GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS
Post Reply
RAMZES.GS300
Nowy lex user
Posts: 8
Joined: 18 Jun 2018, o 11:39
Model Lexusa: GS300 mk3
Skąd:: Kielce
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by RAMZES.GS300 »

Marek82 wrote:w zdecydowanej większości palą i to sporo, co egzemplarz to inny i nie trzeba się tym przejmować tylko dolewać, jeszcze lepiej według mnie z technicznego punktu widzenia bo przy spalaniu nawet 0.5/1000km ma lepsze smarowanie, te silniki wytrzymają baaaaardzo dużo km niezależnie od tego ile palą oleju bo większość pali mniej czy więcej
Też mnie straszono że pierwsze wypusty w MK3 palą oliwe.. Jak narazie zrobiłem 6000km i stan na bagnecie taki jak zaraz po dolaniu więc tak jak piszesz co egzemplarz to inny.
Mój GS300 ma 187000km udokumentowane i jeździ na Motulu 5W30
Don Barto
Nowy lex user
Posts: 10
Joined: 1 Nov 2018, o 20:22
Model Lexusa: GS
Skąd:: Łódź
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by Don Barto »

Szanowni Lexusowicze,
obecnie jeszcze rozbijam się Avensisem z 2015, ale od kiedy przejechałem się 450h nie chcę już innego samochodu... od pół roku poluję na taki model, ale niestety zawsze jak pojawia się jakiś świetny egzemplarz od razu znika z ogłoszeń, dlatego mam gorącą prośbę o poradę dot. tego modelu:

https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-gs- ... a81b0f4f4c

Na plus:
- polski salon, wszystkie przeglądy i naprawy w ASO,
- po jeździe próbnej (aczkolwiek niedlugiej) wszystko bezszelestnie, jak to mówią handlarze nic nie puka nic nie stuka,
- cena? - wydaje się adekwatna do stau, do zapłacenia ok 51 tys.,

Na minus:
- przebieg,
- parę elementów lakierniczych do poprawki: przedni zderzak i prawy przedni błotnik po przecierce, parę wgniotek na lewych drzwiach, wykwity rdzy pod lusterkami,
- naprawiane wcześniej tylny zderzak i malowane tylne błotniki (pewnie jakis strzał z tyłu) - a wiem, ze to może być problematyczne, jeśli chodzi o baterię, chociaż z historii naprawy nie wynika, by była wymieniana tylna belka wzmocnieniowa
- wnętrze nieco zmęczone, szczególnie tylna część fotela kierowcy (poprzedni właściciel chyba woził tam ostre przedmioty albo często jakaś pani obijała ten fotel szpilkami ;))
- w przyszłości, biorąc pod uwagę przebieg, samochód prawie niesprzedawalny w polskich realiach.

Będę wdzięczny za wszelkie opinie na ten temat.

Pozdrowienia
TonsilAltus200
Nowy lex user
Posts: 14
Joined: 16 Jun 2018, o 08:05
Model Lexusa: GS 300 Mk3
Skąd:: Małopolska
Location: Małopolska
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by TonsilAltus200 »

Jak dla mnie jeden reflektor zaparowany/matowy- po stronie kierowcy. Końcówki wydechów chyba nie do końca równo spasowane.
BOD
Lex user
Posts: 69
Joined: 8 Oct 2016, o 22:52
Model Lexusa: GS 300 Prestige '05
Skąd:: Szczecin
Location: Szczecin
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by BOD »

Don Barto wrote:
Będę wdzięczny za wszelkie opinie na ten temat.

Rdza pod lusterkami to niestety dość powszechny temat i trapi większość sprzedawanych egzemplarzy.

Auto ma 10 lat, więc praktycznie każda sztuka będzie posiadała jakieś drobne ślady użytkowania w postaci np. porysowanych zderzaków, nie przejmowałbym się tym.

Jasne wnętrze, choć jest w mojej opinii bardzo efektowne, to wymaga poświęcenia większej uwagi, niż jego przy jego czarnym odpowiedniku, no i bardziej widać wszelkie ubytki.

270 tysięcy to nie jest jakiś kosmiczny przebieg, adekwatny do wieku i klasy pojazdu. Wszystko zależy od tego, ile masz zamiar posiadać auto i jakie średnio robisz przebiegi roczne?

Zdaję sobie sprawę, że ludzie kupują auto przebiegiem, co jest złudne, bo dużo ważniejsza jest należyta obsługa serwisowa, niż same cyferki. Znając przeciętnego polskiego klienta, to po przekroczeniu 300 k może zacząć się grymaszenie i będzie trzeba to uwzględnić w cenie, ale na szczęście nie wszyscy są tacy.

Na Twoim miejscu na pewno zweryfikowałbym przed zakupem stan baterii, ich żywotność to ok. 10 lat.

Nie wiem, czy rozeznałeś się w temacie, ale GS MK3 poza wersją 430 boryka się z hałasującymi bębnami VVTI. Jest temat o tym na forum. Prawda jest taka, że problem spotka prędzej, czy później każdego użytkownika, a ewentualna naprawa nie należy do najtańszych.

Realnie, GSa w hybrydzie w tym roczniku ciężko znaleźć poniżej 50000 PLN, szczególnie takiego wartego uwagi ofkors. :pijak:

Jeśli chcesz takie auto i po diagnostyce okaże się, że jest w porządku, to kwota 51 tysięcy PLN jest do zaakceptowania.
Don Barto
Nowy lex user
Posts: 10
Joined: 1 Nov 2018, o 20:22
Model Lexusa: GS
Skąd:: Łódź
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by Don Barto »

Dzięki za porady. Co do reflektora... też to zauważyłem, w salonie potadzili mi, bym odnowił ten reflektor w Otwocku, tam gdzie był ribiony lewy.
Co do bębnów VVTI - słyszałem o problemie, ale nie zdiagnozowałem go uchem laika przy odpaleniu na zimnym silniku w tym konkretnym egzemplarzu.
Co do żywotności baterii - nic mi nie da test, bowiem nie da się w nim sprawdzić procentowej sprawności baterii - mam świadomość, że kupując 10letni samochód może ona paść i jestem jakieś 7-12 tysi do tyłu. W międzyczasie znalazłem jeszcze jedną propozycję, tym razem prawie dwa lata młodszą (1rejestracja marzec2010):

https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-gs- ... BtMgd.html

Nie oglądałem jednak tego egzemplarza, wiec wiele więcej nie powiem.

Mam jeszcze na oku taki okaz:

https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-gs- ... BsWvb.html

Co do tego, wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, że nie jest to auto krajowe... po 2 latach od wyprodukowania zostalo sprowadzone do PL.

Biorąc pod uwagę wszystkie ryzyka związane ze starszą hybrydą zacząłem myśleć, czy by nie dołożyć trochę grosza i kupić coś takiego:

https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-gs- ... Barom.html

Co o tych propozycjach myślicie, drodzy koledzy?
BOD
Lex user
Posts: 69
Joined: 8 Oct 2016, o 22:52
Model Lexusa: GS 300 Prestige '05
Skąd:: Szczecin
Location: Szczecin
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by BOD »

Ten z Krakowa ma kiepskie zdjęcia, poza tym jest droższy i nie wiem, czy cena nie jest ciut zawyżona, do zweryfikowania na miejscu.

Myślę, że ten pierwszy egzemplarz, który oglądałeś jest godny rozważenia, jeśli chcesz GS MK3 w hybrydzie.

Ewentualna wymiana ogniw jest już na tyle rozpracowana, że w razie ,,w" nie musisz korzystać z usług ASO, tylko np. niezależnego warsztatu specjalizującego się w tego rodzaju naprawach.

GS 450h MK3 i GS 250 MK4 to dwa diametralnie różne auta, inne budżety. Pierwsza rzecz, ustal sobie budżet i trzymaj się go, bo mając 50, zawsze będą nam wpadały auta za 60+ i tak niekończąca historia się z tego robi.

Jeśli chcesz, to tego czarnego GSa MK4 mogę dla Ciebie obejrzeć, stoi w salonie Mercedesa znajdującym się niedaleko mojego domu. Od razu mówię, że zapewne pracownik salonu nie będzie miał za dużej wiedzy, bo auto pewnie wzięte w rozliczeniu, do tego nie jest to MB. Jakby coś, to wal PW.
Don Barto
Nowy lex user
Posts: 10
Joined: 1 Nov 2018, o 20:22
Model Lexusa: GS
Skąd:: Łódź
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by Don Barto »

Co do wymiany ogniw w niezależnym warsztacie...słyszałem o firmie z Torunia (chyba hybridcare), która specjalizuje się w wymianie baterii. z usług tej firmy korzystał gość, który sprzedaje Lexa w Sopocie.

A co do Twojej oferty dot. obczajenia MK4 to na pewno skorzystam i odezwę się być może jeszcze w tym tygodniu.
User avatar
Adolvo
Lex user
Posts: 239
Joined: 10 Sep 2014, o 07:51
Model Lexusa: LS460
Skąd:: mazowieckie
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by Adolvo »

Don Barto wrote:Co do wymiany ogniw w niezależnym warsztacie...słyszałem o firmie z Torunia (chyba hybridcare), która specjalizuje się w wymianie baterii. z usług tej firmy korzystał gość, który sprzedaje Lexa w Sopocie..
jest wiele firm zajmujących się już wymianą ogniw.. w zasadzie w każdej części PL..
Image
lexpola
Nowy lex user
Posts: 1
Joined: 5 Nov 2018, o 11:38
Model Lexusa: gs
Skąd:: polska
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by lexpola »

BOD wrote: Rdza pod lusterkami to niestety dość powszechny temat i trapi większość sprzedawanych egzemplarzy.

Auto ma 10 lat, więc praktycznie każda sztuka będzie posiadała jakieś drobne ślady użytkowania w postaci np. porysowanych zderzaków, nie przejmowałbym się tym.

Jasne wnętrze, choć jest w mojej opinii bardzo efektowne, to wymaga poświęcenia większej uwagi, niż jego przy jego czarnym odpowiedniku, no i bardziej widać wszelkie ubytki.

270 tysięcy to nie jest jakiś kosmiczny przebieg, adekwatny do wieku i klasy pojazdu. Wszystko zależy od tego, ile masz zamiar posiadać auto i jakie średnio robisz przebiegi roczne?

Zdaję sobie sprawę, że ludzie kupują auto przebiegiem, co jest złudne, bo dużo ważniejsza jest należyta obsługa serwisowa, niż same cyferki. Znając przeciętnego polskiego klienta, to po przekroczeniu 300 k może zacząć się grymaszenie i będzie trzeba to uwzględnić w cenie, ale na szczęście nie wszyscy są tacy.

Na Twoim miejscu na pewno zweryfikowałbym przed zakupem stan baterii, ich żywotność to ok. 10 lat.

Nie wiem, czy rozeznałeś się w temacie, ale GS MK3 poza wersją 430 boryka się z hałasującymi bębnami VVTI. Jest temat o tym na forum. Prawda jest taka, że problem spotka prędzej, czy później każdego użytkownika, a ewentualna naprawa nie należy do najtańszych.

Realnie, GSa w hybrydzie w tym roczniku ciężko znaleźć poniżej 50000 PLN, szczególnie takiego wartego uwagi ofkors. :pijak:

Jeśli chcesz takie auto i po diagnostyce okaże się, że jest w porządku, to kwota 51 tysięcy PLN jest do zaakceptowania.
Ja też przymierzam się do zakupu gs450H, ale z budżetem do ok. 50 tys PLN. Czy myślicie, że w tej kwocie znajdę coś, co mi posłuży na wiele lat, czy raczej same szroty? Oczywiście nie oczekuję bezwypadkowego modelu poliftowego w tej cenie, ale czy przedliftową wersję, bezwypadkową (lub chociaż w perfekcyjnym stanie) da radę kupić w tej cenie?
Co do wymiany baterii to jestem gotów wydać na nią do 5 tys, a z tego co wiem to zanim bateria całkiem padnie to jeszcze można trochę jeździć z komunikatem błędu. Co do bębnów, to czytałem, że wiele osób jeździ z nimi w takim stanie dziesiątki tysięcy KM i nic się nie dzieje poza tym hałasem przy odpalaniu na zimnym, więc chyba nie jest to coś, co trzeba od razu wymienić gdyby w zimę okazało się, że jednak silnik ma tę wadę? Przyznam szczerze, że bardzo się "napaliłem" na wersję hybrydową ze względu na osiągi i ekonomię pracy silnika, bagażnik mi nie przeszkadza i nie chciałbym szukać teraz zwykłej wersji benzynowej, ale obawiam się, że do 50 tys nie trafię na nic godnego uwagi. Dajcie znać co myślicie.
LexMan
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 6 Jul 2018, o 07:32
Model Lexusa: gs
Skąd:: zach.pom.
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by LexMan »

Proszę o informacje czy ktoś sprawdzał te modele i jakieś wskazówki czy warto itp:
https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-gs- ... Bujly.html - ogólnie wygląda ok, ale bezwypadkowy raczej nie jest (niezaznaczona opcja w parametrach) , z Belgii

https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-gs- ... BuocR.html - niby bezwypadkowy, komis, z Niemiec, przebieg jakby trochę niski

https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-gs- ... Broi9.html - GS300, bezwypadek, trochę mało zdjęć ale źle nie wygląda, wolę wersję hybrydową, ale w ostateczności jak trafi się dobry egzemplarz to może wybiorę jednak 250-konną wersję.

Będę wdzięczny za pomoc i Wasze opinie.
Post Reply

Return to “Lexus GS”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest