gs300h/is300h realne spalanie na autostradzie

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS

gs300h/is300h realne spalanie na autostradzie

Postprzez sysout » 22 lip 2019, o 13:19

Cześć!
Szukam auta na trasy, no i mam problem z definiowaniem tego czy hybrydy takie jak GS300 czy Is300h się nadadzą. Chciałbym je brać pod uwagę zamiast diesla.
Dużo podróżuje autostradami i musiałbym się dowiedzieć jak to u Was wygląda.
W internecie, recenzjach,testach raz to piszą super spalanie 6l/9l a z drugiej strony zaraz ktoś wrzuca filmik i stara się udowodnić że spalił 24l bo hybryda nie działa przy prędkości 140+

Proste pytanie, ile przy dłuższej jednostajnej trasie (100km +) palą wasze auta przy prędkościach 140 oraz 160/180?

Dziękuje uprzejmie za odpowiedzi z góry.
sysout
Lex user
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 sty 2016, o 15:36
Model Lexusa: is200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: gs300h/is300h realne spalanie na autostradzie

Postprzez gorny100 » 22 lip 2019, o 18:35

130km/h 6.5litra
140km/h 7.1litra
wczoraj sprawdzane na autostradzie 500 kilometów .
is300h f-sport 2015
Avatar użytkownika
gorny100
Nowy lex user
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 maja 2019, o 09:04
Lokalizacja: dublin
Model Lexusa: is300h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Irlandia

Re: gs300h/is300h realne spalanie na autostradzie

Postprzez kaczy89 » 22 lip 2019, o 22:08

Już pisałem na tym forum jakie spalanie udało mi się osiągnąć w gs300h. Myślę, że tutaj nie ma co rozważać, bo "oszczędności" na paliwie w dieslu wydasz na serwis i naprawy. Hybrydy z większymi silnikami są dobre do jazdy w mieście, na trasie ale też na autostradach- są uniwersalne. Średnie spalanie przez jakieś 20k km wychodzi u mnie 6l (wskazanie komputera). Jazda po autostradach też nie daje wyników z kosmosu (chyba, że gaz, hamulec, gaz i tak w kółko) ostatnio przejechałem 550 km dość szybkim tempem- starałem się jechać ze średnią prędkością 150 km/h- spalanie 7,3l. Powrót spokojniejszy- około 130 km/h- spalanie 6,2 km. Szczerze to nie znam auta które miałoby 220 KM i spalałoby mniej paliwa.
kaczy89
Lex user
 
Posty: 54
Dołączył(a): 31 mar 2015, o 16:27
Model Lexusa: GS 300h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opolskie

Re: gs300h/is300h realne spalanie na autostradzie

Postprzez junior07ddz » 22 lip 2019, o 23:39

widziałem kiedyś ten filmik na yt i w mojej ocenie jest to jakaś absurdalne spalanie, nieosiągalne conajmniej w moim is300h
Najwiecej wyszło mi 10,5l średnie spalanie jadąc 180kmh w porywach do 200 i z butem w podłogę po każdym przyhamowaniu. Aczkolwiek ciężko to idealnie wyliczyć z racji wielu ograniczeń, zwężek itp. na wielu odcinkach trasy.
160/180 km/h plus ograniczenia, na trasie 750 km zawsze okolice lekko ponad 8l a nogę mam w miarę ciężkawą tak mi się wydaje bynajmniej (na trasie) bo w mieście to już raczej spokojniej.
Co bądź z perspektywy 2 lat jestem mega zadowolony z ogólnego spalania.
Moja druga Octavia 1.6 benzyna spala więcej :fiu:
Avatar użytkownika
junior07ddz
Nowy lex user
 
Posty: 10
Dołączył(a): 13 mar 2017, o 23:18
Model Lexusa: is300h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bremen

Re: gs300h/is300h realne spalanie na autostradzie

Postprzez sysout » 23 lip 2019, o 08:49

@gorny100 @junior07ddz
Dzięki za informacje

@kaczy89
Dzięki. Tak czytałem już posty ale nie znalazłem tam informacji ściśle mówiącej o spalaniu przy większych prędkościach.

Ja w swoim IS200 mam spalanie koło 11 przy prędkości 140, ale jednak komfort nie ten. Szumy powietrza i stabilność. Nie czuje jak by to auto było zaprojektowane na takie prędkości. Miałem kiedyś też volvo s60, tam zupełnie inaczej na autostradzie ale strasznie denerwujące auto pod względem awaryjności i trzeszczenia wszystkiego w środku.

Ostatnio oglądałem dieasle i chyba największe wrażenie zrobiły na mnie auta typu Jaguar XF(250 i 260)/XE, ale może umówię się na obejrzenie jakiegoś gs/is H ~2015r w takim razie. Gdyby Dało się zejść do granic 9l przy 180 to tak jak pisał kaczy89, diesel zbędny.
sysout
Lex user
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 sty 2016, o 15:36
Model Lexusa: is200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: gs300h/is300h realne spalanie na autostradzie

Postprzez kaczy89 » 23 lip 2019, o 21:27

Umów się na jazdę gs-em. Nie wiem jak w ASO lexusa- ale w ASO toyoty ceny przeglądów wydają się też akceptowalne. Ostatnio miałem mały przegląd z dodatkową wymianą płynu hamulcowego i zapłaciłem 900 zł. Jedna poważniejsza naprawa w dieslu i rzekoma opłacalność diesla przejdzie do mitów.
kaczy89
Lex user
 
Posty: 54
Dołączył(a): 31 mar 2015, o 16:27
Model Lexusa: GS 300h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opolskie

Re: gs300h/is300h realne spalanie na autostradzie

Postprzez pkobierecki » 23 lip 2019, o 22:57

Co prawda trochę włażę między wódkę a zakąskę, ale w wersji 450h przy ciągłej długotrwałej jeździe (nocą), co najmniej kilkanaście kilometrów na tempomacie 180 km/h spalanie wyszło 10,2 litra. Jeżeli spróbował byś tak jechać w dzień, z uwzględnieniem spowolnień przez inne pojazdy, to spalanie zmniejsza się.
Przy 150 km/h to auto pali 8,2 litra, przy teście jak powyżej.

Nie liczył bym na spadek spalania w wersji 300h, bo jednak przy takich prędkościach spore znaczenie ma aerodynamika. Na poparcie tej tezy powiem, że dla przykładu najnowszy RX 450h, pali o 50% więcej niż GS przy autostradowych prędkościach (150 km/h->12L, 180 km/h->15L). Pomimo tego, że to te same silniki.

IS zawsze spali mniej niż GS, bo jest mniejszy i lżejszy.

Taka moja sugestia- zastanów się, czy wybierając samochód na autostradę dobrze celujesz w GS 300h, bo to nie jest moim zdaniem zbyt dobre środowisko dla tego silnika. Nie wiem jak tam z cenami na rynku, ale ja bym się zastanowił na Twoim miejscu nad samą benzyną, bo hybrydy zwykle są zauważalnie droższe na rynku wtórnym i oszczędność na spalaniu może być iluzoryczna. To tyczy się tak samo hybrydy jak i diesla. Dołożysz w zakupie ale czy ta długofalowa inwestycja się zwróci... wątpię. Wszystko zależy od porównania cen tego samego pojazdy w wersji benzyna vs. hybryda. Sami w firmie wpadliśmy w pułapkę oszczędzania paliwa przy kupnie kilku samochodów w dieslu- najpierw buląc dopłatę w salonie za silnik a potem za naprawy :/ W ogólnym rozrachunku gówno a nie oszczędność z jazdy dieslem. Akurat w hybrydzie nie martwił bym się o awaryjność, bo Lexus słynie z trwałości tych układów, ale na autostradzie hybryda nie ma takiego pola do popisu jak w mieście. W dodatku wersja GS w 300h to też taka średnia przyjemność z jady. W IS ten silnik już jest w miarę ok, bo auto lekkie.

Kiedy mój tato kupował swojego 450h nowego z salonu, to dopłata do hybrydy byłą tak duża, że to w żadnym wypadku nie miało się prawa zwrócić w oszczędności na paliwie. To było chyba jakoś 50 tyś zł. Argumentem za tym silnikiem była jego moc przy małym apetycie na paliwo. Bo za 50 tysięcy dopłaty dostawałeś 345 koni, a nie 210. Mocny napęd hybrydowy jest konkurencją dla mocnych diesli i w salonie wiąże się ze słoną dopłatą, ale to nie jest opcja dla oszczędnych. Tak w GS i w RX mamy napędy 450h, ale to był tylko wynik tego, że za tę dopłatę otrzymuje się dużą moc. Chociaż w RX ta hybryda trochę bez sensu mówiąc uczciwie.

Ale- to wszystko zależy od ceny za to samo auto w dwóch wersjach silnikowych. Szybka kalkulacja-dajmy na to, że na rynku wtórnym diesel czy hybryda jest droższy od benzyny o 20.000 zł. Zależnie od klasy auta te różnice są różne. Dajmy na to, że średnie spalanie tych napędów będzie się różniło o 3 litry. 20.000zł/5zł.=4000 litrów paliwa. żeby spalić 4000 litrów paliwa nadwyżki, 4000l podzielić przez nadwyżkę 3l na każdą setkę kilometrów to trzeba przejechać 133.000 km. Gdyby taka dopłata tyczyła się wersji 450h... to może banan na twarzy rekompensował by ten wydatek. Ale w tym przypadku za cenę którą możesz oszczędzić kupując mniej atrakcyjny napęd zapewniasz sobie oszczędność na jazdę prze 130 tysięcy kilometrów.
pkobierecki
Lex user
 
Posty: 171
Dołączył(a): 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS540h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: gs300h/is300h realne spalanie na autostradzie

Postprzez niven » 24 lip 2019, o 10:23

kaczy89 napisał(a):Już pisałem na tym forum jakie spalanie udało mi się osiągnąć w gs300h. Myślę, że tutaj nie ma co rozważać, bo "oszczędności" na paliwie w dieslu wydasz na serwis i naprawy. Hybrydy z większymi silnikami są dobre do jazdy w mieście, na trasie ale też na autostradach- są uniwersalne. Średnie spalanie przez jakieś 20k km wychodzi u mnie 6l (wskazanie komputera). Jazda po autostradach też nie daje wyników z kosmosu (chyba, że gaz, hamulec, gaz i tak w kółko) ostatnio przejechałem 550 km dość szybkim tempem- starałem się jechać ze średnią prędkością 150 km/h- spalanie 7,3l. Powrót spokojniejszy- około 130 km/h- spalanie 6,2 km. Szczerze to nie znam auta które miałoby 220 KM i spalałoby mniej paliwa.


BMW 520xd G30 rocznik 2019 - moc 190KM (ok mniej o 30 niż Twój lexus) ale osiągi takie ze lexus by musial mieć z 300 swoich koni żeby dorownac.

spalanie w trasie 4,5 litra przy jeździe do 100km/h przy Twoich umownych 130 spalanie nie przekracza 5,5 litra. Gwrancja na 4 lata (gwarancja a nie ubezpieczeine jak w lexusie po 3 latach). Auto po rabacie 221 tysięcy kosztowalo. Cena katalogowa 309200

jakies inne zalty lexusa bo nie widze? :D
niven
Lex Driver
 
Posty: 480
Dołączył(a): 4 maja 2013, o 17:00
Model Lexusa: IS200T
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: gs300h/is300h realne spalanie na autostradzie

Postprzez pkobierecki » 24 lip 2019, o 12:08

niven napisał(a):
kaczy89 napisał(a):Już pisałem na tym forum jakie spalanie udało mi się osiągnąć w gs300h. Myślę, że tutaj nie ma co rozważać, bo "oszczędności" na paliwie w dieslu wydasz na serwis i naprawy. Hybrydy z większymi silnikami są dobre do jazdy w mieście, na trasie ale też na autostradach- są uniwersalne. Średnie spalanie przez jakieś 20k km wychodzi u mnie 6l (wskazanie komputera). Jazda po autostradach też nie daje wyników z kosmosu (chyba, że gaz, hamulec, gaz i tak w kółko) ostatnio przejechałem 550 km dość szybkim tempem- starałem się jechać ze średnią prędkością 150 km/h- spalanie 7,3l. Powrót spokojniejszy- około 130 km/h- spalanie 6,2 km. Szczerze to nie znam auta które miałoby 220 KM i spalałoby mniej paliwa.


BMW 520xd G30 rocznik 2019 - moc 190KM (ok mniej o 30 niż Twój lexus) ale osiągi takie ze lexus by musial mieć z 300 swoich koni żeby dorownac.

spalanie w trasie 4,5 litra przy jeździe do 100km/h przy Twoich umownych 130 spalanie nie przekracza 5,5 litra. Gwrancja na 4 lata (gwarancja a nie ubezpieczeine jak w lexusie po 3 latach). Auto po rabacie 221 tysięcy kosztowalo. Cena katalogowa 309200

jakies inne zalty lexusa bo nie widze? :D



Nie wiem, czy czytałeś ze zrozumieniem, ale kolega w kwestii Lexusa wspomniał o bezawaryjności. Akurat Miałem 2 szt. BMW w dieslu (serii 3 i 5) w rodzinie i te samochody po przejechaniu 200 tysięcy nadają się do generalnego remontu całego osprzętu silnika łącznie z rozrządem, czego o Lexusach akurat nie mogę powiedzieć. Jak z resztą 90% diesli. A potem trzeba taki coś opylić handlarzowi, bo normalnemu człowiekowi ciężko patrzyć w oczy sprzedając diesla z większym przebiegiem. Przynajmniej ja byłem zbyt uczciwy i nasze dieselki firmowe szły do handlarzy XD Ale jak to mój ojciec mówi- "synu Ty jesteś za uczciwy na prowadzenie biznesu" BTW, Lexus daje 10 lat gwarancji na układ napędowy. Tutaj piję już do mojego posta- który zwraca ogólną uwagę na kwestie związane z późniejszym utrzymaniem samochodu i droższym zakupem w salonie.
pkobierecki
Lex user
 
Posty: 171
Dołączył(a): 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS540h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: gs300h/is300h realne spalanie na autostradzie

Postprzez junior07ddz » 24 lip 2019, o 12:27

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał.
Zaczynając od tego że autor postu nie zdefiniował czy chce auto nowe czy używane, nawiąże do mojego zakupu auta.
Szukając 2/3 latka chciałem kupić Lexa na wypasie z przebiegiem 130tys. ale skubnęli mi sprzed nosa, więc znalazłem później mojego obecnego, który w chwili zakupu miał 60tys. Czy auto ma 40/80/czy 130tys. kupujesz i jeździsz bezawaryjnie przez następnych kilka lat.
zakup 2 letniego BMW diesel z przebiegiem 130tys. to już duże ryzyko związane z drogimi naprawami w najbliższym czasie podzespołów eksploatacyjnych o ile je tak można nazwać. Kwestia tego jak się ktoś obchodził z autem jest sprawą następną co w przypadku dwumasy,turbo, dpf ma ogromne znaczenie czego Lexus nie posiada więc ryzyko już na starcie jest zminimalizowane przy zakupie auta używanego.
Oczywiście każdy musi na końcu sam przekalkulować jak będzie eksploatowane auto, na jak długi okres czasu chce się z nim związać, nowe czy używane. Wtedy wziąć pod wszystkie za i przeciw.
Avatar użytkownika
junior07ddz
Nowy lex user
 
Posty: 10
Dołączył(a): 13 mar 2017, o 23:18
Model Lexusa: is300h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bremen

Następna strona

Powrót do Lexus GS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość