Hej,
Przejechałem już ponad 6000km na tej instalacji i myślę, że mogę podzielić się już pierwszymi moimi odczuciami dotyczącymi w/w instalacji gazowej...
Instalacja:
Lovato Easy Fast OBD II (pod patronatem LandiRenzo) (W załączniku zdjęcia ogólne z pod maski)
Instalacja założona: 16.03.2013
Butla: 55L. (efektywnie wchodzi do około 50L.)
Suma dotychczasowych tankowań: 23 (zawsze do pełna)
Przejechanych km: 6161km
Sumarycznie zatankowanego gazu: 1044L.
Średnia cena tankowanego gazu: 2.37PLN
Sumarycznie zapłacono za zatankowany gaz: 2465PLN
Średnia cena przejechanego kilometra: 0.38PLN/1km
Średnie spalanie gazu: 16L/100km (bez oszczędności w jeździe - ciężka noga, dynamiczna jazda, klima, w większości cykl miejski)
Minimum spalania gazu: 13.39L/100km
Maksimum spalania gazu: 18.39L/100km
Dystans przejechany na pełnym baku średnio: 279km (max 319km)
Tyle jeśli chodzi o suche dane liczbowe.
Instalacja sprawuje się bez zarzutu. W porównaniu do benzyny nie odczuwa się spadku mocy (no może minimalny rzędu 1-2%).
Wtryski pracują ciszej niż w natywnej instalacji LandiRenzo, poza tym tak jak pisałem, całość mimo, że Lovato, jest spod stajni LandiRenzo.
Przy zakładaniu instalacji nie oszczędzałem kasy. Chciałem założyć natywną LandiRenzo ale mechanik w autoryzowanej stacji LandiRenzo zdecydowanie sugerował montaż Lovato argumentując to tymi samymi częściami montażowymi jak w przypadku LandiRenzo i ogólną taką samą wydajnością (nota bene, Instalka LandiRenzo była w tej samej cenie 3800PLN).
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z instalacji. Silnik pracuje bardzo równo (zarówno w słuchu jak i pod komputerem - 550-650rpm/min). Wtryski cykają cicho (w porównaniu do natywnych LandiRenzo), nie ma opcji żeby pojawiła się kontrolka "check engine" co czasami pojawia się przy niektórych instalacjach.
W związku z tym, że wskaźnik paliwa (benzyny) jest kontrolowany 2 fazowo (pływak w baku oraz przeliczenie komputerowe z układu wtryskiwaczy), konieczne było dołożenie do instalacji emulatora, który resetuje wskaźnik benzyny do właściwego poziomu co kilka restartów silnika.
Butla w kole oczywiście była poziomowana. Natywna pojemność to 55L., faktyczna po poziomowaniu to około 50L.
Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić, to do wskaźnika poziomu gazu w butli. W zależności od wypoziomowania butli, wskazuje on jej zawartość nie dokładnie. Oczywiście jest to kwestia przyzwyczajenia i wyczucia. Ja obecnie już wiem, że od połowy zbiornika zaczyna się u mnie świecić rezerwa i starcza ona na około 150km.
Tak jak pisałem, instalacja nie powoduje ubytku mocy (może na komputerze wyjdzie z 1-2% ale w jeździe tego nie czuć). Kilka razy zrobiłem jazdę autostradami (np. Łódź - Gdańsk czy Łódź - Warszawa) gdzie przez całą drogę utrzymywałem prędkość 200-220km/h oraz oczywiście sprawdziłem samochód na v-max bez problemu. Dla ciekawości dodam, że przy prędkości 240km/h następuje odcięcie obrotów silnika
Muszę dodać, że jak samochód jest zimny to przy przełączaniu na gaz (a kontroluje to temperatura silnika), czasem czuć przez chwilę gaz w samochodzie. Po chwili już nic nie czuć ale muszę na to zwrócić uwagę podczas następnego przeglądu.
I to chyba tyle...
W razie jakiś pytań, chętnie odpowiem....
Pozdr.
Adix