Jak świeżo upieczony właściciel LS 400 '92 faza II podzielę się kilkoma spostrzeżeniami:
1. Gabaryty auta nie są jakimkolwiek problemem, chyba że dotychczas jeździłeś wyłącznie autem wielkości Fiata CC. Ostatnio zaparkowałem koło nowego Mondeo i .. wielkiej różnicy nie widzę, A6 to ten sam rozmiar. Zwrotność LS-a jest za to niesamowita, a jedynie zwis tylny może trochę przeszkadzać przy cofaniu (Uwaga, zachodzi przy skręcie
)
2. Hamulce są spoko i nie widzę z nimi problemu, pamiętaj, że po odpaleniu wolne obroty są całkiem wysokie i musisz hamulcami "zduszać" chęć pełzania, po rozgrzaniu silnika jest normalnie.
3. Zawieszenie - komfort, komfort ..... komfort. Tu jedna uwaga - prędkość narasta niezauważenie, a zawieszenie nie przepada za "szybkimi" łukami. Od 120 km/h ciaśniejsze łuki na trasach szybkiego ruchu są już wyczuwalne
4. Układ kierowniczy jest ... mało precyzyjny - auto trochę znosi przy wyższych prędkościach (120km/h +) i korygowanie toru jazdy jest trochę jak loteria
5. Spalanie - nie po to się kupuje V8, żeby bawić się w jazdę "o kropelce"
6. Ubezpieczenie jest tanie jak na klasę auta
7. Części zamienne są na rozsądnym poziomie (ale tylko poza ASO), a dostępność bywa różna. Filtry od ręki, paski też, gorzej z detalami jak żaróweczki do podświetlania radia, albo naprawa samego sprzętu grającego. Żarówki musisz zaadaptować i naklejać kolorowe kapturki, a radio wymaga części z innego używanego radia lub ....wymiany na inne radio. W serwisie RTV powiedzieli mi, że do zmieniarki i magnetofonu to tylko paski mogę dokupić, bo reszta już nie jest dostępna.
8. Skrzynia biegów - u mnie są 4 biegi, jest do bólu nastawiona na komfort, zero szarpania i ciężko stwierdzić, na którym biegu jedziesz
Moje wrażenia opisuje po wizycie na "szarpakach", rolkach, wibratorach i analizatorze spalin z wynikiem: "parametry jak nowego auta, hamulce, spaliny, zawieszenie" - to cytat z diagnosty.
Z tego, co koledzy wcześniej doradzali wyłowię tylko dwie kwestie:
1. Jeśli auto ma być na maks klasykiem i ocierać się o zabytek, to kup sobie jak najstarsze (może nawet UCF10 faza I)
2. Jeśli masz po prostu ochotę na LS400, niezależnie od rocznika to warto pomyśleć nad UCF20 faza II -
2.1 Skrzynia 5 biegów, czyli niższe spalanie i lepsze osiągi,
2.2. Motor mocniejszy, czyli lepsze osiągi
2.3. Kontrola stabilności, czyli wyższe bezpieczeństwo (UCF20, ale tylko faza II, bo faza I ma to co UCF10, czyli kontrolę trakcji)
2.4. Klimatyzacja dwustrefowa
2.5. Prowadzenie jest lepsze
2.6. Hamulce są również lepsze
2.7. Dodano wiele gadżetów jak we współczesnych autach (automatyczne światła, dodatkowe wyświetlacze, Xenony,)