Lexus Gs mk3 350/430/460 - przed zakupem

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS

Moderator: klexus

Lexus Gs mk3 350/430/460 - przed zakupem

Postprzez ghoost » 27 sty 2015, o 09:12

Witam
od jakiegos czasu coraz mocniej za mna chodzi marka Lexus - Najpierw kolega z pracy kupil es350 2011r solidne auto duzo chwalenia 300km 10l spalnie etc. :) potem gdy kupowalem audi s4 mialem okazje przejechac pare km ISFem, pozniej wpadla czapka z konkursu od lexusa i jestesmy tutaj:)
wydaje mi sie pora zaczerpnac waszej wiedzy:)

Na wiosne mam zamiar kupic GSa mk3 2006-2009 v8 430/460 AWD tu zaczynaja sie pytania
-czy ktoras z jednostek 430/460 to tak legendarna o ktorej sie tyle czyta i jej pancernosci i podatnosci na modyfikacje
-czy rozrzad silnikow v8 jest na pasku czy na lancuchu oraz czy rozrzad znajduje sie w pasie przednim czy od strony grodziowej
-czy wogole i jezeli tak to jak wysokie jest zuzycie oleju w silnikach v8
-czy warto szukac dluzej wersji AWD czy mozna sobie ten temat darowac i dobre zimowki wystarcza
jesli AWD to czy ma on jakies wady
-co ile nalezy robic serwis olejowy 5000/7500/10000km?
-jak sie ma silnik 350 do silnikow v8 pod wzgledem trwalosci osiagow, kultury pracy, osiagow
Czy te auta maja jakies wady/wrazliwe i szczegolnie problematyczne podzespoly jesli tak to jakie ?
i chyba banal na koniec czy ta legendarna trwalosc dotyczy tez gsa o ktorym mowa? Robie ok 40.000 rocznie i musi to byc auto takie jak s4 tylko wieksze izdecydowanie mniej upierdliwe a no i najlepiej z v8

Wiem ze jest juz temat gs3 zalozony przez administratora ale mam nadzieje ze w dziale o kupnie gsa jest tak malo tematow ze nie uzna tego za zasmiecanie

Pozdrawiam i prosze o porade
ghoost
Nowy lex user
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 sty 2015, o 06:54
Model Lexusa: GX 460
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Toronto

Postprzez micrus » 27 sty 2015, o 09:45

430 był pancerny, 460 jest już normalny. 350 nie był chyba robiony na rynek europejski.

350 ma ten sam podzespół co 250 i 300 czyli bębny vvti. Ale wymieni się to raz i jest spokój na długi czas.
Obrazek
Avatar użytkownika
micrus
Lex user
 
Posty: 195
Dołączył(a): 1 paź 2013, o 09:17
Model Lexusa: GS 300 III gen.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lexus Gs mk3 350/430/460 - przed zakupem

Postprzez Pe_pe » 27 sty 2015, o 11:01

- Pancerne jest tylko 430, choć 460 to też fajny silnik i jest połączony z 8 biegową skrzynią (430 z 6)
- silnik 430 to pasek zmieniany co 150.000 (nie znam lokalizacji)
- jeżeli któryś z silników bierze olej to znaczy, że jest skatowany. W normalnym silniku brak zużycia oleju.
- gs 430/460 nie występował w wersji awd, pomyliłeś się z ls460 (tam jest wersja zwykła oraz long i występuje z awd - skądinąd fajny napęd). W 430 zawsze będą lekkie problemy zimą. Występował natomiast gs 300/350 awd, ale to są tylko auta dostępne na rynek USA. Zdarzają się czasem w ogłoszeniach, ale jak to z autami z USA - trzeba je bardzo dokładnie sprawdzić. Jeśli miałbym wybierać pomiędzy 430/460 rwd a 300/350 awd to wybrałbym jednak V8.
- serwis olejowy w 430 - ja robię co 12.000, niektórzy co 15.000. W ls 460 awd mój wspólnik wymienia co 8.000. (do silnika w gs430 wlewasz 4,5l oleju, do 460 coś około 8)
- osiągi silników są podobne, przy tej masie nie ma wielkiego znaczenia czy masz 283 konie(gs 430), ok. 310 (gs 350) czy 345 w gs 460 - jest podobnie. trwałość - za krótko posiadam, ale sądzę że V8 będą trochę trwalsze
- Nic już nie jest legendarnie trwałe, nawet lexus gs, ale są to naprawdę trwałe auta i nie ma ich o co nawet porównywać do aut grupy Vag (wiem bo je miałem). Jeśli kupisz zadbane auto, to na pewno nie będziesz miał z nim nawet 1/4 kłopotów co z audi.Ja także robię około 40.000 kilometrów rocznie i jestem zadowolony - oleje, filtry, klocki i tarcze, itp. materiały eksploatacyjne, ale moje auto ma mały przebieg (teraz trochę ponad 90.000) więc to także rzutuje na moją opinię. Jedynym aspektem lepszym w grupie Vag jest dostęp do części (tak do oryginałów jak i dobrych zamienników).
Jeszcze jedno - przy Twoich przebiegach szukałbym jednak 430, ponieważ tylko tam założysz lpg. Wiem, że niektórzy tego nie chcą, ale po 37.000 zrobionych na gazie da się odczuć różnicę w portfelu...
......ewentualnie hybryda :biggrin2:
Pe_pe
Lex user
 
Posty: 120
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 20:52
Model Lexusa: gs430 mkIII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WOT

Re: Lexus Gs mk3 350/430/460 - przed zakupem

Postprzez ghoost » 27 sty 2015, o 14:21

Nie napisalem ze auto bedzie kupione i uzytkowane w kanadzie a tu nie ma potrzeby bawic sie w gaz kolejny aspekt zwiazany z tym krajem taki ze kary za lamanie ograniczen tu sa potwornie duze a malo tego wplywaja na ubezpieczenie wiec nie bede fruwal tym lexusem aczkolwiek wazne bedzie 0-60kmh oraz elastycznosc w przedziale 100-140kmh
I skoro wszystkie silniki maja w okolicy 300km to rozniece beda marginalne a v8 po prostu jest przyjemne na codzien o ile nie jest upierdlowe jak to w s4 :)
troche mnie zmartwily te vvti
Czekam na kolejnie opinie i pozdrawiam
ghoost
Nowy lex user
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 sty 2015, o 06:54
Model Lexusa: GX 460
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Toronto

Re: Lexus Gs mk3 350/430/460 - przed zakupem

Postprzez Pe_pe » 27 sty 2015, o 18:02

Kanada hmmmmmm normalne ceny benzyny, dostęp do części oraz duża ilość aut. Rozmarzyłem :podziw: się

W takim przypadku na Twoim miejscu kupiłbym gs350 awd;
- porównywalna moc z V8
- spalanie na podobnym poziomie co V8
- kultura pracy nieco niższa
- napęd awd czyni dużą różnicę - wolałbym mieć. Tylny napęd jest cudowny, ale nieco problematyczny w zimę. Gdyby tak istniał gs 430 awd to dopłaciłbym dużo by go mieć.
Pe_pe
Lex user
 
Posty: 120
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 20:52
Model Lexusa: gs430 mkIII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WOT

Re: Lexus Gs mk3 350/430/460 - przed zakupem

Postprzez LinkPL » 28 sty 2015, o 23:48

Silniki 3 i 3,5 litrowe miały jakieś akcje serwisowe. Musisz poczytać, bo w 3,5 litrowym wymieniali chyba pierścienie olejowe i sprężyny na zaworach bo pękały.

Poczytaj na clublexus.com, bo tutaj niewiele takich maszyn to doświadczenia mizerne.

Jest parę takich problematycznych spraw.
- lampy lubią parować - trzeba uszczelniać,
- lubią szwankować czujniki od poziomowania ksenonów. Najczęściej gnije wtyczka, bo montowane są przy kole i z czasem je szlak trafia.

Ja u siebie mam gaz i robię w granicach 40k km. Samochód jest ok, nadaje się świetnie na dłuższe trasy. U nas ostatnio nie ma zim takich ostrych, ale gdzieś koło wpadnie Ci w dołek i wychodzi problem. Trzeba zakładać łańcuchy albo wypychać ...


Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Avatar użytkownika
LinkPL
Lex Driver
 
Posty: 695
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 00:59
Lokalizacja: Iłża
Model Lexusa: GS430 UZS190, T4R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Iłża

Re: Lexus Gs mk3 350/430/460 - przed zakupem

Postprzez ghoost » 27 lut 2015, o 07:18

A dzieki panowie
Do wiosny mam troche czasu 2-3 mieisace wiec bedzie czas jeszcze na spokojnie sie przygotowac do zakupu

Natomiast skoro rozwiazala sie kwestia ze nie istnieje gs z v8 i awd to ISF tez wchodzilby w gre jako alternatywa dla gsa jeden wiekszy/komofortowy drugi ostrzejszy tylko martwi tez mnie jedna rzecz ktora znam z s4
v8 w aucie wielkosci is.a czy a4 = sie temu zeby cokolwiek zrobic/naprawic trzeba wyciagac silnik...a tu w kanadzie slono sie za to placi.koszta ovslugu serwisowej dwa razy wyzsze. To w takim razie jak wg was prezentuje sie ISF na tle powiedzmy GS430 pod wzgledem awaryjnosci ? Oraz kosztow czynnosci serwisowych no i jak vy spisywal sie na codzien czy nie bedzie nazbyt ekstremalny w koncu 5.0v8
ghoost
Nowy lex user
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 sty 2015, o 06:54
Model Lexusa: GX 460
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Toronto

Re: Lexus Gs mk3 350/430/460 - przed zakupem

Postprzez Yarecki » 27 lut 2015, o 14:38

Porównywanie ISF do gsMKIII 430 to jakieś nieporozumienie, oznacza to, że nie wiesz czego chcesz.
Jestem przekonany że isf będzie sporo droższy w serwisie bo to auto sportowe, mniej cywilne od gs430.
Gs g30 w dobrym stanie na pośrednim wtrysku będzie według mnie trwalszy od odmian DI wymyśłonych i narzuconych przez oszołomów ekologów.
To swiętne auto większe od is ale nie za duże :pijak:
721 843 762
Yarecki
Lex Master
 
Posty: 1937
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polandia


Powrót do Lexus GS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość