto nie jest awaryjne (ponoć poza zmieniarką choć u mnie działa bez problemu)
jest paliwożerne (tu mi pomogła instalka LPG średnio 12l LPG/100km)
jest tył napęd i można się nim pobawić :P
choć mocy nie jest pod dostatkiem da rade się nim sprawnie poruszać (ale marzy mi się is300 sc albo chociaż kompresor)
w aucie można się zakochać , jest bardzo dobrze spasowane a wykonanie nie jest tandetne jak to w innych markach
za cene 20 tys moim zdaniem opłaca się
Avatar użytkownika
kupiec1985
Lex Driver
 
Posty: 529
Dołączył(a): 22 lip 2013, o 12:11
Lokalizacja: Karlino
Model Lexusa: IS200 SC
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Karlino

Re: IS200 SportCross kilka pytań do użytkowników

Postprzez cdexnh » 17 wrz 2014, o 20:30

porownojac do skody albo laguny 2008 jest lepiej :) ale przydalo by sie dodatkowo wyciszyc nadkola
podloge w bagazniku mozesz ustawiac w 2 poziomach
a by uzyskac lepsze prowadzenie wystarczy dobre zawieszenie :)
Avatar użytkownika
cdexnh
Lex user
 
Posty: 257
Dołączył(a): 19 cze 2013, o 22:54
Model Lexusa: is200 sc compressor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krakow

Re: IS200 SportCross kilka pytań do użytkowników

Postprzez carinus » 17 wrz 2014, o 21:04

Jestem w stanie przejechać bez przerwy 8-9h i jakoś nie jestem połamany po wyjściu z samochodu.Bagażnik jest raczej symboliczny w porównaniu do rasowego kombi i na dalekie podróże z duza ilością bagażu przydaje się box dachowy.Hałas jest porównywalny z avensisem jednak dzwięk pracy silnika nie jest dokuczliwy,
Avatar użytkownika
carinus
Lex Master
 
Posty: 1244
Dołączył(a): 28 lis 2010, o 19:29
Lokalizacja: lubuskie/Belgia
Model Lexusa: IS 200 SportCross Turbo,RX400h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: juz pisałem

Re: IS200 SportCross kilka pytań do użytkowników

Postprzez kale » 19 wrz 2014, o 09:16

Dzięki wszystkim za odpowiedź.
Alex200 dzięki za fotki.
kupiec1985 Co do automatu to raczej nie biorę go pod uwagę. Jestem przyzwyczajony do częstego mieszania lewarkiem (w corolli tez mam 6 biegów i trochę trzeba się namachać). Co do dynamiki to teraz jeżdżę autem 110-konnym (wcześnie 75) więc różnice na pewno odczuję. Autem nie będę się ścigał, ważne żeby w miarę bezpiecznie dało się wyprzedzać. Poza tym jak patrzyłem na dane papierowe to IS200 jest minimalnie szybszy do 100 od E46 320. IS300 SC jest jak na lekarstwo zwłaszcza w młodych rocznikach a ceny w granicach 25-30 za dobry egzemplarz (patrząc na ceny u Krzyżaków).
carinus Avensisem jeździłem i nie narzekałem na zbyt głośne wnętrze. Ty masz dołożone turbo. Jak się maja teraz osiągi auta w porównaniu z IS300? Duża dziura czy ciągnie od razu. Brat ma corolle z diesel'em i bardzo mnie irytuje "czekanie" na moc.
Trochę dziwne, że w aucie tej klasy jest regulacja kolumny kierownicy tylko w 1 płaszczyźnie. Tak samo mam w corolli i trochę mi przeszkadza, że nie mogę przybliżyć kierownicy.
Mam jeszcze pytanie.
Czy otwór do przewożenia nart był w sportcrossach bo w sedanach wiem, że jest?? Ewentualnie czy można przełożyć oparcie z sedana?
Która tapicerka lepiej się sprawdza - pełna skora czy skóra/alcantara. W ogóle skórzane tapicerki w IS-ach są dobrej jakości??
kale
Lex user
 
Posty: 70
Dołączył(a): 9 maja 2014, o 23:18
Model Lexusa: brak jeszcze, narazie Toyota
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: IS200 SportCross kilka pytań do użytkowników

Postprzez kupiec1985 » 19 wrz 2014, o 11:32

w sportcrossach nie ma otworu na narty , nie wiem czy można przełożyć
ja ma pełna czarną skórę i jest bardzo wygodna , wystarczy raz na jakiś czas przetrzeć środkiem do pielęgnacji choć w upalne dni może być gorąca
jakość jest dla mnie zadowalająca,
Avatar użytkownika
kupiec1985
Lex Driver
 
Posty: 529
Dołączył(a): 22 lip 2013, o 12:11
Lokalizacja: Karlino
Model Lexusa: IS200 SC
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Karlino

Re: IS200 SportCross kilka pytań do użytkowników

Postprzez pdrog » 19 wrz 2014, o 14:27

kale napisał(a):Czy wózek dziecięcy wejdzie do bagażnika??


wejdzie...ale, jeśli jedziesz na wczasy, to może być problem ze zmieszczeniem kompletu bagaży i wózka.


kale napisał(a):Czy w czasie jazdy autostradowej 140-160 w środku jest głośno?? Da się jechać tak 5 godzin czy głowę rozwala. To samo fotele - wygodne czy o dłuższej jeździe można zapomnieć. W mojej corolli 3 godziny i tyłek obolały.


to zależy w porównaniu do czego......w zestawieniu z moim GS300 MkIII jest głośno...ale w zestawieniu z civikiem UFO jest juz bardzo ok. głowy nie rozwala, ale radia to juz sobie nie posłuchasz...chyba że głośno :)
fotele....hmmm...a ile masz wzrostu? waga? problemy z kręgosłupem? dyskopatia?...ja mam 194 cm i około 100kg wagi. dodatkowo kręgosłup w kiepskim stanie...więc dal mnie podróż 6 godzin w góry była mało komfortowa....delikatnie to ujmując. generalnie japońce to kurduple i robia fotele w autach dla kurdupli...z wyjątkiem na przykład LS...tam jest ok
dobre fotele masz w saabach (9-5 i 9-3) i volvo (v70/xc90)...to wiem z doświadczenia.
ale w porównaniu z corollą odczujesz poprawę

kale napisał(a):Jak wygląda sprawa prowadzenia i komfortu. Nie jestem dziadkiem w kapeluszu i lubię czerpać przyjemność z jazdy, zwłaszcza po zakrętach. IS miał być konkurencją dla E46. Jeździłem BMW i generalnie E46 daje radość z jazdy jak na samochód rodzinny. Czucie auta, dynamika, dobry układ kierowniczy. IS "nadąża" za BMW czy jest raczej konkurentem dla ociężałej C-klasy. Moja corolla ma seryjnie trochę twardsze zawieszenie i z masą ok 1100kg fajnie radzi sobie z zakrętami. Z drugiej strony czy auto jest komfortowe jako samochód do codziennej jazdy (mieszkam w Wrocławiu czyli tory tramwajowe i drogi raczej w słabej kondycji)?


prowadzenie jest super. zimą troche gorzej :)...jak to auto z napędem na tył. czucie ok
zrywność....no wiesz...te 155 koni jest dość zrywne...ale to też jest kwestia subiektywna....no i tego z czym porównujesz. mojej żonie wystarcza....ja mam wrażenie jakbym, stał w miejscu...ale dla mnie nawet GS jest mało zrywny....z tym że ja sie przesiadłem z 9-5 aero :ok:

kale napisał(a):Szukam auta młodego tj. 2003-2005 czyli cenowo od ok. 20tys. Czy IS200 mk1 jest wart tych pieniędzy?? Auto konstrukcyjnie jest już dość stare (lata '90). Alternatywnie rozglądam się też za Saab'em 93 ewentualnie Volvo S40. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.


IMO za 20 kzł max to ciężko bedzie z zadbanym sportcrossem. tak w okolicach 25-27 kzł byłoby łatwiej. generalnie auto warte jest zainteresowania....jak kupisz porządny egzemplarz to odwdzięczy sie w zasadzie bezawaryjnością. padaka będzie studnią bez dna...ale to jest uniwersalna prawda

ja bym wolał 9-3 kombi aero...ale tam jeszcze gorzej trafić dobry egzemplarz.
Avatar użytkownika
pdrog
Lex user
 
Posty: 71
Dołączył(a): 28 wrz 2011, o 12:20
Model Lexusa: IS200 SportCross
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CIN

Re: IS200 SportCross kilka pytań do użytkowników

Postprzez turkus » 19 wrz 2014, o 21:15

Ja polecam skórę z alcantarą. Alcantara jest niezniszczalna, nie nagrzewa się tak w słońcu i nie jest tak zimna w mrozie, jak pełna skóra. Fotele są wygodne, ale brak regulacji lędźwiowej mocno doskwiera, i z trzymaniem bocznym słabo. Zawsze można wymienić ;)

Bagażnik to jest porażka. To jest raczej lans-kombi, taki przedłużony hatchback, niż kombi. Tył napęd i nadkola robią swoje. Złożone siedzenia robią następny próg - zdjęcia Alexa są z tego, co widzę, zrobione z podniesioną podłogą w bagażniku - można ją opuścić, wtedy progi niestety są dwa, ale jest więcej miejsca.

Ja mam akurat 300 i tym się da wyprzedzać. Ciężko mi się wypowiedzieć co do dynamiki 200. Zasadniczo te silniki to są stare konstrukcje, zaletą jest bezawaryjność, wadą paliwożerność. Jak chcesz jeździć oszczędnie to gaz będzie raczej musiał wlecieć. 300 się świetnie gazuje, 200 w gazie, z tego, co wiem z relacji znajomych, też jeździ bezproblemowo.

O szybkim pokonywaniu zakrętów na seryjnym zawiasie zapomnij, to jest kanapowóz i za bardzo się przechyla (i piszę to mając auto z fabrycznym pakietem sport i rzekomo utwardzonym zawiasem). U siebie rozważam gwint, ale kolega trochę odradza, bo ma i co chwilę coś mu stuka, puka i musi grzebać w reszcie zawiasu. Można niby wstawić wszędzie poliuretany, ale nie po to mam lexa, żeby mi plomby wypadały - to jest przede wszystkim auto w trasę i ma być komfortowe.

Co do torów tramwajowych, szczególnie zimą/w deszcz i na zakrętach - ja już się nauczyłam, że to auto musi mieć bardzo dobre opony (i nie używane). Inaczej możesz zaliczyć niemiłe spotkanie z krawężnikiem, w skrajnych przypadkach z dwoma, a sanek raczej wymieniać nie chcesz.

Auto jest dość głośne przy prędkościach autostradowych, ale jeśli lubisz słuchać muzyki, to to żaden problem. SportCrossa koniecznie kupuj (o ile taki Ci się trafi) z premium sound system - ma subwoofer w bagażniku i cały zestaw gra rewelacyjnie. Brak dobrego audio to teraz pierwsza rzecz, która mi przeszkadza, jak wsiadam do innego auta ;)

Po zakupie nie daj się naciągać na serwis - niektórym mechanikom się chyba wydaje, że Lexus to jest prom kosmiczny i właściciel jest nie wiadomo jak dziany, a nawet jeśli nie, to pewnie jest frajerem, który się da łatwo naciągnąć - auto da się serwisować za sensowne pieniądze, tylko musisz mieć zaufanego mechanika. Dużo rzeczy można zrobić samemu. To nie jest samochód typu "bez kompa nie podchodź".
Avatar użytkownika
turkus
Lex Driver
 
Posty: 520
Dołączył(a): 11 cze 2013, o 21:25
Model Lexusa: is 300 SC
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa

Re: IS200 SportCross kilka pytań do użytkowników

Postprzez WoznY » 21 wrz 2014, o 18:06

O kurde, ja takiego stolika na siedzeniu pasazera nie mam
Avatar użytkownika
WoznY
Lex user
 
Posty: 205
Dołączył(a): 30 wrz 2013, o 00:39
Model Lexusa: IS200 sc
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Centrum

Następna strona

Powrót do Lexus IS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości