LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu LS
Awatar użytkownika
markami
Lex user
Posty: 155
Rejestracja: 25 lis 2013, o 22:17
Model Lexusa: Lexus LS430/Toyota Avensis T25
Skąd:: Podlaskie
Lokalizacja: Grajewo
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: markami »

rey pisze:Jakie powinny być wartości współczynników na stacji diagnostycznej przy pomiarze sprawności amortyzatorów? Pytam o tradycyjne amortyzatory.
Czy pęknięcia gum w tulejach metalowo-gumowych dolnych przednich wahaczy kwalifikują te elementy bezwzględnie do wymiany? Mam z jednej strony taką przypadłość od strony koła, ok. 20mm długości. Te elementy to tylko oryginał, czy są jakieś dobre zamienniki?
Najlepiej jest wymienić pęknięcia powodują że przy większych prędkościach jest odczuwalne drgania na kierownicy i jest odczucie że przednie zawieszenie pływa (ściągania na bok). Zalecam kupić OEM tuleje i wprasować identycznie jak stare (wypustki na gumach). Podobno zamienniki szybko padają.
Awatar użytkownika
Mat.
Lex user
Posty: 37
Rejestracja: 26 wrz 2012, o 10:32
Model Lexusa: był LS 430 jest RX400h
Skąd:: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Mat. »

owczar pisze:LS430 FAQ
- tarcze hamuclowe dość szybko i łatwo się przegrzewają, a w konsekwencji krzywią
- memebrana subwoofera ze starości pęka i głośnik zaczyna harczeć- z zamiennikiem ciężko przez nietypową impedancję i dwuzwojową cewkę głośnika. Pozostaje regeneracja
- w egzemplarzach z początku produkcji często awarii ulegał wzmacniacz audio
- amortyzatory maski i klapy - to w zasadzie elementy eksploatacyjne, ale w tym modelu padają jakby trochę szybciej

Potwierdzam. Tarcze są tej samej średnicy co w GS300 (296mm) i już w nim nie są zbyt odporne na przegrzanie. Dodatkowe kilogramy LSa tylko przyśpieszają ten proces.
Wymianę wzmacniacza już przetrenowałem (mam rocznik 2001). Już przy zakupie było coś nie tak, bo wyłączał system audio przy próbie głośniejszego odsłuchu. W końcu pewnego dnia umarł całkiem paląc bezpiecznik. Kupiłem ori wzmacniacz z demontażu i jak na razie wszystko gra ładnie. Na amerykańskim forum temat znany i ponoć wzmacniacz poprawiono w bodajże 2002r.
Membrana, a w zasadzie zawieszenie u mnie też już umarło. Z zamiennikiem w Polsce faktycznie ciężko, więc pozostaje zamówienie czegoś w stanach. Na pewno dwa modele są dostępne w cenie ok. 200 zł po przeliczeniu na PLN. Amortyzatory i maski i klapy ledwo zipią.

Więcej wad po kilkumiesięcznej eksploatacji nie stwierdziłem. Za to zalet - całe milion. LS 430 był świadomym wyborem i następcą GS 300.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Empirycznie doświadczyłem innej awarii LS430, o której nie napisałem, a o której na forach US jest trochę napisane.

Przy okazji dzięki Mariusze ;) (maniek_LS400 i markami) za pomoc w ustaleniu przyczyny problemu i znalezieniu drogi rozwiązania. :)

Otóż w aucie nagle przestała chłodzić klima- jeszcze rok temu była lodówka, a teraz nic. Szybka diagnoza to brak czynnika. Konsultacja z maniek_LS400 i okazuje się, że przewód wysokiego ciśnienia do lodówki lubi się uszkodzić. Z tego co mówił Mariusz to kilka osób go szukało. Na forum US też są opisane przypadki uszkodzenia. Ogólnie wymiana w całości jest masakryczna. Zbiornik paliwa do wyjęcia, do tego osłony, oczywiście wydech, wał itd. W ASO w US taka zabawa kosztuje z nabiciem i serwisem klimy niebagatela 1500$. W PL sam przewód w ASO ok 1000zł. Ale wymiana jak wyżej...

Podzwoniłem po warsztatach- raz, że terminy odległe, a dwa, że nie bardzo chcą się zabierać za to. Wolą nabić 5 klim bez zabawy niż grzebać pod autem. Trochę mi się pali z czasem, więc w weekend będę próbował samemu naprawić usterkę. W drodze są rurki alu, lokringi, klej, spręzyna do gięcia. Mam zamiar wymienić tylko fragment przewodu od lodówki do miejsca gdzie przewód wchodzi w nadkole. Zobaczymy co z tego wyjdzie...

Z racji tego, że w sobotę zawoziłem znajomych do ślubu chciałęm za wszelką cenę uruchomić klimę. W ruch poszła poxilina, chwilę klima działała, a nagle bum. Pękł ten sam przewód 2cm dalej. Generalnie woda z solą robi z niego sito i wszystkie środki typu spawanie, klejenie nic nie dadzą. Wymiana na używkę też nie ma sensu... Mam nadzieję, że da radę jakoś sensownie powyginać rurkę i wstawić obok starej...
Awatar użytkownika
markami
Lex user
Posty: 155
Rejestracja: 25 lis 2013, o 22:17
Model Lexusa: Lexus LS430/Toyota Avensis T25
Skąd:: Podlaskie
Lokalizacja: Grajewo
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: markami »

Owczar pozostało tylko życzyć powodzenia i cierpliwości :) i nic na siłę (np. śrubki klamry umocowania rurek by nie ukręcić) przy okazji sprawdź stan opasek zbiornika paliwa.
Awatar użytkownika
bulikcbr
Lex user
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2012, o 20:42
Model Lexusa: był IS 200 jest RX 400
Skąd:: Gliwice
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: bulikcbr »

Jak będziesz sprzedawał swojego daj znać:)
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Usterka usunięta i mam nadzieję już się nie powtórzy. Wstawiłem 2m nowego przewodu aluminiowego. Idzie trochę inaczej niż fabrycznie, ale powinno być ok. Dodatkowo pryśnięty farbą do aluminium powinien wytrzymać dłużej ;)

Zabawa dla cierpliwych. ;)
Awatar użytkownika
rey
Lex user
Posty: 227
Rejestracja: 1 lis 2014, o 23:22
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: rey »

Dobrze wiedzieć, że da się samemu coś wykombinować ;-) U mnie klima słabo chłodzi, ale działa. To jest element wyposażenia na którym najmniej mi zależy, ale jak już jest to trzeba dbać ;-)

Coś takiego można bez obaw o wytrzymałość wrzucić do LSa?
http://allegro.pl/opony-letnie-bridgest ... 22554.html

lub

http://allegro.pl/prawie-nowe-bridgesto ... 58225.html

Trzeba wymienić to amerykańskie dziadostwo, za dużo hałasu w aucie :mda:
Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: maniek_ls400 »

Opony 'prawie nowe', ale używane sprzedaje się ponieważ: są przytarte, krzywe (nie dadzą się wyważyć), jajowate lub mają jeszcze inną wadę, która wyjdzie po zakupie. Nowe opony z fakturą, gwarancją itp kupisz od 1600 PLN (http://oponyalbert.pl/szukaj/szukaj?mar ... rutto#body) Warto brać badziewie z allegro ?
Awatar użytkownika
rey
Lex user
Posty: 227
Rejestracja: 1 lis 2014, o 23:22
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: rey »

Ja tam zawsze miałem hadcorowe zapędy, inaczej nie było by mnie tutaj z tym hamerykańskim LSem :biggrin2:

Primacy 3 będą trwalsze od Turanzy T001? Generalnie odpuściłem tańsze opony, ale dużo osób na nich jeździ i nawet sobie chwalą :fiu:
Awatar użytkownika
rey
Lex user
Posty: 227
Rejestracja: 1 lis 2014, o 23:22
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: rey »

Jakie opony były stosowane fabrycznie w Lexusach LS430 2000-2006?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości