[Lexus LS] Wybór najlepszej generacji pod kilkoma względami

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu LS

Moderator: klexus

[Lexus LS] Wybór najlepszej generacji pod kilkoma względami

Postprzez kawszyn » 23 paź 2014, o 13:59

mam nadzieje, ze wybralem dobry dzial - (bardzo) swiezy uzytkownik :) jesli jest cos nietak, z gory przepraszam adminow i prosze o przeniesienie w odpowiednie miejsce.

czytam forum chcac zasiegnac jak najwiekszej wiedzy nt modelu LS. jak wiadomo, kazda generacja byla na swoj sposob fantastyczna, niezawodna i niebywale komfortowa.
jako zupelnie zwykly smiertelnik chcialbym dolaczyc do Waszego grona, nie tylko majac tu konto, ale i jezdzic LSem:) obejrzalem slynny juz chyba test pierwszej generacji LS400 w tvn turbo i mnie zamurowalo.
tak sie sklada, ze za kilka miesiecy mam zamiar zmienic auto (albo kie soul zony, albo mojego accorda 7gen) na cos innego, niekoniecznie nowszego (kia z 2012 roku heh).
moje warunki to przede wszystkim niezawodnosc (japonia rules), ale i oszczednosc, bo sporo jezdze, codziennie nawet po 100km z duza przewaga miasta, wygoda i mozliwosc zaladowania sie na full podczas np urlopu.
wszystkie te warunki wydaje sie spelniac LS, poza oszczednoscia:)
ktora z generacji I-III najlepiej znosi obciazenie instalacja gazowa i na jakie srednie spalanie w miescie mozna liczyc w tych generacjach?
ktora z generacji moze wydawac sie najbardziej bezawaryjna?
co najczesciej sie sypie w tych autach?
majac budzet 40-50tys, ktora z generacji najbardziej sie interesowac?
czy szukac juz auta z LPG, czy samemu zakladac?

troche zarzucilem pytaniami, sorry...ale mam nadzieje, ze pomozecie
stay tuned!
only JDM
Avatar użytkownika
kawszyn
Lex user
 
Posty: 31
Dołączył(a): 9 sie 2014, o 00:18
Lokalizacja: Wrocław
Model Lexusa: jest Accord i Soul
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Lexus LS] Wybór najlepszej generacji pod kilkoma względ

Postprzez Joyrider » 23 paź 2014, o 14:30

Jeżeli miałbym sobie teraz kupić jakieś auto na dalekie trasy to w tańszym wariancie wziąłbym UCF20 II czyli już tego z 5-biegowym automatem, a w droższym następną generację z 6-biegowym. A że bardziej mi się podoba druga generacja to pewnie wybrałbym ten tańszy wariant :)
Joyrider
Lex user
 
Posty: 77
Dołączył(a): 4 wrz 2014, o 14:03
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wasilków

Re: [Lexus LS] Wybór najlepszej generacji pod kilkoma względ

Postprzez dS » 23 paź 2014, o 14:33

Zarówno do LS400 jaki i LS430 zamontujesz LPG, siedzą tam dość pancerne jednostki które nie boją się gazu. Co do zakupu to skłaniał bym się raczej do LS430 ponieważ łatwiej go dostać i siedzi tam mocniejszy i bardziej ekonomiczny silnik. Jeśli kupisz zadbaną sztukę to o niezawodność nie powinieneś się martwić bo nie budowali ich księgowi, jak to było w Mercedesach z tamtych lat.
Obrazek
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Avatar użytkownika
dS
Moderator
 
Posty: 2922
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Re: [Lexus LS] Wybór najlepszej generacji pod kilkoma względ

Postprzez kawszyn » 23 paź 2014, o 15:03

dzieki :)

nie jest przypadkiem tak, ze im nowsza generacja, tym wieksza awaryjnosc? legenda bezawaryjnosci zowstala owiana glownie ta pierwsza generacja? czy tylko mnie sie tak wydaje?
lekko moze odbiegajac od tematu glownego.....jak w tych wszystkich kategoriach wyglada lexus GS? czy np GS430 ma ten sam silnik co LS430? czy GS300 z racji mniejszej pojemnosci jest silnikiem bardziej oszczednym i rownie odpornym na instalacje LPG? czy mozna znalezc zadbanego GS mkIII w tych pieniadzach, czy to juz podejrzanie tanio jak za te roczniki? :))))
only JDM
Avatar użytkownika
kawszyn
Lex user
 
Posty: 31
Dołączył(a): 9 sie 2014, o 00:18
Lokalizacja: Wrocław
Model Lexusa: jest Accord i Soul
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Lexus LS] Wybór najlepszej generacji pod kilkoma względ

Postprzez adamsky73 » 23 paź 2014, o 15:29

[quote="kawszyn"legenda bezawaryjnosci zowstala owiana glownie ta pierwsza generacja[/quote]

Ja tam nie słyszałem o legendzie bezawaryjności, bo to bzdura. Owszem, krążą legendy na temat niskiej awaryjności, a to nie to samo. Jak już coś się posypie, to zauważysz różnicę. Wiadomo, że im nowsze auto tym ma więcej elektronicznych (i nie tylko) bajerów, więc statystycznie więcej rzeczy może się zepsuć. Jak kiedyś w toyotach były korbki w drzwiach i nawet radia fabrycznego nie było, to co się miało psuć? Na tle konkurentów w klasie, czyli BMW 7 czy Merca S, to faktycznie LS psuje się stosunkowo rzadko, ale nie naprawisz tego sznurkami, albo zamiennikami z Chin, więc koszty nie będą z niskiej półki.
Avatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
 
Posty: 510
Dołączył(a): 20 maja 2014, o 17:14
Lokalizacja: Warszawa
Model Lexusa: LS460 '08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Lexus LS] Wybór najlepszej generacji pod kilkoma względ

Postprzez owczar » 23 paź 2014, o 15:41

Jako użytkownik UCF przed liftem mogę co nieco napisać :)

Wydaje się, że ta generacja nie jest już tak pancerna jak LS400. Aczkolwiek jest to auto dopracowane w każdym calu i projektowane kilka lat. Wyglądem nie powala, ale to już kwestia gustu.

I tak np jak w LS400 wydech zdaje się być dożywotni, tak w LS430 już po 11 latach pojawia się na nim korozja i to nie w pojedynczych egzemplarzach. Tak samo mamy tu do czynienia z wadą fabryczną objawiającą się korozją pod panelami drzwi przednich i przy listwie tylnej klapy- a tego w LS400 nie było. Jak na tę chwilę więcej tego typu spadku jakości nie zauważyłem. Auto niewiarygodnie ciche i komfortowe.

Gdybym miał wybierać tak jak Ty teraz to i tak mimo wszystko wybrałbym LS430. LS400 po pierwsze ciężko znaleźć w dobrym stanie. Po drugie choć auto wykonane niewiarygodnie, to lata lecą. LS430 był projektowany jeszcze w latach 90tych zatem księgowi się do niego nie dobrali, a auto jednak młodsze i bardziej nowoczesne.
W budżecie 40-50kkm dostaniesz w DE przedlifta w super stanie, opłacisz akcyzę i zagazujesz w PL. Osobiście z LPG auta bym nie kupił. 1 że przeważnie instalacje są zakładane po taniości i byle jak, a 2 że jak ktoś założył to po żeby jeździć.
Odnośnie przedlifta i polifta, to wygląd świeższy, skrętne biksenony, trochę więcej bajerów i skrzynia 6 biegowa. Ale czytając zagraniczne fora, można odnieść wrażenie, że nowe amortyzatory pneumatyczne są bardziej awaryjne. Przedliftowe są bodajże 1 tłokowe i bazują na sprawdzonej konstrukcji z LS400, a poliftowe to nowa konstrukcja.

GS430 to ten sam silnik, ale za 50kkm z LPG i pakietem startowym nie dostaniesz niczego godnego uwagi. GS300 MKIII do gazu się nie nadaje- bezpośredni wtrysk.

A jeśli chodzi o spalanie. Co prawda mam dość ciężką nogę, ale nie wierz w LS w historie typu 13l LPG, z dobrze wystrojoną instalacją, podkreślam słowo dobrze (tak by zamiast LPG nie spalała zaworów) licz się ze spalaniem poza miastem na poziomie 14-15l LPG przy jeździe zgodnej z przepisami +10km/h. Jak przyciśniesz na autostradzie to spalanie rzędu 18l nie jest niczym nadzwyczajnym. Po mieście takim jak Warszawa średnia będzie koło 18-20l LPG. Zależy w jakich godzinach będziesz jeździł i gdzie.
Avatar użytkownika
owczar
Lex Master
 
Posty: 2466
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: LS430 President `03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez micrus » 23 paź 2014, o 16:14

Gs 300 III generacji za 50 000 kupisz bez problemu tylko przedlifta i tak jak pisał owczar lpg odpada. Spalanie w mieście 12-14 (zależy od miasta), w zimie nawet więcej. W trasie 8-10.
Ostatnio edytowano 23 paź 2014, o 16:15 przez micrus, łącznie edytowano 4 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
micrus
Lex user
 
Posty: 195
Dołączył(a): 1 paź 2013, o 09:17
Model Lexusa: GS 300 III gen.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Lexus LS] Wybór najlepszej generacji pod kilkoma względ

Postprzez klasyk » 23 paź 2014, o 19:35

kawszyn napisał(a):majac budzet 40-50tys, ktora z generacji najbardziej sie interesowac?


Tutaj zawarłeś odpowiedź.
LS430 za 40 tys auto z przebiegiem 200 tys km (piszę o rynku niemieckim), za 60 tys może być już przebieg ok 100 tys. Ls400 będą adekwatnie o 20 tys tańsze.
Sam wybrałbym LS400 bo to jest auto kultowe. To milowy krok w historii motoryzacji. Wersja z lat 1995-1998 jest dla mnie wzorcem, jak powinien wyglądać lifting. Niczego nie popsuto, kilka rzeczy poprawiono.
Gadżety w które wyposażono samochód przez kolejne lata nie mają dla mnie żadnego znaczenia. Ksenony, masaże, czujniki parkowania i nawigacje nie będą w Lexusach lepsze, niż w pięcioletnich Golfach czy KIA. Urok pierwszych LS ów to nadzwyczajna jakość spasowania elementów, bardzo wysoka jakość instalacji elektrycznej (przez 4 lata użytkowania wymieniłem jedną żarówkę - cokolik się wytarł) wysoka odporność na korozje (mam jeden bąbelek na całym aucie), prawdziwie komfortowe pneumatyczne zawieszenie i to co cenię najbardziej - CISZA! Być może LS430 jest jeszcze cichszy ale w moim wieku już tego nie słyszę.
Podsumowując za 40 tys kupiłbym LS400 z przebiegiem ok 100 tys. km Nie gazowałbym go tylko dlatego, żeby jak najdłużej pozostawał w oryginalnym stanie.
Warto zajrzeć np tutaj: http://www.gieldaklasykow.pl/lexus-ls400-1991-39900-pln-niemodlin/

Pozdrawiam wszystkich, którzy marzą o posiadaniu LS400 bez przebiegu.
klasyk
Lex user
 
Posty: 262
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 12:47
Lokalizacja: Warszawa / Słupsk
Model Lexusa: LS400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Lexus LS] Wybór najlepszej generacji pod kilkoma względ

Postprzez kawszyn » 23 paź 2014, o 21:01

swietne i trafne odpowiedzi, dziekuje panowie :)

podobnie jak przedmowce, mnie bardziej robi LS400, to jest totalny klasyk i widuje takowe raz na.....miesiąc? może rzadziej nawet
za to gdy mowie o tym zonie, jaki to fenomen, ewenement w skali dziesięcioleci, ona puka się w czolo, 'bo to stary samochod bleee' :cenzura:
only JDM
Avatar użytkownika
kawszyn
Lex user
 
Posty: 31
Dołączył(a): 9 sie 2014, o 00:18
Lokalizacja: Wrocław
Model Lexusa: jest Accord i Soul
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Lexus LS] Wybór najlepszej generacji pod kilkoma względ

Postprzez klasyk » 23 paź 2014, o 21:28

kawszyn napisał(a):s
za to gdy mowie o tym zonie, jaki to fenomen, ewenement w skali dziesięcioleci, ona puka się w czolo, 'bo to stary samochod bleee' :cenzura:


Moja mówiła podobnie, kiedy pokazywałem jej ogłoszenia. Kiedy pojechaliśmy na jazdę próbną, zakazała mi dalszych negocjacji w obawie, że sprzedawca się wycofa. To był jedyny samochód, który tak łatwo potrafił się dostosować do jej wzrostu. Jeden guzik i dopasowuje się się fotel, kierownica, lusterka, skracają pasy bezpieczeństwa i zagłówki. Mieliśmy i mamy jako drugi lub nawet trzeci samochód różne inne cuda. Młodsze starsze, mniejsze i większe. Przy LS400 wydają się być wyrobami samochodopodobnymi z etykietą zastępczą. Takimi na zakupy do Biedronki lub na leśne parkingi.

Serdecznie żal mi ludzi, którzy nigdy nie mieli okazji przejechać się LS em.
klasyk
Lex user
 
Posty: 262
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 12:47
Lokalizacja: Warszawa / Słupsk
Model Lexusa: LS400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Lexus LS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości