Zdecydowałem się na GS430 MkIII - mam kilka pytań

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS

Moderator: klexus

Zdecydowałem się na GS430 MkIII - mam kilka pytań

Postprzez gziemzik » 31 sie 2015, o 13:35

Nigdy wcześniej nie posiadałem Lexusa, natomiast mam swoje przygody z Audi, Nissanem i Maserati, z czego najprzyjemniej pamiętam przygodę z Japończykiem. Niestety, Z350 jest tak drogie w utrzymaniu, że z przykrością musiałem z niego zrezygnować (zwłaszcza, jak chce się utrzymać to auto w na prawdę dobrym stanie) no i nie nadaje się do jazdy całosezonowej.

Szukałem porównywalnych aut i w oko rzucił mi się na początku Lexus IS 250, jednak... no właśnie, jednak - jak na swoją klasę i osiągi, jest cholernie drogi (porównywalny cenowo z GS430, który przebija go w każdym aspekcie). Ceny rozpoczynają się od 40k, ale następnie szuka się auta nie wyjeżdżonego i cena skacze do 60k, GSa można kupić za 69k z podobnymi przebiegami, więc to praktycznie żadna różnica. Drugi w kolejce, był IS 220d, ale 177 koni w dieslu nie przemawiają do mnie w ogóle. Uważam, że brak na rynku europejskim IS 350 to strzał w pysk dla wszystkich fanów motoryzacji. Podoba mi się stylizacja ISów, mają nowoczesną, drapieżną linię, GS wypada tutaj trochę gorzej. Kolejnym strzałem w pysk od ISów jest kompletny brak możliwości modernizacji, można zapomnieć o kompresorze czy nawet turbo. To w ogóle nie do pomyślenia.

I tu pojawia się moje pierwsze pytanie: naczytałem się o GS430 całkiem sporo, silnik 4.3L v8, 290km, brzmi pięknie, ale następuje pierwszy zgrzyt przy VVT-i, którego nikt nigdzie nie wyjaśnił i po prostu taka informacja nie istnieje, czy ten silnik jest fabrycznie uturbiony? Specem nie jestem, ale pamiętam, że VVT-i zawsze mocno ogranicza możliwości modyfikacji silnika, a z czasem chciałbym się pobawić w solidny tuning silnika (no i dźwięk turbo to balsam dla uszu :)).

Przeglądając informacje prasowe o najnowszym Lexusie 450h z rocznika 2014, widziałem wzmiankę o magicznym, pożądanym przeze mnie przycisku "snow", czy MkIII GS430 bądź GS460/GS450h posiadają takie urozmaicenie? Nie ukrywam, szukam auta do jazdy całosezonowej, mocny silnik v8 z napędem na tył przy automatycznej skrzyni biegów brzmi jak najgorszy zimowy koszmar.

Kolejne pytanie, dotyczy roczników i wersji - GS430 to rocznik 2005-2007, w 2007 wchodzi GS460, więc dlaczego nie można znaleźć GS460 w ogłoszeniach? Można kupić albo GS430 albo GS450h, a co jeżeli chciałbym kupić rocznik Lexusa właśnie 2007? :)

Chce również zapytać o możliwości związane z wymianą zawieszenia, chciałbym wsadzić do tego Lexusa zawieszenie pneumatyczne i z tego co widzę, jest możliwość kupienia całych gotowych kitów. Czy jest to możliwe i czy rozwiązanie samo w sobie będzie dobre? W zasadzie chodzi mi o współpracę nowego zawieszenia z trybami jazdy fabrycznego Lexusa. Chciałbym mieć możliwość położenia tego auta na glebie, z ujemnym prześwitem i poszaleć na torze driftując dla czystej przyjemności, ale jednocześnie chce tym jeździć również po naszych wspaniałych polskich drogach, stąd moje zainteresowanie.

No i ostatnie pytanie, GS430 czy GS450h. Patrząc przez pryzmat moich zainteresowań opisanych wyżej, ciekawi mnie czy polecilibyście mi hybrydę. Większa moc, większa waga, silnik V6, mniejsze spalanie - wyższa cena. Tutaj jestem na prawdę zmieszany. 450h wydaje się być również świetną pozycją, ale jak pomyśle sobie o konieczności ładowania baterii bądź co gorsza o ich wymianie, mam dziwne dreszcze (dreszcze wymiotne).

Autko przyda mi się do czystej zabawy motoryzacyjnej, czystej przyjemności z jazdy limuzyną i jako auto codziennego transportu. Pierwsze co zrobię, to zamontuje czarne matowe felgi i obkleję cały samochód na jakiś wyrazisty kolor z karbonowymi dodatkami, do tego kupię zaciski pod kolor i zamówię pneumatyczne zawieszenie. W zasadzie, chciało by się w tym miejscu zapytać - a co z optymalizacją komputera? Ktoś się kiedyś z tym bawił?
gziemzik
Nowy lex user
 
Posty: 4
Dołączył(a): 31 sie 2015, o 12:51
Model Lexusa: brak
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Azerbejan

Re: Zdecydowałem się na GS430 MkIII - mam kilka pytań

Postprzez dS » 31 sie 2015, o 17:03

Piszesz że Z350 jest drogi w utrzymaniu a za chwile piszesz turbieniu V8. Stary, ty chyba nie masz pojęcia ile kosztuje uturbienie auta a tym bardziej V8 skoro piszesz że utrzymanie Zetki jest drogie.

VVT-i to zmienne fazy rozrządu jak VTEC w Hondzie czy VANOS w BMW. W sumie każdy producent nazywa to u siebie inaczej.

GS460 jest mało bo było mało popularne. Po co brać GS460 palące 17+l/100km jak można było wziąc 450h palące 10l a mającę takie same osiągi. A co do baterii w hybrydach to ich nie ładujesz jak baterii w telefonie, ładuje się ona samoczynnie podczas jazdy.

Proponuje wrócić do czytania bo twoja wiedza jest mocno wybrakowana.
Obrazek
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Avatar użytkownika
dS
Moderator
 
Posty: 2920
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Re: Zdecydowałem się na GS430 MkIII - mam kilka pytań

Postprzez gziemzik » 31 sie 2015, o 17:45

"Piszesz że Z350 jest drogi w utrzymaniu a za chwile piszesz turbieniu V8."

Wymiana klocków i tarcz = ponad 6k złotych średnio co 18k km (i to przy spokojnej jeździe). Pali 18/100 przy umiejętnej jeździe, przy nieumiejętnej 23 i to lekką ręką. W zasadzie razem z klockami, robisz od razu rozrząd, wymiany olejów i filtrów, także średnio co 18-25k kilometrów wsadzasz w auto ok. 10k, a dodatkowo musiałem raz wymienić skrzynie i to wszystko jeżdżąc tylko w sezonie letnim! Także sorry, ale samo turbo zwiększa jedynie koszty spalania, a nie koszty eksploatacyjne. Przez 3 lata jeżdżenia 350Z wsadziłem w to auto więcej niż równowartość samego samochodu. W moim starym A8 V8 4.2L rocznik 2005 miałem biturbo i działało pięknie, dopóki nie skasowałem samochodu :) Kasę na modyfikacje mam, pytanie jest tylko takie, czy MOŻNA je bezpieczne wdrażać i co mnie ogranicza? Audi z turbo było wspaniałe (i w cale nie paliło dużo), pytanie czy GS430 z podobnym silnikiem ma fabryczne turbo i czy jeśli nie, to można je wsadzić (silniki 4.2 v8 od Audi i 4.3 v8 od Lexusa powinny być zbliżone)?

"VVT-i to zmienne fazy rozrządu jak VTEC w Hondzie czy VANOS w BMW. W sumie każdy producent nazywa to u siebie inaczej. "

Możliwe. Jak już mówiłem, specjalistą nie jestem, a moja wiedza o tym jest raczej ogólna, dlatego pytam, czy technologia ta nie sprawia problemów przy modyfikacjach ;)

"A co do baterii w hybrydach to ich nie ładujesz jak baterii w telefonie, ładuje się ona samoczynnie podczas jazdy. "

Tak, to wiem. Czytałem jednak gdzieś informacje na tym forum, że GS450h pokazuje swoje możliwości dopiero przy bateriach naładowanych do pełna. Druga sprawa, nigdy nie miałem hybrydy i nie wiem jak to działa w praktyce. Jeżeli miałbym np. jeździć z włączonym elektrykiem przez 100km a potem mieć przymus ładowania go przez 100 kolejnych, to w ogólnym rozrachunku wolę jechać na stację i zatankować za 100zł więcej i mieć pełnie możliwości cały czas. ;)

"Proponuje wrócić do czytania bo twoja wiedza jest mocno wybrakowana."

Spoko, poczytam, a ty bądź bardziej pomocny i odpowiedz na pytania.

EDIT:
"Stary, ty chyba nie masz pojęcia ile kosztuje uturbienie auta a tym bardziej V8"

Hmmm... patrząc po cenach to jakieś 20-30k. Nie bardzo mi przeszkadza ta cena, za dodatkowe 150-250km ;) Jak już mówiłem, szukam auta do zabawy mechanicznej, chce sobie przy nim dłubać, sukcesywnie modyfikować, ulepszać, zmieniać. Nigdy nie bawiłem się w mechanika, zawsze jeździłem do mechaników, teraz bym chciał trochę zmienić swoje nastawienie i bawić się swoim autem w 100%. Oczywiście, mógłbym dać 200k za GS-F i mieć wszystko gdzieś, ale co to za przyjemność? Czym tu się chwalić? Hajsem? Bezsensu, zwłaszcza, że w najnowszych autach walczy się bardziej z elektroniką niż z częściami. http://www.ravspec.com/archives/11022 <- wystarczy popatrzyć co można osiągnąć kochając swoje auto i już zmienia się tok myślenia ;)
gziemzik
Nowy lex user
 
Posty: 4
Dołączył(a): 31 sie 2015, o 12:51
Model Lexusa: brak
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Azerbejan

Re: Zdecydowałem się na GS430 MkIII - mam kilka pytań

Postprzez Yarecki » 31 sie 2015, o 18:22

gziemzik napisał(a):"Piszesz że Z350 jest drogi w utrzymaniu a za chwile piszesz turbieniu V8."

Wymiana klocków i tarcz = ponad 6k złotych średnio co 18k km (i to przy spokojnej jeździe). Pali 18/100 przy umiejętnej jeździe, przy nieumiejętnej 23 i to lekką ręką. W zasadzie razem z klockami, robisz od razu rozrząd, wymiany olejów i filtrów, także średnio co 18-25k kilometrów wsadzasz w auto ok. 10k, a dodatkowo musiałem raz wymienić skrzynie i to wszystko jeżdżąc tylko w sezonie letnim! Także sorry, ale samo turbo zwiększa jedynie koszty spalania, a nie koszty eksploatacyjne. Przez 3 lata jeżdżenia 350Z wsadziłem w to auto więcej niż równowartość samego samochodu. W moim starym A8 V8 4.2L rocznik 2005 miałem biturbo i działało pięknie, dopóki nie skasowałem samochodu :) Kasę na modyfikacje mam, pytanie jest tylko takie, czy MOŻNA je bezpieczne wdrażać i co mnie ogranicza? Audi z turbo było wspaniałe (i w cale nie paliło dużo), pytanie czy GS430 z podobnym silnikiem ma fabryczne turbo i czy jeśli nie, to można je wsadzić (silniki 4.2 v8 od Audi i 4.3 v8 od Lexusa powinny być zbliżone)?

"VVT-i to zmienne fazy rozrządu jak VTEC w Hondzie czy VANOS w BMW. W sumie każdy producent nazywa to u siebie inaczej. "

Możliwe. Jak już mówiłem, specjalistą nie jestem, a moja wiedza o tym jest raczej ogólna, dlatego pytam, czy technologia ta nie sprawia problemów przy modyfikacjach ;)

"A co do baterii w hybrydach to ich nie ładujesz jak baterii w telefonie, ładuje się ona samoczynnie podczas jazdy. "

Tak, to wiem. Czytałem jednak gdzieś informacje na tym forum, że GS450h pokazuje swoje możliwości dopiero przy bateriach naładowanych do pełna. Druga sprawa, nigdy nie miałem hybrydy i nie wiem jak to działa w praktyce. Jeżeli miałbym np. jeździć z włączonym elektrykiem przez 100km a potem mieć przymus ładowania go przez 100 kolejnych, to w ogólnym rozrachunku wolę jechać na stację i zatankować za 100zł więcej i mieć pełnie możliwości cały czas. ;)

"Proponuje wrócić do czytania bo twoja wiedza jest mocno wybrakowana."

Spoko, poczytam, a ty bądź bardziej pomocny i odpowiedz na pytania.

EDIT:
"Stary, ty chyba nie masz pojęcia ile kosztuje uturbienie auta a tym bardziej V8"

Hmmm... patrząc po cenach to jakieś 20-30k. Nie bardzo mi przeszkadza ta cena, za dodatkowe 150-250km ;) Jak już mówiłem, szukam auta do zabawy mechanicznej, chce sobie przy nim dłubać, sukcesywnie modyfikować, ulepszać, zmieniać. Nigdy nie bawiłem się w mechanika, zawsze jeździłem do mechaników, teraz bym chciał trochę zmienić swoje nastawienie i bawić się swoim autem w 100%. Oczywiście, mógłbym dać 200k za GS-F i mieć wszystko gdzieś, ale co to za przyjemność? Czym tu się chwalić? Hajsem? Bezsensu, zwłaszcza, że w najnowszych autach walczy się bardziej z elektroniką niż z częściami. http://www.ravspec.com/archives/11022 <- wystarczy popatrzyć co można osiągnąć kochając swoje auto i już zmienia się tok myślenia ;)



Podsumowując zmień dealera bo obecny ewidentnie Cie oszukuje :puchar:
721 843 762
Yarecki
Lex Master
 
Posty: 1937
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polandia

Re: Zdecydowałem się na GS430 MkIII - mam kilka pytań

Postprzez gziemzik » 31 sie 2015, o 18:51

@Yarecki

"5 Nie obrażaj nikogo, staraj się tego nie czynić publicznie nawet gdy masz ku temu powody. Zanim publicznie kogoś ocenisz w jakikolwiek sposób, przemyśl to na spokojnie i dwukrotnie. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie."

"10 Unikaj zbaczania z głównego tematu wątku, ze szczególnym uwzględnieniem osobistej wymiany zdań (Offtopic). Częste, bezmyślne, nic nie wnoszące do tematu odpowiedzi są zabronione i mogą skutkować ostrzeżeniem."

"18 Jeśli nie masz nic konstruktywnego do dodania na forum - nic nie pisz. Absolutnie zabronione są posty typu "racja", "wow" , "hehe", "to smutne" , "ja bym to olał" , "kiedyś też tak miałem" itp. Pamiętaj, aby usilnie nie zdobywać ilości postów. Wykrycie takiego zachowania przez administratora pozbawi Cie nie tylko wszystkich postów, ale i konta."

Napiszę prościej, nie wdając się z wami w dyskusje, bo widzę, że inaczej się niczego nie dowiem.

3. GS430 można wsadzić pneumatyczne zawieszenie bez kolizji z fabrycznym systemem trybu jazdy?
4. GS450h czy użytkowanie elektrycznego silnika wymaga naładowania baterii do pełna?
5. GS450h ile trzeba ładować baterię?

Odpowiadajcie możliwie jak najkrócej.

EDIT:
Odpowiedziałem sobie na pytania 1 i 2 - GS430 nie ma fabrycznego turbo (znalazłem dyskusję na temat auta na angielskim forum, każdy się na to żalił) i nie ma gotowego turbo do GS430, ale można je w zasadzie zamontować, robiąc samodzielny zestaw i nie przeszkadza w tym nic, włącznie z ECU. Natomiast są gotowe zestawy kompresora do SC430 kosztujące ok. 5k $, które można z łatwością dostosować do GSa (odpowiedź na pytanie nr. 2).
gziemzik
Nowy lex user
 
Posty: 4
Dołączył(a): 31 sie 2015, o 12:51
Model Lexusa: brak
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Azerbejan

Re: Zdecydowałem się na GS430 MkIII - mam kilka pytań

Postprzez LinkPL » 31 sie 2015, o 19:43

gziemzik napisał(a):@Yarecki

"5 Nie obrażaj nikogo, staraj się tego nie czynić publicznie nawet gdy masz ku temu powody. Zanim publicznie kogoś ocenisz w jakikolwiek sposób, przemyśl to na spokojnie i dwukrotnie. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie."

"10 Unikaj zbaczania z głównego tematu wątku, ze szczególnym uwzględnieniem osobistej wymiany zdań (Offtopic). Częste, bezmyślne, nic nie wnoszące do tematu odpowiedzi są zabronione i mogą skutkować ostrzeżeniem."

"18 Jeśli nie masz nic konstruktywnego do dodania na forum - nic nie pisz. Absolutnie zabronione są posty typu "racja", "wow" , "hehe", "to smutne" , "ja bym to olał" , "kiedyś też tak miałem" itp. Pamiętaj, aby usilnie nie zdobywać ilości postów. Wykrycie takiego zachowania przez administratora pozbawi Cie nie tylko wszystkich postów, ale i konta."

Napiszę prościej, nie wdając się z wami w dyskusje, bo widzę, że inaczej się niczego nie dowiem.

3. GS430 można wsadzić pneumatyczne zawieszenie bez kolizji z fabrycznym systemem trybu jazdy?
4. GS450h czy użytkowanie elektrycznego silnika wymaga naładowania baterii do pełna?
5. GS450h ile trzeba ładować baterię?

Odpowiadajcie możliwie jak najkrócej.

EDIT:
Odpowiedziałem sobie na pytania 1 i 2 - GS430 nie ma fabrycznego turbo (znalazłem dyskusję na temat auta na angielskim forum, każdy się na to żalił) i nie ma gotowego turbo do GS430, ale można je w zasadzie zamontować, robiąc samodzielny zestaw i nie przeszkadza w tym nic, włącznie z ECU. Natomiast są gotowe zestawy kompresora do SC430 kosztujące ok. 5k $, które można z łatwością dostosować do GSa (odpowiedź na pytanie nr. 2).


Z wiedzą jak Twoja to nikt się z Tobą w dyskusję nie będzie chciał wdawać ... także miej to na uwadze ... :)


Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Avatar użytkownika
LinkPL
Lex Driver
 
Posty: 696
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 00:59
Lokalizacja: Iłża
Model Lexusa: GS430 UZS190, T4R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Iłża

Re: Zdecydowałem się na GS430 MkIII - mam kilka pytań

Postprzez gziemzik » 31 sie 2015, o 20:17

Zamknijcie topic. Napisałem temat na angielskim forum i wszystkie odpowiedzi dostałem w 15 minut bez zbędnego pieprzenia. Nie dziwie się, że lexusów w polsce praktycznie nie ma, z takim supportem.

A co do 350Z kupcie kiedyś, pojeździcie po całej europie to zobaczycie, jak to z zetką jest i ile to na prawdę kosztuje. A już w szczególności polecam wam pojechać sobie tym na jakiś tor i za ostro zahamować :D
gziemzik
Nowy lex user
 
Posty: 4
Dołączył(a): 31 sie 2015, o 12:51
Model Lexusa: brak
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Azerbejan

Re: Zdecydowałem się na GS430 MkIII - mam kilka pytań

Postprzez dS » 1 wrz 2015, o 10:40

Własnoręcznie uturbiony silnik to nie to samo co silnik uturiony fabrycznie. Prawdopodobieństwo że coś się wyłoży i trzeba będzie ciągnąć auto na poprawki do warsztatu jest dość duże. Poza tym koszt. 20-30tys to ty wydasz przy małym silniczku 2.0 aby uzyskać +100-150KM. Przy V8 pomnóż te koszty min x2. Poza tym pamiętaj że uturbienie auta to nie tylko koszt części ale też strojenia. A jak chcesz włożyć jakiś najtańszy gotowy kit za 5k$ bez ingerencji w ECU to nie licz na +250KM tylko bardziej na +50KM :sarcastic:

A co do użytkowania 350Z. Nie wiem jak trzeba pałować auto żeby zmieniać tarcze co 18k km, no chyba że włożysz jakieś śmietniki ale one nie kosztują po 1k-1,5k zł tylko 300zł. Nie mówiąc już o robieniu rozrządu, z czego on jest ze sznurka? że wymieniasz go razem z tarczami? Pozatym koszty. 6tys za komplet tarcz i klocków ? Ktoś chyba policzył cię jak za zboże. W InterCarsie masz tarcze Brembo po 500zł/szt bez żadnych zniżek. Za 6tysi to dasz za heble do EVO X a nie do 350Z. Ktoś ewidentnie dobrze cię naliczał :sarcastic:

A co do GS450h. Bateria jest ładowana nonstop podczas jazdy. To czy bateria jest w danym momencie naładowana w 50% czy w 100% nie ma znaczenia. Silnik elektryczny działa tylko chwilowo aby zwiększyć moc podczas przyspieszania. Nie da się przyspieszać cały czas, więc tak naprawdę nie da się tak rozładować baterii aby elektryk nie miał prądu. Bo nawet jak rozpędzisz się do Vmax to później do utrzymania tej prędkości elektryk nie jest potrzebny wiec robi za generator i ładuje baterię.
Może jedynie w sytuacji jak byś pojechał na tor i nonstop był gaz -> hamulec -> gaz -> hamulec to tą baterię byś wyczerpał do 0 , choć zapewne są mechanizmy które przed tym zabezpieczają aby nie uszkodzić baterii, i później działał by tylko silnik spalinowy, ale blisko 2t kloc na tor raczej słabo się nadaje.
Obrazek
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Avatar użytkownika
dS
Moderator
 
Posty: 2920
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Re: Zdecydowałem się na GS430 MkIII - mam kilka pytań

Postprzez owczar » 1 wrz 2015, o 18:21

Tak w skrócie 3UZ nie jest dobrą bazą pod turbo. A już na pewno nie jest dobrą bazą ze skrzynią AT.

Lepszym rozwiązaniem jest chyba droga team-u 86, czyli GS z 2JZ.
https://www.facebook.com/Projekt86DriftTeam
Avatar użytkownika
owczar
Lex Master
 
Posty: 2455
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: LS430 President `03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zdecydowałem się na GS430 MkIII - mam kilka pytań

Postprzez Thorgal1 » 2 wrz 2015, o 14:56

nie rozładujesz baterii ... jest zabezpieczona
mody przy hybrydzie są trochę utrudnione ... ale jak całe zawieszenie chcesz zmieniać to pewnie coś się znajdzie - ja szukam samych sprężyn żeby nie rezygnować z dobrodziejstw aktywnego zawieszenia i jest ciężko ... hybrydy nie podkręcisz już raczej ... nikt do tego softu nie zrobi - do tego prawie 300km z v6 i 200km z elektryka raczej wystarczy do codziennej jazdy.

ps: gs-f za 200k nie kupisz (o ile gdzieś kupisz) ... ale na RC starczy (bo nawet nie rc-f)
Obrazek

http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=86&t=8457

steam: aegirsson1, https://www.facebook.com/InsomniaSystem/
Avatar użytkownika
Thorgal1
Lex Driver
 
Posty: 638
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:14
Lokalizacja: Śląsk Chelsea
Model Lexusa: GS300 mkII '02 / GS450H mkIII '12.09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Śląsk, Chelsea


Powrót do Lexus GS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość