[IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANIA

Wybór instalacji, pomoc techniczna, oraz wszystkie informacje związane z zakładaniem LPG do Lexusa IS
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: Yarecki »

owczar pisze:Lubryfikacja na źle wystrojoną instalację nie pomoże. Nic nie zastąpi porządnie wystrojonej instalacji w open loop. Zamiast tej lubryfikacjj lepsze będzie strojenie po AFR.
Owczar jak widać nie dociera i nie dotrze, bo przecież najlepszy gazownik z jego okolicy tak powiedział i niech tak zostanie, sobie ludzie zarobią przynajmniej na tym "glucie" :biggrin2:
TmK18
Lex user
Posty: 158
Rejestracja: 9 lip 2013, o 19:25
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WLKP
Kontakt:

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: TmK18 »

No dobra a ktoś jest wstanie jakoś to technicznie wytłumaczyć ? lub czy do 1G-FE jest ewentualnie potrzebne takie smarowanie ?
O jakim strojeniu mowa ? Gdyż gaz IV generacji i mój VSI Prins z 2006 roku nie ma map itp

Co do brudnego dolotu to niestety prawda, u mnie to aż się przepływ powietrza zmniejszył :P
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: Yarecki »

TmK18 pisze:No dobra a ktoś jest wstanie jakoś to technicznie wytłumaczyć ? lub czy do 1G-FE jest ewentualnie potrzebne takie smarowanie ?
O jakim strojeniu mowa ? Gdyż gaz IV generacji i mój VSI Prins z 2006 roku nie ma map itp

Co do brudnego dolotu to niestety prawda, u mnie to aż się przepływ powietrza zmniejszył :P
Prins to inna bajka, jeśli chodzi o strojenie bo jest on nieco ubogi jeśli chodzi o możliwości.
Instalcja ta bazuje na bardzo dobrym reduktorze i wtryskach, sterownik jest zrobiony pod te elementy i oprogramowany - producent dokładnie zna ich wydajności w funkcjach temperatury, czasu (zużycia) i jeszcze wiele innych parametrów i ma zaszyte wewnętrzne korekty ( fabryczne).
Pozostała większość "składaków" rządzi się innymi prawami gdyż pracują z wieloma różnymi elementami wykonawczymi które należy dobrze dobrać i wystroić, dlatego mają większe do tego możliwości.
Co do lubryfikacji to już coś wcześniej pisałem o co mniej więcej chodzi.
Miało to być lekarstwem na druciarskie montaże a nie jest. Przypomnę że jeśłi byśmy źle wystroili sterownik benzynowy, bądź sprawili, że auto będzie pracowało na niewłaściwej mieszance paliwowo-powietrznej to też nam wypali zawory i ugotuje głowicę, nie ma siły.
Gaz jest takim samym a nawet lepszym paliwem od noPB wszystko zależy od jego podania ( w jaki sposób dotrze do komory spalania ) i jeśli instalacja jest źle dobrana, nieserwisowana co jakiś czas celem sprawdzenia nastaw wymiany zużytych elementów to skutki są jakie są.
Dobry sprzęt, dobrze wystrojony nie sprawia problemów i nie ma potrzeby stosowania zbędnych dodatków.
Ludzie zakładają największą kupę na rynku ( no bo LPG ma byc tanie ) i oczekują, że to będzie jeździć poprawnie.
Najgorzej jak kierowca ma auto odporne na wszelką głupotę nie pali checka jedzie nie prychając to on nawet przeglądów nie robi bo przecież auto " jedzie".
Dopiero jak już prawie staje na drodze postanawia coś z tym zrobić i wtedy już często jest zawodach.
Awatar użytkownika
jankess
Lex Maniak
Posty: 803
Rejestracja: 28 maja 2013, o 20:59
Model Lexusa: is2ooT
Skąd:: NGI/NO
Kontakt:

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: jankess »

Yarecki pisze: Prins to inna bajka, jeśli chodzi o strojenie bo jest on nieco ubogi jeśli chodzi o możliwości.
Instalcja ta bazuje na bardzo dobrym reduktorze i wtryskach, sterownik jest zrobiony pod te elementy i oprogramowany - producent dokładnie zna ich wydajności w funkcjach temperatury, czasu (zużycia) i jeszcze wiele innych parametrów i ma zaszyte wewnętrzne korekty ( fabryczne).
Pozostała większość "składaków" rządzi się innymi prawami gdyż pracują z wieloma różnymi elementami wykonawczymi które należy dobrze dobrać i wystroić, dlatego mają większe do tego możliwości.
Co do lubryfikacji to już coś wcześniej pisałem o co mniej więcej chodzi.
Miało to być lekarstwem na druciarskie montaże a nie jest. Przypomnę że jeśłi byśmy źle wystroili sterownik benzynowy, bądź sprawili, że auto będzie pracowało na niewłaściwej mieszance paliwowo-powietrznej to też nam wypali zawory i ugotuje głowicę, nie ma siły.
Gaz jest takim samym a nawet lepszym paliwem od noPB wszystko zależy od jego podania ( w jaki sposób dotrze do komory spalania ) i jeśli instalacja jest źle dobrana, nieserwisowana co jakiś czas celem sprawdzenia nastaw wymiany zużytych elementów to skutki są jakie są.
Dobry sprzęt, dobrze wystrojony nie sprawia problemów i nie ma potrzeby stosowania zbędnych dodatków.
Ludzie zakładają największą kupę na rynku ( no bo LPG ma byc tanie ) i oczekują, że to będzie jeździć poprawnie.
Najgorzej jak kierowca ma auto odporne na wszelką głupotę nie pali checka jedzie nie prychając to on nawet przeglądów nie robi bo przecież auto " jedzie".
Dopiero jak już prawie staje na drodze postanawia coś z tym zrobić i wtedy już często jest zawodach.
Proponuję dać tą wypowiedź na pierwszą stronę tego tematu.
cala prawda o lpg.
This IS it
Awatar użytkownika
dommell
Lex Driver
Posty: 601
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Kielce, Warszawa
Lokalizacja: Kielce, Warszawa
Kontakt:

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: dommell »

Hmm, parownik nie za wysoko? Nie jestem spec, ale nie powinien być poniżej poziomu zbiornika cieczy chłodzącej?
Węże z przodu prowadzone też chyba nieporozumienie, przynajmniej te wyglądają jakby miały zaraz się wkręcić w paski :)
I dobrze widzę sterownik przytwierdzony do obudowy kompa?? Chyba bym tego co to robił udusił :) :) :)
Ja tylko tak wizualnie :) co do komponentów to nie widze dokładnie co tam jest. Jak kolektor był robiony, nawierty itd. Listwy daleko, dałoby sie to upchnąć bliżej. I generalni to fajnie to wygląda do filmu SF, jak ten stwór z "Wojny światów" :) :) :)

Jest naprawde tyle fajnych zdjęć dobrych instalek, prowadzenia przewodów elektrycznych, rurek, węży itd pod maską Lexa IS200, że ja to nie wiem, co monter to inna teoria i inna pajęczyna.
duth
Lex user
Posty: 79
Rejestracja: 30 cze 2014, o 21:06
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Myszków
Kontakt:

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: duth »

Dzięki. Chce zasięgnąć języka bo mam problem z tą instalacją... a instalatorzy chyba się już na mnie wypinają przy siódmej poprawce.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: owczar »

Jaki masz konkretnie problem?

Przydałyby się zdjęcia bez pokrywy silnika.
Te wtryskiwacze bardzo słabe. Tak jak powinno być to na nich raczej nie będzie, ale powiedzmy, że może być poprawnie.
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: Yarecki »

Sorry ale monter nie myślący to mało powiedziane.
Dał golda droższego od nawet silvera czy tura które opędzą to auto pędzącym truchtem a zaoszczędzoną kasę mogli dorzucić na wtryski sensowne.
Cenowo wyszłoby ich tak samo ale jakościowo było znacznie lepiej.
Co tu mówić o jakości jak wszystko zrobione na łatwiznę.
Generalnie IS200 mimo iż wkoło silnika jest sporo miejsca to na silniku właściwie go nie ma i trzeba sporo pracy, potu by to sensownie ułożyć i zmieścić pod filtrem aby nic nie podnosiło pokrywy bo wtedy wiadomo nieszczelność na przepustnicy murowana.
"Takiego druta ostatnio ukręciłem" dla porównania, fota w trakcie jeszcze ale już niemal koniec.
Kolektora nie zdjął bankowo, przy is200 z AT , które jest na zdjęciu upierdliwy jest bagnet skrzyni, który skutecznie nie pozwala spokojnie pracować :biggrin2:
Załączniki
is200.jpg
(140.51 KiB) Pobrany 548 razy
Awatar użytkownika
sp7vtq
Lex user
Posty: 95
Rejestracja: 21 lip 2015, o 00:49
Model Lexusa: Lexus IS 200 Sport Cross
Skąd:: Kielce
Kontakt:

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Post autor: sp7vtq »

Ja wrzucę swoje trzy grosze. Instalacja Landi Renzo OMEGAS wydaje mi się że makaroniarze dobrze pomyśleli jak ją zamontować.
lpg00.jpg
(105.08 KiB) Pobrany 274 razy
lpg04.jpg
(109.63 KiB) Pobrany 274 razy
lpg03.jpg
(99.61 KiB) Pobrany 274 razy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje Gazowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości