Strona 1 z 36

LS mkIV (USF40 / USF41) - Pytania o auto z ogloszenia

: 31 gru 2013, o 13:38
autor: Rici
W tym temacie wstawiamy tylko ogłoszenia związane z Lexus LS czwartej generacji , wcześniejsze zapytania można znaleźć w starym temacie

Re: LS mkIV (USF40 / USF41) - Pytania o auto z ogloszenia

: 7 wrz 2015, o 17:24
autor: Kaloteck
Witam,

Chciałbym zapytać czy ktoś z Was zna ten samochód?
http://www.uzywane.lexus-polska.pl/poka ... /051155731

Nie chwalą się, że bezwypadkowy, więc pewnie miał jakieś przygody, ale co sądzicie na temat proponowanej ceny?
Czy warto się w ogóle interesować tym egzemplarzem tylko dlatego, że sprzedaje go ASO?
Od znajomego słyszałem, że trochę już tam u nich postał.
Szukam czegoś tylnonapędowego, solidnego. Zawieszenie pewnie będzie niedługo do zrobienia przy takim przebiegu?

Re: LS mkIV (USF40 / USF41) - Pytania o auto z ogloszenia

: 7 wrz 2015, o 21:48
autor: barteg10gg
Warto się zainteresować.Po pierwsze sprawdzić historię serwisowania.I myśleć jakbyś od handlarza kupował bo że ASO wystawia to niewiele znaczy.Zawieszenie jest rzeczywiscie niezbyt trwałe, a może juz w tym aucie akurat zrobione?sprawdź. Jesli niepewna i niekompletna historia to lepiej odpusc bo zaniedbany LS to prawdziwa skarbonka bez dna.

Re: LS mkIV (USF40 / USF41) - Pytania o auto z ogloszenia

: 8 wrz 2015, o 10:29
autor: Kaloteck
OK, a czy to prawda, że nie ma prawie żadnych zamienników? Jeżeli tak, to byłbym to w stanie zaakceptować, ale pod warunkiem ponadprzeciętnej trwałości. Czyli kupuję samochód drogi w serwisowaniu, ale w zamian bywam w tym serwisie naprawdę rzadko. Tutaj chodzi mi głównie właśnie o zawieszenie.
Wstępnie dowiedziałem się, że nie ma książki serwisowej, mimo że "salon polska", ale że to nic, bo cała historia jest w systemie. Co to może znaczyć?

Re: LS mkIV (USF40 / USF41) - Pytania o auto z ogloszenia

: 8 wrz 2015, o 17:48
autor: adamsky73
Akurat zawieszenie w tym modelu nie ma nic wspólnego z ponadprzeciętną trwałością. Nie wiem jak pneumatyka (bo świadomie wybrałem auto bez niej) ale wahacze dostają ostro w tyłek po polskich drogach, bo i auto do lekkich nie należy. Jedyny plus jest taki, że ogarnięty serwis od zawieszeń jest w stanie zregenerować wahacze na nieoryginalnych częściach w bardzo rozsądnych cenach - ja za 8 tulei w Zielonce zapłaciłem, jeśli dobrze pamiętam 1300 zł z robotą geometrią, czyli jak za jeden wahacz w ASO. Ale po pół roku już czuję że nie jest tak "zwarte" jak było. Chyba że mi się tylko tak wydaje :wink:

Re: LS mkIV (USF40 / USF41) - Pytania o auto z ogloszenia

: 8 wrz 2015, o 18:25
autor: maniek_ls400
adamsky73 pisze:Akurat zawieszenie w tym modelu nie ma nic wspólnego z ponadprzeciętną trwałością. Nie wiem jak pneumatyka (bo świadomie wybrałem auto bez niej) ale wahacze dostają ostro w tyłek po polskich drogach, bo i auto do lekkich nie należy. Jedyny plus jest taki, że ogarnięty serwis od zawieszeń jest w stanie zregenerować wahacze na nieoryginalnych częściach w bardzo rozsądnych cenach - ja za 8 tulei w Zielonce zapłaciłem, jeśli dobrze pamiętam 1300 zł z robotą geometrią, czyli jak za jeden wahacz w ASO. Ale po pół roku już czuję że nie jest tak "zwarte" jak było. Chyba że mi się tylko tak wydaje :wink:
To nie wina zawiasu - to wina dróg. Jedno co się sprawdziłoby w miastach to pojazd gąsiennicowy o masie +20t
Pneumatyka jest trwała (amory lexa wytrzymują nawet po 300tys) - padają, tak jak pisałeś, wahacze a konkretnie ich tuleje, które w większości nie są dostępne oddzielnie.
Co do regeneracji - oddawałem wahacze do naprawy i miałem podobne odczucia - na początku cisza i radość ze zwartego auta - po roku powolny rozkład aż do konieczności kolejnej naprawy. Oryginał kosztuje, ale też jest w stanie dużo więcej znieść stąd jeśli naprawa ma być raz a dobrze - oryginał. Dla mnie krytyczne są przestoje auta - nie mam czasu na naprawy co dwa/trzy miesiące trwające po dwa dni.

Re: LS mkIV (USF40 / USF41) - Pytania o auto z ogloszenia

: 8 wrz 2015, o 19:12
autor: barteg10gg
Maniek niestety pneumatyka w ls4 gen nie jest już trwała i znam parę przypadków wymian kompletu amorów do przebiegu 100tkm(raz po 60tkm)

Re: LS mkIV (USF40 / USF41) - Pytania o auto z ogloszenia

: 8 wrz 2015, o 20:50
autor: adamsky73
maniek_ls400 pisze:Oryginał kosztuje, ale też jest w stanie dużo więcej znieść stąd jeśli naprawa ma być raz a dobrze - oryginał. Dla mnie krytyczne są przestoje auta - nie mam czasu na naprawy co dwa/trzy miesiące trwające po dwa dni.
Naprawa u mnie trwała około 5-6h więc nie jakoś dramatycznie, a z oryginalnymi gratami nie zmieściłbym się w 10k nawet z samymi częściami, a gdzie koszt robocizny? Wymiana kompletnego przedniego zawiasu na częściach z ASO to zapewne około 15 000 zł. W aucie za 600 000 to ma sens, ale w takim za 70-80 000 ceny oryginalnych części zawieszenia w ASO to rozbój w biały dzień. Mam nadzieję że jak już w końcu zrobią nowy model LS-a to spadną trochę ceny wahaczy.

A że to nasze drogi zabijają? Temat niskiej trwałości przedniego zawieszenia w tej generacji LS-a przewija się od lat na forach amerykańskich, więc to chyba nie tylko nasze drogi zabijają.

Re: LS mkIV (USF40 / USF41) - Pytania o auto z ogloszenia

: 8 wrz 2015, o 20:55
autor: maniek_ls400
Pocieszę Was - w meśku też padają i to na ostro. Mój ma ledwie ponad 215k i zdiagnozowano padnięty amorek lewy tył. Cena bagatela 8,2k/szt :(

Re: LS mkIV (USF40 / USF41) - Pytania o auto z ogloszenia

: 8 wrz 2015, o 21:02
autor: adamsky73
Ceny amortyzatorów w Mercedesie to faktycznie temat na odrębny odcinek horroru :piwko: