LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
-
- Lex user
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
- Model Lexusa: obama LS400 i LS430
- Skąd:: Lca
- Kontakt:
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
Na zdjęciu widać nieszczęsny króciec, gwint jest zeżarty przez płyn chłodniczy. Co do zakupu króćca z ASO mi mówili ze jest to element z którym chłodnice się sprzedaje, i nie występuje on osobno. Z rozwagi bym nie rozkręcał ponieważ gwint jest bardzo krótki natomiast wewnętrzny gwint też jest aluminiowy a utlenianie postępuje równocześnie wiec wkręcenie nowego króćca z gwintem w stare gniazdo skorodowane (gwint wewnętrzny) jest bardzo ryzykowne ze względu na jego szczelność
-
- Lex user
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
- Model Lexusa: obama LS400 i LS430
- Skąd:: Lca
- Kontakt:
-
- Lex user
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
- Model Lexusa: obama LS400 i LS430
- Skąd:: Lca
- Kontakt:
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
Gwint nie został zeżarty przez płyn. On został zerwany przez korozje między króćcem a chłodnicą na podkładce.
Uniknąć można bardzo łatwo - króćce w ASO po 120 zł. Wymiana prosta i szybka.
Uniknąć można bardzo łatwo - króćce w ASO po 120 zł. Wymiana prosta i szybka.
-
- Lex user
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
- Model Lexusa: obama LS400 i LS430
- Skąd:: Lca
- Kontakt:
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
Tego procesu nie można uniknąć moim zdaniem ten te utlenianie postępuje i zastosowanie aluminium na gwinty nie jest dobrym i wytrzymałym rozwiązaniem. Ogólnie aluminium jest podatne bardzo na chlorki sole i siarkę nawet występującą w powietrzu wiec dużo nie trzeba, co tu pisać ja bym nie ryzykował w takie Gów.... wkręcać 2 króćce kosztujące 240 zł skoro chłodnica kosztuje 550 zł i jest wykonana z materiałów zdecydowanie trwalszych jeśli chodzi o króćce... a co do zakupu ich w ASO to mi powiedzili Owczar w Toyocie i Lexusie ze jest to element z którym sprzedaje się chłodnice i osobno nie sprzedadzą.
- michalWro
- Lex Driver
- Posty: 339
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:08
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
Kupowałeś tę Nissensa, co wisi na iparts.pl?
Do mojego auta nie pasuje plug&play i zastanawiam się, co robić.
Do mojego auta nie pasuje plug&play i zastanawiam się, co robić.
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
No nie zgodzę się z tym co napisałeś. W aluminium najlepiej się wkręca aluminium. I gdyby nie stalowa podkładka to ta chłodnica jeździłaby dłużej niż wszelkiej maści zamienniki.
Co do jakości zamiennika też się nie zgodzę. Tak jak rozmawialiśmy przez telefon. Ma co najmniej o 1/3 mniejszą powierzchnię czynną. Widzę na Twoim foto, że ten Twój jest dokładnie taki sam jak mój. Gęstość lamelek jest naprawdę mała. W OEM jest och o wiele więcej i są do samego końca w zamienniku niekoniecznie. Nie jest to super jakość, ale nie ma alternatywy. W ASO trochę drogo. W dodatku w zamienniku trzeba rzeźbić - nie pasuje plug and play.
Króćce są dostępne. Gadałem ostatnio z ASO. Czas oczekiwania około 3 tygodnie. Jak się dobrze poszuka i poda numer to wszystko można kupić 120 to cena w ASO Puławska bez rabatu. Po rabacie będzie taniej. Gdybym wiedział, że można tego uniknąć to wolałbym te starą OEM - jest o niebo lepiej wykonana i ma większą wydajność. W normalnej będzie ok. Ale osobiście bym ratował starą.
Co do jakości zamiennika też się nie zgodzę. Tak jak rozmawialiśmy przez telefon. Ma co najmniej o 1/3 mniejszą powierzchnię czynną. Widzę na Twoim foto, że ten Twój jest dokładnie taki sam jak mój. Gęstość lamelek jest naprawdę mała. W OEM jest och o wiele więcej i są do samego końca w zamienniku niekoniecznie. Nie jest to super jakość, ale nie ma alternatywy. W ASO trochę drogo. W dodatku w zamienniku trzeba rzeźbić - nie pasuje plug and play.
Króćce są dostępne. Gadałem ostatnio z ASO. Czas oczekiwania około 3 tygodnie. Jak się dobrze poszuka i poda numer to wszystko można kupić 120 to cena w ASO Puławska bez rabatu. Po rabacie będzie taniej. Gdybym wiedział, że można tego uniknąć to wolałbym te starą OEM - jest o niebo lepiej wykonana i ma większą wydajność. W normalnej będzie ok. Ale osobiście bym ratował starą.
-
- Lex user
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
- Model Lexusa: obama LS400 i LS430
- Skąd:: Lca
- Kontakt:
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
tak nissen przerobiłem króciec plastikowy czyli wylot z góry chłodnicy tam gdzie się wkręca korek. Nie byłem za przeróbka korka zostawiłem go w spokoju, wiertło 4,5. ostrożnie wiercić drugi kołnierz chłodnicy tam gdzie wkręca się korek, wszystkie plastiki pasują .
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
Tu też nie pasowała. Rzeźba z korkiem i dłuższy przewód.michalWro pisze:Kupowałeś tę Nissensa, co wisi na iparts.pl?
Do mojego auta nie pasuje plug&play i zastanawiam się, co robić.
A co jest z Twoją że chcesz wymienić? Zgniła? W mojej też urwał się króciec, ale ogólnie stan po tylu latach był super.
-
- Lex user
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
- Model Lexusa: obama LS400 i LS430
- Skąd:: Lca
- Kontakt:
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
Owczar obecnie latam na nowej chłodnicy i przy prędkościach 120 - 140 tęp. obroty silnika to równe 2 tyś (przy 140 km/h) nieznacznie była niżej niż zwykle ( wskazówka po rozgrzaniu zawsze w Ls jest na 2 poziomie) a wiemy ze te wskaźniki tęp., lexsa są bardzo wrażliwe więc ja uważam ze chłodnica jako zamiennik jest przemyślana i dobrze zaprojektowana. Jeżdżę Ls 400 który ma niewielki przebieg i też śmigam nim tak samo jednak tęp zawsze jest stała. A tu po wymianie jak jest chłodniejszy dzień widać że jest ok 2 mm niżej wskaźnik. To są moje spostrzeżenia użytkując 1 i 2 model przed wyminą chłodnicy i po wymianie. Co do "lamelek" mierzyłem je suwmiarka i różnica jest znikoma poniżej 1 mm. Może twój nissens jest mniej gęściejszy czyli rzadszy. stawiając 1 i 2 chłodnicę obok siebie różnice trudno wizualnie zauważyć a naprawdę bardzo precyzyjnie i dokładnie podeszłem do tematu wymiany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości