Kupno Gs250/450h 2012+

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS

Moderator: klexus

Kupno Gs250/450h 2012+

Postprzez Tosh » 1 lis 2016, o 16:55

Witam, przymierzam się do kupna używanego Lexusa gs 250 lub 450h póki co waham się i zastanawiam się czy warto dopłacać do wersji 450h, bardziej jednak skłaniam się ku wersji 250 bowiem jest tańsza i nie potrzebuję dużej mocy liczy się dla mnie komfort i mam pewne pytania, na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi na forum.
- Czy samochód ma jakieś problemy na które powinienem zwrócić uwagę? Być może warto zainteresować się innym rocznikiem np. 2013 jeśli 2012 miał jakieś wady?
- Czego mogę się spodziewać po przesiadce z IS'a 250 z 2013 roku jeśli chodzi o koszty utrzymania? Tzw. chodzi mi głównie oto czy samochód jest bardziej awaryjny od IS'a lub mniej? Dodam, że z IS nie miałem żadnych problemów, jednak zrobiłem nim tylko 80tyś. km.
- Jaki przebieg jest wart rozważenia aby nim pojeździć bez nakładów finansowych(poza wymianą części które się zużywają i serwisem)? Zdaję sobie sprawę iż to zależy od konkretnego egzemplarza, ale powiedzmy czy warto pakować się w przebiegi typu 150tyś km?
- Czy warto kupować z programu lexus select?
Dodam, że byłby to mój pierwszy używany samochód i za bardzo nie wiem czego oczekiwać.
Z góry dziękuję za odpowiedzi lub jakieś porady.
Pozdrawiam
Tosh
Nowy lex user
 
Posty: 2
Dołączył(a): 1 lis 2016, o 16:15
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Re: Kupno Gs250/450h 2012+

Postprzez Lexxx250 » 3 lis 2016, o 11:36

Tosh napisał(a):Witam, przymierzam się do kupna używanego Lexusa gs 250 lub 450h póki co waham się i zastanawiam się czy warto dopłacać do wersji 450h, bardziej jednak skłaniam się ku wersji 250 bowiem jest tańsza i nie potrzebuję dużej mocy liczy się dla mnie komfort i mam pewne pytania, na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi na forum.
- Czy samochód ma jakieś problemy na które powinienem zwrócić uwagę? Być może warto zainteresować się innym rocznikiem np. 2013 jeśli 2012 miał jakieś wady?
- Czego mogę się spodziewać po przesiadce z IS'a 250 z 2013 roku jeśli chodzi o koszty utrzymania? Tzw. chodzi mi głównie oto czy samochód jest bardziej awaryjny od IS'a lub mniej? Dodam, że z IS nie miałem żadnych problemów, jednak zrobiłem nim tylko 80tyś. km.
- Jaki przebieg jest wart rozważenia aby nim pojeździć bez nakładów finansowych(poza wymianą części które się zużywają i serwisem)? Zdaję sobie sprawę iż to zależy od konkretnego egzemplarza, ale powiedzmy czy warto pakować się w przebiegi typu 150tyś km?
- Czy warto kupować z programu lexus select?
Dodam, że byłby to mój pierwszy używany samochód i za bardzo nie wiem czego oczekiwać.
Z góry dziękuję za odpowiedzi lub jakieś porady.
Pozdrawiam


Witaj,

Posiadam GS 2013', spalanie w stosunku do IS jest niemalze identyczne, jesli bedziesz rozwazal zakup, zwroc uwage na czujniki cisnienia w oponach, u mnie pomimo odpowiedniego wywazenia wciaz swieci sie kontrolka(moze wystarczy zresetowac komputer)
Przebieg jest ok 100kkm, a silnik pracuje lepiej niz jak wyjechal z salonu ; )

Pozdrawiam
Lexxx250
Nowy lex user
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 lis 2016, o 16:44
Model Lexusa: GS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Slask

Re: Kupno Gs250/450h 2012+

Postprzez pkobierecki » 13 lis 2016, o 22:17

Generalnie samochód nie posiada żadnych specjalnych wad. Jakaś redakcja zrobiła mu test długodystansowy i wyszło, że jest super bezawaryjną furą. U mnie mam 100 tysięcy a samochód wygląda jak nówka i pachnie jeszcze skóra więc nie bał bym się większych przebiegów :D Zwłaszcza, ze to zwykła benzyna, sprawdzona konstrukcja i nie ma zagrożenia jak w silnikach diesla, że po 200 tysiącach pół silnika do wymiany.

Jeśli chodzi o roczniki to zwróć uwagę, bo jakoś po dwóch albo trzech latach zmieniło się menu w komputerze. W sensie jest po prostu ładniejsza grafika i nic poza tym. Możesz to poznać po innym kształcie tego grzybka/myszki do obsługi komputera. Starsze wersje jak moja mają wypukłą myszkę owalną, nowsze wersję mają tę myszkę taką jakby wgniecioną, nie jest taka wypukła półokrągła. Ale w sumie nie brał bym tego jako jakiejś znaczącej cechy bo to tylko zmiana kosmetyczna. Oczywiście chyba w 2015 albo 2016 samochód przeszedł lifting.

W kwestii eksploatacji to ja od nowości miałem zmienione tylko raz klocki. Mój GS jeździ głównie w trasy i przednie klocki starczają jakoś na 45-50 tysięcy a tarcze starczają na dwa komplety klocków. Tylne klocki starczyły na 90 tysięcy. Amortyzatory nadal fabryczne w świetnej kondycji. Samochód spala średnio 8,5 litra na setkę a jest użytkowany dosyć dynamicznie.
Spalanie mojego 450h:
cykl wiejsko-pozamiejski, czyli przepisowa trasa mieszana to spalanie 6,5 l
jazda nieprzepisowa pozamiejska oraz miejska takie samo spalanie: około 8-10 litrów, zależnie od stopnia szaleństwa
Autostrada 150 km/h tempomat: 8,2 l
Autostrada 180 km/h tempomat: 10-11 litrów
Autostrada 250 km/h ponad 20 litrów

Małe uwagi dotyczących technikaliów samochodu:
-Wersja F-sport ma inne, droższe hamulce oraz amortyzatory (system AVS). Przy wymianie można się nieźle zdziwić jak zobaczysz fakturę, z tego co pamiętam to jedna sztuka kosztuje chyba 3 tysiące ale nie dam sobie ręki uciąć. Pytałem kiedyś z ciekawości w serwisie. Musisz brać pod uwagę aspekty kosztów wymian takich rzeczy kiedy będziesz kupował auto używane. A nie wiadomo jak jest z zamiennikami tych nietypowych części.
-Zawieszenie AVS jest raczej bez sensu i nie napalaj się na to, bo działa (utwardza się) tylko w trybie Sport+ a samochód w tym trybie nie nadaje się do normalnej jazdy. Nie można ręcznie sobie utwardzić albo zmiękczyć zawieszenia w zależności od naszego widzimisię tak jak to jest w Lexusie LS.
-Wersja Prestige (najwyższa) z napędem 450h ma hamulce z wersji F-sport (te droższe), co ciekawe z silnikiem 250 są normalne hamulce. Nie znam tego z praktyki ale w katalogu tak było jak kupowałem swojego w 2012 roku i nie wiem, czy to tak serio, czy to jakiś błąd.
-Obecność opcjonalnego utwardzanego zawieszenia poznasz po pokrętle trybu jazdy- samochody z normalnym zawieszeniem mają trzy tryby: ECO, Normal i Sport, wersje z zawieszeniem adaptacyjnym mają dodatkowo tryb Sport+. Było ono opcją do dokupienia więc nie jest sztywno przypisane do wersji wyposażeniowej.
-Wersje F-sport ze względu na inne koła mają zakaż używania łańcuchów śniegowych, ale raczej nie trzymał bym się tego sztywno, bo KONIG oferuje łańcuchy "slim" dla takich autek.
-W samochodzie występują trzy rodzaje foteli: wersje zwykłe, fotel 10 regulacji, F-sport 16 regulacji, Prestige 18 regulacji.
-Wersja Prestige ma skórę półanilinowa która jest bardziej kapryśna i cięższa w utrzymaniu, bo jest trochę bardziej luksusowa, ma inna fakturę i jest delikatniejsza.
-Jeśli oczekujesz od samochodu komfortu to zdecydowanie nie bierz F-sporta lub innej wersji z zawieszeniem adaptacyjnym. Jak testowałem różne wersje przed zakupem to miałem wrażenie, że zwykłe zawieszenie jest bardziej miękkie.

Jak mi się coś nasunie to jeszcze napiszę :D
pkobierecki
Lex user
 
Posty: 134
Dołączył(a): 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław


Powrót do Lexus GS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość