Strona 1 z 5

Gaz do gs430

: 3 cze 2014, o 08:27
autor: Rudi
Witam wszystkich.
Właśnie kupiłem 430 i chcę ją zagazować. I tu zaczynają sie schody.
1) dobór elementów:

Jeden z właścicieli tego silnika zaproponował mi taki wariant:

- sterownik Tech 328
- wtryskiwacze Hana niebieskalub Barracudy o zwiększonej wydajności. Podobno Hana jest trochę głośna.
- reduktory np. 2xKME GOLD. Nie zgadzaj się na 1 reduktor. Gold będzie zamarzał. Montaż reduktorów najlepiej w ciepłym miejscu- np. tak jak u mnie. Im krótsze przewody wodne tym lepiej.
- nawierty w kolektorze jak najbliżej wtryskiwaczy PB- tylko i wyłączenie po zdjęciu kolektora- to ważne
- kompensacja między listwami gazowymi
- filtry fazy ciekłej z odstojnikiem
- wielzawór extra

Myślę, że to dobra propozycja i rada, lecz nie jestem expertem więc nie zaszkodzi o tym podyskutować.

2) fachowcy.

Zadzwoniłem do kilku warsztatów i nikt nie chce zdjąć kolektora, twierdzą, że za dużo roboty.
Mówią, że wiercą pod ciśnieniem 10 barów i to wystarczy, lub mają specjalne wiertła i odkurzacze.
Nie wiem czy się na to decydować czy szukać dalej?
Mówią, że już robili takie silniki i jest ok.
Co o tym myślicie?
Zależy mi na dobrej instalacji, niekoniecznie byle taniej.
Może znacie warsztat godny polecenia?

Re: Gaz do gs430

: 15 wrz 2014, o 22:21
autor: GS300
zgłoś się do Yareckiego

Re: Gaz do gs430

: 15 wrz 2014, o 22:34
autor: maniek_ls400
To wyglada na podpowiedzi Yareckiego. W Wawie niech się zgłosi do Owczara - kolega ma pojęcie. Mogę dać namiar na gości w Gabrielinie - gazowali mi LS430 i S500 i jest bez żadnych zastrzeżeń. Po małym dostrojeniu przez Owczara śmiga aż miło. Ceny ww miejscowości są naprawdę atrakcyjne. Na forum są 3 lexusy gazowane przez nich (2x LS430 i IS300).

Re: Gaz do gs430

: 15 wrz 2014, o 22:52
autor: Yarecki
maniek_ls400 pisze:To wyglada na podpowiedzi Yareckiego. W Wawie niech się zgłosi do Owczara - kolega ma pojęcie. Mogę dać namiar na gości w Gabrielinie - gazowali mi LS430 i S500 i jest bez żadnych zastrzeżeń. Po małym dostrojeniu przez Owczara śmiga aż miło. Ceny ww miejscowości są naprawdę atrakcyjne. Na forum są 3 lexusy gazowane przez nich (2x LS430 i IS300).
Jeśli masz dowody na to co powiedziałeś to proszę wyłóż karty, jeśli nie to są pomówienia pod moim adresem - widzę, że takie działania nie są Ci obce.
Kolega GS300 był u mnie kilka razy, mieliśmy okazję się poznać i widział to co zrobiłem przy swoim aucie i być może podobało mu się stąd i jego post.
Równie dobrze ja mogę napisać, że "to wygląda jakby to Ci "spece" spod Stolicy pisali a nie Ty" albo może Kolega Owczar- ale nie napisze takich głupot.
Zatem czas na sypanie głowy popiołem
Co do LPG w tym aucie ja nie jestem tego wstanie zrobić w dzień czy dwa jak Ci magicy których prace widziałem w IS300 Turkus między innymi, Twoim LS430 i mietku chyba tez były foty, możemy to skonfrontować z tym co ja zrobiłem jeśli chcesz zobaczyć jak to wyglądać powinno.
Zatem jeśli komuś się spieszy to nie do mnie.
Pozdrawiam.
Rudi pisze:Witam wszystkich.
Właśnie kupiłem 430 i chcę ją zagazować. I tu zaczynają sie schody.
1) dobór elementów:

Jeden z właścicieli tego silnika zaproponował mi taki wariant:

- sterownik Tech 328
- wtryskiwacze Hana niebieskalub Barracudy o zwiększonej wydajności. Podobno Hana jest trochę głośna.
- reduktory np. 2xKME GOLD. Nie zgadzaj się na 1 reduktor. Gold będzie zamarzał. Montaż reduktorów najlepiej w ciepłym miejscu- np. tak jak u mnie. Im krótsze przewody wodne tym lepiej.
- nawierty w kolektorze jak najbliżej wtryskiwaczy PB- tylko i wyłączenie po zdjęciu kolektora- to ważne
- kompensacja między listwami gazowymi
- filtry fazy ciekłej z odstojnikiem
- wielzawór extra

Myślę, że to dobra propozycja i rada, lecz nie jestem expertem więc nie zaszkodzi o tym podyskutować.

2) fachowcy.

Zadzwoniłem do kilku warsztatów i nikt nie chce zdjąć kolektora, twierdzą, że za dużo roboty.
Mówią, że wiercą pod ciśnieniem 10 barów i to wystarczy, lub mają specjalne wiertła i odkurzacze.
Nie wiem czy się na to decydować czy szukać dalej?
Mówią, że już robili takie silniki i jest ok.
Co o tym myślicie?
Zależy mi na dobrej instalacji, niekoniecznie byle taniej.
Może znacie warsztat godny polecenia?
AD1:
2 x gold dla mnie odpada w tym aucie
1 reduktor jest wstanie ogarnąć to auto "pierdzącym truchtem - ale nie jest tani ( VSI Prins) mozna kupic uzywke i zregenerować będzie jak nowy i połowę tańszy, lub 2 słabsze redki.
Hana niebieska i baracuda to jeśli chodzi o hałas to to samo - są inne względy dla których wybrałbym inny wtrysk niż hana.

AD 2.
Tym co mają specjale wiertła i dmuchają podziękuj bo to bzdura jest.
Demontaż kolektor bezwzględnie jeśli chcesz tym autem pojeździć bez problemowo

Pzdr.

Re: Gaz do gs430

: 15 wrz 2014, o 22:58
autor: turkus
Eh, moja instalka już jest poprawiona (godzina pracy) i po zatwierdzeniu przez Owczara, do którego mam w tej materii zaufanie. Goście z Gabryelina zdejmą kolektor i zrobią foty bez na potwierdzenie jak się uprzesz. Trzeba ich trochę przycisnąć, ale jak chcą to potrafią zrobić bardzo dobrze :)

Re: Gaz do gs430

: 15 wrz 2014, o 23:58
autor: Yarecki
turkus pisze:Eh, moja instalka już jest poprawiona (godzina pracy) i po zatwierdzeniu przez Owczara, do którego mam w tej materii zaufanie. Goście z Gabryelina zdejmą kolektor i zrobią foty bez na potwierdzenie jak się uprzesz. Trzeba ich trochę przycisnąć, ale jak chcą to potrafią zrobić bardzo dobrze :)
No i super, dla mnie jeszcze ważna jest tzw "Kultura techniczna" - czytaj estetyka o czym ten warsztat z całym szacunkiem pojęcia nie ma.
Ale każdy ma prawo wyboru i o to chodzi ;) w tej całej zabawie.

Re: Gaz do gs430

: 16 wrz 2014, o 07:13
autor: klexus
RUDI na pewno się ucieszy ze w tak szybkim tempie odpowiedziano na jego zapytanie.

Re: Gaz do gs430

: 16 wrz 2014, o 07:31
autor: carsik
szczególnie, że dawno ma zamontowane LPG :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Re: Gaz do gs430

: 16 wrz 2014, o 08:22
autor: Yarecki
carsik pisze:szczególnie, że dawno ma zamontowane LPG :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
:kawa: :ok:

Re: Gaz do gs430

: 23 wrz 2014, o 10:52
autor: owczar
Ja proponowałem Rudiemu ten setup :) W moim sprawdza się doskonale.

Stabilnie ciśnieniowo i termicznie, nawet przy butowaniu. Bez rzeźbienia można zamontować dwa reduktory przy zachowaniu estetyki. Niebieskie Hany póki co też działają bez zastrzeżeń. Jedyna ich wada, to że są głośniejsze niż silnik na biegu jałowym. Na szczęście po założeniu osłony i zamknięciu maski praktycznie ich nie słychać. Choć to co proponuje Yarecki do tego silnika też będzie śmigało aż miło. Ja poszedłem w goldy, bo mam z nimi dobre doświadczenie, a że poszedłem w dwa reduktory to chyba lekkie zboczenie z IT, gdzie redundancja musi przecież być :biggrin2: Nawet w galancie mam dwa ;)
carsik pisze:szczególnie, że dawno ma zamontowane LPG :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Będzie Pan zadowolony :)