LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu LS
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Na 17 calowe 225/55, a na 18 245/45.
Awatar użytkownika
rey
Lex user
Posty: 227
Rejestracja: 1 lis 2014, o 23:22
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: rey »

Konkretnie chodzi mi o markę, rozmiary znam. W wielu katalogach piszą o 16calówkach, ale to rozmiarówka LS400.

W serwisie lexa proponowali 225/55R17- GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Podejrzewam, że marka mogła być różna w zależności od kraju/kontynentu.

W katalogach firmowych lexusa przedlift wystepuje na Dunlop-ach, a polift na Bridgestone-ach Turanza.
Krawcol82
Lex user
Posty: 101
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 23:47
Model Lexusa: LS460
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Krawcol82 »

Zawsze w ASO można sprawdzić po VIN wyposażenie auta, a tam powinna być informacja, na jakich oponach i w jakim rozmiarze wyjechał dany egzemplarz z fabryki-przynajmniej u mnie po VIN taka informacja jest :-)

TIRE BRAND 004D DUNLOP
TIRE & DISK WHEEL 010D 245/45R19 8J S/M

Co ciekawe-w moim przypadku dalej ta sama marka siedzi na felgach ;-) Ale czy ten sam model-tego nie wiem.
Ale nie wiem do czego to komu potrzebne-po 10 latach są już kolejne lepsze modele opon ;-)
Awatar użytkownika
michalWro
Lex Driver
Posty: 339
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:08
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: michalWro »

Skoro FAQ, to chyba warto dodać:

Instrukcja obsługi - jak znajdę, postaram się zamieścić link.

DYI:
Regeneracja subwoofera - viewtopic.php?f=41&t=10913
Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 - viewtopic.php?f=41&t=13548

Nawigacja (najnowsze mapy Polski):
Gen 1 - "Mapa Toyota E04 North 2011-2012 Gen. 01", niedługo może pojawi się link :)
Możliwe jest też wrzucenie nowszego komputera nawigacji, numer części to prawdopodobnie 86841-50100 i 86841-50101. Do weryfikacji, ja u siebie tego nie mam.

Problem z bijącymi tarczami
Rozwiązałem go zestawem tarcz Blue Print ADT343215 + klocki Ferodo FDB1688. Zestaw sprawdzony też u innego forumowicza.
Temat poruszany przez forumowiczów w kilku miejscach, np. tu: viewtopic.php?f=39&t=9279 i tu: viewtopic.php?f=115&t=10254
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Miłosz »

Podejdzie jakas navi e19 14-15 rok ? Ponoć obsługuje ls430... jak co to mogę podrzucić sznurki.
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Do typowych usterek tego modelu należy dopisać tuleje metalowo gumowe przednich wahaczy - z tego co widzę problem dotyczy w tej chwili prawie każdego egzemplarza - niezależnie od przebiegu. Wiek niestety robi swoje. Dodatkowo pneumatyka nie ułatwia życia tulejom, które są naciągane.

Kolejna typowa usterka - w ostatnim czasie słyszałem o kilku przypadkach. Korozja podkładek króćcy chłodnicy oleju. Korozja powoduje wyrywanie króćcy z rdzenia - gwint zostaje uszkodzony. Płyn chłodniczy wycieka, ale gorsza sprawa to olej ze skrzyni. W najgorszym wypadku skrzynia ulega uszkodzeniu.

Koszt króccy w ASO to 120sztuka. Nowa chłodnica koło 2k. Warto to sprawdzić i profilaktycznie wymienić.
corner
Lex user
Posty: 63
Rejestracja: 14 cze 2013, o 22:56
Model Lexusa: gs430
Skąd:: Szczytno
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: corner »

owczar pisze: Kolejna typowa usterka - w ostatnim czasie słyszałem o kilku przypadkach. Korozja podkładek króćcy chłodnicy oleju. Korozja powoduje wyrywanie króćcy z rdzenia - gwint zostaje uszkodzony. Płyn chłodniczy wycieka, ale gorsza sprawa to olej ze skrzyni. W najgorszym wypadku skrzynia ulega uszkodzeniu.
Masz na myśli to, że po utracie płynu w chłodnicy gotuje się olej w skrzyni, czy to, że miesza się wówczas z płynem chłodniczym?
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Mam na myśli to że wycieka olej że skrzyni.
Krystof
Lex user
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
Model Lexusa: obama LS400 i LS430
Skąd:: Lca
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Krystof »

Przerabiałem awarie chłodnicy na szczęście przebiegła ona pomyślne w sensie takim że skrzynia nie oberwała, po jej wyminie wszystko chodzi jak powinno :)
Postaram się wam podesłać zdjęcia. Ogólnie można tego uniknąć lub przewidzieć awarię jeśli podczas wymiany oleju ściągnie się pierwszą plastikową osłonę i obejrzy króćce. Te oryginalne są słabej jakości aluminium lubi się utleniać. i jeszcze gwint, który jest wkręcony w chłodnicę olejową.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości