Przed zakupem MK3

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS

Moderator: klexus

Przed zakupem MK3

Postprzez GS300 » 15 maja 2017, o 18:43

Witam,
chcę kupić Lexusa GS300 z 2005r. w wersji PRESTIGE, auto od kumpla więc w bardzo dobrym stanie, zadbane autko.
Mam tylko kilka pytań odnośnie eksploatacji :
- czy rozrząd jest na łańcuchu? czy ten łańcuch powinno się wymieniać? przy jakim przebiegu (ten ma 280tys.)? Jaki jest koszt w salonie?
- czy warto wymieniać olej w dyferencjale, skrzyni biegów? auto pracuje wzorowo więc czy jest sens? Jeżeli tak to ile i jakiego oleju wchodzi do skrzyni i dyfra?
- na co ogólnie zwrócić uwagę przy mk3?
- czy ogólnie utrzymanie tego auta jest jakoś kosmicznie drogie?
- może ktoś ma rozpiskę Lexusową ile czego wchodzi? W instrukcji obsługi chyba powinno to być?

Pytanie z innej beczki, na allegro pojawił się taki biały lexus gs300 uszkodzony bokiem biała perła z czarnym dachem - czy one tak wychodziły seryjnie? fajnie to wygląda :)
Avatar użytkownika
GS300
Lex user
 
Posty: 90
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 16:32
Model Lexusa: GS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Przed zakupem MK3

Postprzez Damian91 » 15 maja 2017, o 19:07

1) Jest. Generalnie jeśli nic tam nie słychać - nie ruszać :)
2) Oczywiście, że tak! Olej w dyfrze + olej i filtr w skrzyni biegów co jakieś 60 kkm.
3) Jeśli to Prestige to ja bym zwrócił uwagę na zawieszenie bo może być drogo jak amory kuleją.. ;)

Co płynów może ktoś będzie miał precyzyjne dane :)
Czarny dach to czyjś wymysł.
Avatar użytkownika
Damian91
Lex Driver
 
Posty: 458
Dołączył(a): 4 lut 2015, o 17:31
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
Model Lexusa: IS300 SC
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Re: Przed zakupem MK3

Postprzez GS300 » 15 maja 2017, o 19:52

czy istnieje duża szansa na zerwanie takiego łańcucha? 3 litry V6 250koni nie służy do jazdy do kościoła ;)
Avatar użytkownika
GS300
Lex user
 
Posty: 90
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 16:32
Model Lexusa: GS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Przed zakupem MK3

Postprzez MateoM » 16 maja 2017, o 13:44

Jak brać to wersję na maxa dopasioną. Odnośnie zawieszenia - jest drogie ze względu na możliwość sterowania twardością. Przy czym ja w swoim nie widzę mocno wyczuwalnej różnicy. Np. kiedy przypadkiem przełączysz z normalnego trybu na PWR mode, to auto się robi znacznie bardziej zrywne i garnie się do przyspieszania. Jeśli cały czas jeździsz z normalnym zawieszeniem, a potem wsiądziesz do auta z przełączonym na twardo, to prawdopodobnie nawet się nie zorientujesz. Aha, do zawieszenia są już też zamienniki kosztujące 50% oryginału.

A co do mocy GSa, to niech Cię te konie nie zmylą :) Auto jest żwawe, ale moc nie jest przekazywana aby to była wyścigówka, tylko szybka i sprawna limuzyna.
Avatar użytkownika
MateoM
Lex user
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5 sty 2016, o 10:49
Model Lexusa: GS450H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przed zakupem MK3

Postprzez zender » 16 maja 2017, o 14:01

MateoM napisał(a):Jak brać to wersję na maxa dopasioną. Odnośnie zawieszenia - jest drogie ze względu na możliwość sterowania twardością.


Witam

Zalezy od rocznika nie kazdy prestige mial wersje z sterowanie sztownosci amortyzatorow. Te co mial to podobno urzadzenie jest tam gdzie kolo zapasowe powinno byc.

W mk3 mozesz miec problem z :
1. nieszczelne reflektory - istotne jezeli jest para/woda w srodku to moze byc juz za pozno.
2. VVTI - dzwoni zimny silnik to do wymiany
wieksze zuzycie oleju , konieczne dolweki
3. purchle na felgach aluminiowych - slaba powloka lakiernicza
4. ML - sprawdz glosniki
5. przy tym przebiegu to juz dawno conajmniej raz ktos powininie wymienic amortyzatory ( z autopsji zwykle wraz z wymiana w ASO jezeli dobrze pameitam 4,5tys po rabacie )
6. trzeszczenia z glownego kokpitu (byla akcja servisowa)

wiecej sprawdz usa forum
zender
Lex user
 
Posty: 109
Dołączył(a): 6 sty 2014, o 23:35
Model Lexusa: czekam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Przed zakupem MK3

Postprzez MateoM » 16 maja 2017, o 15:37

3 - co masz na myśli aby sprawdzić ML?
6 - była akcja serwisowa, możesz doprecyzować? Tzn. jeżeli u mnie trzeszczy, to raczej wątpię abym mógł pojechać do ASO i powiedzieć - zróbcie to w ramach gwarancji? :)
Avatar użytkownika
MateoM
Lex user
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5 sty 2016, o 10:49
Model Lexusa: GS450H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Arczi89 » 16 maja 2017, o 15:40

Sterowanie twardoscia to co innego niz dodatkowa stabilizacja w kole zapasowym. Ja u siebie czuje ogromną różnicę na utwardzonym. Jakbym czolgiem jechał i na każdym dolku boli mnie serce że wjechałem. Na normalnym nawet bardzo nie czuje dołków.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Arczi89
Nowy lex user
 
Posty: 16
Dołączył(a): 25 gru 2016, o 21:22
Model Lexusa: GS 300 Prestige +
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re:

Postprzez lexgs » 16 maja 2017, o 20:11

Arczi89 napisał(a):Sterowanie twardoscia to co innego niz dodatkowa stabilizacja w kole zapasowym. Ja u siebie czuje ogromną różnicę na utwardzonym. Jakbym czolgiem jechał i na każdym dolku boli mnie serce że wjechałem. Na normalnym nawet bardzo nie czuje dołków.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka


Dokladnie, zmiane twardosci czuc bardzo. W instrukcji chyba stoi ze wraz ze zmiana twardosci amorow zmienia sie tez troche wspomaganie w kierownicy, tego akurat nie czuje wcale... GS450H jest duza ciezszy, moze stad mniej czuc zmiane twardosci? W miejscu kola byla stabilizacja przechylow w zakretach.
lexgs
Lex user
 
Posty: 40
Dołączył(a): 13 paź 2016, o 22:38
Model Lexusa: GS430 mk3
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WAW

Re: Przed zakupem MK3

Postprzez zender » 16 maja 2017, o 21:22

MateoM napisał(a):3 - co masz na myśli aby sprawdzić ML?
6 - była akcja serwisowa, możesz doprecyzować? Tzn. jeżeli u mnie trzeszczy, to raczej wątpię abym mógł pojechać do ASO i powiedzieć - zróbcie to w ramach gwarancji? :)


ML - Mark Levinson się zdarza ze któryś głośnik pada

Normalnie była akcja chyba okres 2005 do 2007- są podkładki które należny zamontować na podszybiu. U mnie to zrobił 1 właściciel , ja jak kupiłem wylądowałem w ASO i usunięto świerszcze z drzwi kierowcy za darmo. Innym razem do progów zamówiłem tylko spinki za 20PLN panowie sami wszystko wymienili w ASO ...cena 20pln. Jeżeli bywasz w ASO i robisz tam przeglądy to zgłoś na pewno coś zrobią bynajmniej w Katowicach, dla mnie zawsze drzwi były otwarte i NIE ZAWSZE musiałem iść do kasy! . Przykład dzieciak wepchnął uszczelka drzwiowa do wewnątrz. Przyjechałem 1h pracy ASO uszczelka wyciągnięta - uścisk dłoni i szerokiej drogi to wszystko.


Dodatkowo - tylne zaciski potraja się blokować jedynie w autach które długo stoją (przyczyna rdza i brud na prowadnicach)
Dodam jeszcze ze wg kilku magazynów motoryzacyjnych w tym niemieckich LEXUS GS 300 (MK3) w swoim roczniki i w swojej klasie jest najbardziej pożądanym autem .

zender

PS co do amortyzatorów.... po 2007 również GS 300 miał w standardzie regulowane amortyzatory. Rocznik 2005-2007 GS 300 w wersji prestiże na-pewno nie miał, nie wiem czy nie była to ewentualnie opcja dodatkowa. za to 450h miał je od początku produkcji.
zender
Lex user
 
Posty: 109
Dołączył(a): 6 sty 2014, o 23:35
Model Lexusa: czekam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Przed zakupem MK3

Postprzez lexus 430 v8 » 16 maja 2017, o 23:47

Jak kupować to gs 430. Swojego niebawem będę sprzedawać :)
lexus 430 v8
Lex user
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 mar 2016, o 16:31
Model Lexusa: lexus gs 430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: HANNOVER

Następna strona

Powrót do Lexus GS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości