Strona 1 z 2

[IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANIA

: 22 kwie 2014, o 15:15
autor: turkus
Hej, poniżej zdjęcia mojej instalacji - w końcu znalazłam czas, żeby obfocić :)

KME Gold, LPG Tech, Barracuda, zbiornik Bormech.

Na gazie zrobione ponad 10kkm, bez problemów, auto jedzie jak na benzynie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

: 22 kwie 2014, o 16:53
autor: Yarecki
Dla mnie to drut - "one Day Job" na dobrych gratach - zresztą które sam Ci polecałem ale wykonanie słabe i błędów sporo :beach: .

Tak a propos ciekawe jak się mają wtryski na banku bez filtra :biggrin2:

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

: 22 kwie 2014, o 18:16
autor: turkus
Dziękuję za czas, który poświęciłeś na obejrzenie zdjęć. Może ktoś jeszcze wypowie się w temacie.

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

: 22 kwie 2014, o 21:17
autor: carsik
każdy bank ma swój filtr

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

: 22 kwie 2014, o 22:24
autor: Yarecki
carsik pisze:każdy bank ma swój filtr
Słabo widoczny ale jest, nie zmienia to faktu że to typowa wrzutka pod maskę.

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

: 23 kwie 2014, o 16:36
autor: owczar
Słabo widać detale. Ale jeśli chodzi o jakieś konstruktywne uwagi...

Sam reduktor zamontowany ok. Na pewno nie będzie marzł. Wtryskiwacze też zamontowane najbliżej jak się da.

Jedyne co mi się nie podoba to samo zasilanie wtryskiwaczy. Ja bym to zrobił inaczej. Nie wiem ile jest miejsca pod samym kolektorem, ale układ aż się prosi o kompensację, której jeśli dobrze widzę- nie ma.
Jeden przewód jest dużo krótszy, w ciepłym miejscu i na nim jest mapsensor. Drugi przewód jest długi i biegnie w dużo zimniejszym obszarze przez co będzie wychładzał gaz. Różnica temp zimą podczas jazdy na autostradzie będzie spora. A co za tym idzie dawkowanie gazu będzie różne, bo różnica temp wpływa na przepływ gazu. Sterownik tego nie skompensuje.
Map sensor przed wtryskiwaczami. Ja bym go dał w przewodzie od kompensacji lub chociaż za wtryskiwaczami, tak by jego odczyty odzwierciedlały stan na końcu listwy. Jakby nie było, lepiej zalać pierwszy cylinder niż zagłodzić ostatni. Różnice na pewno nie są duże, ale to jednak gaz, a nie ciecz i ciśnienie nie wyrównuje się tak szybko.

Nie widzę dokładnie jakie to filtry FL, ale do tych wtryskiwaczy warto dawać filtry z odstojnikiem. W galancie dałem zwykłe i wtryskiwacze po zabrudzeniu przestały się domykać.

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

: 24 kwie 2014, o 10:25
autor: owczar
Tego kolektora wydechowego nie zauważyłem. Rzeczywiście może podgrzewać reduktor. Ale czy aż tak? Tam fabrycznie idą przewody wodne w okolicy? Nie widziałem na żywo tego silnika, a na zdjęciach nie za bardzo widzę jak ta woda jest zapięta. Osłona termiczna ogranicza mimo wszystko temp. Dla pewności można zmierzyć sondą z multimetrem jakie panują temp. na dole reduktora. Biorąc pod uwagę wątpliwą wydajność termiczną golda, to może ten montaż nad kolektorem nie wyjdzie mu na złe.

Barracudy odpowiadają mniej więcej wydajnością zielonym hankom. Tutaj optymalnie byłoby dać niebieskie. U mnie przy 35KM z cylindra niebieskie są na styk- mogłyby być nawet te 10% wydajniejsze, jak wypust z wtyczkami Denso. M.in. dlatego nie dałem u siebie Barracud. Masz info czy wkładali tam w ogóle jakieś dysze? Czy puścili bez?

Tak jak napisał Yarecki, musieli pojechać z ciśnieniem na maksa żeby wtryskiwacze się nie zapętlały. Tylko czy to zapewniło, że nie jest ubogo to trzeba by sprawdzić. Optymalnie nie będzie, ale ważne by było w normie. Jeśli będzie coś nie halo to masz podstawę do reklamacji. Po poprawkach dopływu FL koniecznie sprawdzenie w warunkach drogowych pod dużym obciążeniem.
Warto też podejrzeć co z parametrami pracy na tym setupie. Jak wyglądają korekty na bankach itd.

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

: 24 kwie 2014, o 22:12
autor: Yarecki
owczar pisze:Tego kolektora wydechowego nie zauważyłem. Rzeczywiście może podgrzewać reduktor. Ale czy aż tak? Tam fabrycznie idą przewody wodne w okolicy? Nie widziałem na żywo tego silnika, a na zdjęciach nie za bardzo widzę jak ta woda jest zapięta. Osłona termiczna ogranicza mimo wszystko temp. Dla pewności można zmierzyć sondą z multimetrem jakie panują temp. na dole reduktora. Biorąc pod uwagę wątpliwą wydajność termiczną golda, to może ten montaż nad kolektorem nie wyjdzie mu na złe.

Barracudy odpowiadają mniej więcej wydajnością zielonym hankom. Tutaj optymalnie byłoby dać niebieskie. U mnie przy 35KM z cylindra niebieskie są na styk- mogłyby być nawet te 10% wydajniejsze, jak wypust z wtyczkami Denso. M.in. dlatego nie dałem u siebie Barracud. Masz info czy wkładali tam w ogóle jakieś dysze? Czy puścili bez?

Tak jak napisał Yarecki, musieli pojechać z ciśnieniem na maksa żeby wtryskiwacze się nie zapętlały. Tylko czy to zapewniło, że nie jest ubogo to trzeba by sprawdzić. Optymalnie nie będzie, ale ważne by było w normie. Jeśli będzie coś nie halo to masz podstawę do reklamacji. Po poprawkach dopływu FL koniecznie sprawdzenie w warunkach drogowych pod dużym obciążeniem.
Warto też podejrzeć co z parametrami pracy na tym setupie. Jak wyglądają korekty na bankach itd.
Zrobisz na hanie ze 2Kkm to przybędzie Ci te 10% ;)

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

: 25 kwie 2014, o 09:29
autor: owczar
Myślisz, że aż tak się rozjadą? W galancie zrobiłem już ze 30k i w sumie trzymają wydajność.

Tyle, że tam mam czerwone, a niebieskie podobno są trochę gorszej jakości. Gorzej, że przy tej mocy nie za bardzo jest jakaś alternatywa.

Re: [IS300] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

: 25 kwie 2014, o 09:44
autor: Picakus
owczar pisze:Myślisz, że aż tak się rozjadą? W galancie zrobiłem już ze 30k i w sumie trzymają wydajność.

Tyle, że tam mam czerwone, a niebieskie podobno są trochę gorszej jakości. Gorzej, że przy tej mocy nie za bardzo jest jakaś alternatywa.
Bronzowe Keihiny ? Ale cena niestety bez porównania.
Obrazek