GS III pneumatyczne zawieszenie vs Polskie drogi

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS

Moderator: klexus

GS III pneumatyczne zawieszenie vs Polskie drogi

Postprzez ooo00ooo » 24 lut 2016, o 14:00

Panowie,

Mam okazje w dobrej cenie kupić Lexusa po lifcie z 2009 w wersji prestige. Jedynym problemem jest fakt, że ma aktywne zawieszenie i jeden amortyzator kosztuje w granicach 2 000 zł. Sprawność obecnych jest na poziomie 65%.

Jeden z serwisów podał mi kwoty 350zł wymiana i 1800 zł amortyzator -> Czy to realne kwoty brutto?

Polskie drogi są jakie są i każdy wie...

Czy aktywne zaiweszenie szybko się niszczy? Wpadnięcie "w dziurę" może spowodować trwałe uszkodzenie amortyzatora? Po jakim przebiegu (średnio) należy je wymienić?

Będę wdzięczny za pomoc.

pozdrawiam
Robert
ooo00ooo
Nowy lex user
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 sty 2016, o 23:48
Model Lexusa: Is250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: GS III pneumatyczne zawieszenie vs Polskie drogi

Postprzez maniek_ls400 » 24 lut 2016, o 15:02

Amorki są wytrzymałe - pocieszę Cię, że to będzie jedna z niewielu rzeczy, które będziesz musiał ew. wymienić. Komofort pneumatyki jest bardzo duży - raz spróbujesz nie będziesz chciał standardowego. 2000PLN w porównaniu do ceny GS z '09 (60-70k) to chyba jednak niedużo - zaoszczędzisz z benzyny, której H tyle nie wciągnie...
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
Avatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 7 cze 2011, o 23:19
Lokalizacja: Piaseczno
Model Lexusa: W221 S500
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno

Re: GS III pneumatyczne zawieszenie vs Polskie drogi

Postprzez dS » 24 lut 2016, o 15:59

A od kiedy w GS była pneumatyka ? Adaptive Variable Suspension (AVS) to zwykły amor z regulacją twardości a nie pneumatyka.
Obrazek
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Avatar użytkownika
dS
Moderator
 
Posty: 2921
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Re: GS III pneumatyczne zawieszenie vs Polskie drogi

Postprzez wojtekS » 24 lut 2016, o 16:09

Tu już było kiedyś: viewtopic.php?f=129&t=11872

Co do cen amortyzatorów to tutaj: viewtopic.php?f=113&t=12185&p=109037&hilit=wysy%C5%82aj%C4%85#p109037

Co do wymiany to chyba poza tym, że trzeba odpiąć regulatory które są na kielichach zamontowane to jak w każdym innym aucie.
wojtekS
Lex user
 
Posty: 279
Dołączył(a): 5 paź 2014, o 22:26
Model Lexusa: GS450h 2010
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez ooo00ooo » 24 lut 2016, o 22:58

wojtekS! Jasno i na temat z konkretnymi przykładami. Już wiem, że szukać bez aktywnego zawieszenia bo może być tylko problem. Minusem jest jeszcze brak zapasowego kola :/

Dzięki

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka
ooo00ooo
Nowy lex user
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 sty 2016, o 23:48
Model Lexusa: Is250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: GS III pneumatyczne zawieszenie vs Polskie drogi

Postprzez wojtekS » 25 lut 2016, o 08:55

Czy ja wiem ??? To jednak nie jakieś badziewie typu renault laguna II czy inny wynalazek i działać będzie. Dotychczas czytałem o jednym przypadku rozsypania się tego silnika na drążku skrętnym, to w usa było. Nowy to co prawda jakieś tysiące $ ale na allegro jest ich co najmniej 6 w cenach około 1200 zł, popytu na to jak widać zbyt nie ma. Niwelowanie przechyłów to też lepsze prowadzenie na zakrętach.

Amortyzatory tak czy inaczej są te same - regulowane - czy aktywne zawieszenie jest czy nie we wszystkich poliftowych egzemplarzach.

Z tego co ktoś kiedyś pisał to jedynie przedliftowe GS300 miewały amortyzatory zupełnie zwykłe, bez regulacji.
wojtekS
Lex user
 
Posty: 279
Dołączył(a): 5 paź 2014, o 22:26
Model Lexusa: GS450h 2010
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trzebinia

Re: GS III pneumatyczne zawieszenie vs Polskie drogi

Postprzez ooo00ooo » 26 lut 2016, o 11:08

Zrobiłem małe rozeznanie w temacie i wychodzi, że zawieszenie wytrzymuje na Polskich drogach max 150 000 km w zależności gdzie się jeździ.

Aktywne zawieszenie koszt:
Koszt takiej wymiany zawieszenia to około 2200 zł brutto za amortyzator (z wymianą). Mnożymy x 4 i wychodzi "jedynie" :D 8800 zł brutto. Bez elementów takich jak sterowniki i inne elementy, które mogą się też zepsuć.

Zwykłe zawieszenie:
Na podstawie danych z intercars -> 380 zł brutto amortyzator tylny. 430 zł brutto amortyzator przedni. Łącznie za całe zawieszenie wychodzi 1620 zł brutto plus wymiana jakieś 1200 zł brutto = 2820 zł za całe zawieszenie.

Może komuś się przydadzą te dane.

Pytanie teraz, które roczniki mają aktywne, a które nie mają? Zależne jest to od wersji?
ooo00ooo
Nowy lex user
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 sty 2016, o 23:48
Model Lexusa: Is250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: GS III pneumatyczne zawieszenie vs Polskie drogi

Postprzez Cinkos » 26 lut 2016, o 21:23

Ja wymieniałem amorki AVS to nie pneumatyka ale też nie zwykłe. Mam teraz 2 GS jeden AVS drugi zwykłe i różnica jest duża. Na piękne niemieckie drogi może zwykłe lepsze bo bardziej twarde ale na nasze drogi dobijają okrutnie a AVS mniej. Co do cen to niestety AVS nie ma zamienika więc tylko ASO stąd ta cena i zwykłe to można nawet regenerować. Ogólnie GS mają wadę z amorkami bo każdy je wymienia...ale niemcy mają więcej znacznie wad:) Poza tym 65% to nie tragedia:)
Cinkos
Lex user
 
Posty: 110
Dołączył(a): 22 lut 2013, o 00:18
Model Lexusa: GS 450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: GS III pneumatyczne zawieszenie vs Polskie drogi

Postprzez Yarecki » 26 lut 2016, o 22:22

Cinkos napisał(a): Na piękne niemieckie drogi może zwykłe lepsze bo bardziej twarde


Nie wiem z której strony one takie piękne szczególnie dla amora który ciągle ma dzyn dzyn dzyn dzyn ...
721 843 762
Yarecki
Lex Master
 
Posty: 1937
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polandia


Powrót do Lexus GS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość