Strona 1 z 7

[LS400] Jaki gaz oraz problem z obecnym

: 10 sty 2013, o 16:46
autor: peter.p26
Witam.
W moim Luksusie jest założona podstawowa instalacja gazowa - taka jak w Polonezach sprzed 10 lat.
Sprzedający zapewniał że taka właśnie jest najlepsza do tego silnika - Czy to prawda ?

Oraz mam non stop problem z zamarzającym parownikiem. Woda jest w układzie, ale jak zapalam na benzynie to muszę czekać aż się nagrzeje do jakiejś tam temperatury i dopiero wtedy przełączam na gaz. Inaczej od razu gaśnie. Wydaje mi się że zamarza parownik.

Re: [LS400] Jaki gaz oraz problem z obecnym

: 11 sty 2013, o 11:59
autor: konik_80
Stara instalacja podciśnieniowa do LSa to nie jest dobry pomysł - zapewne chodziło o koszty instalacji.
Jeśli reduktor zamarza po przełączeniu na gaz zaraz po odpaleniu auta po nocy to jest to normalne.
Radziłbym wywalić tą instalację i zainstalować sekwencję - szkoda auta.

Re: [LS400] Jaki gaz oraz problem z obecnym

: 11 sty 2013, o 13:07
autor: peter.p26
Dzięki.
Nie jestem specem od LPG ale kiedyś jak miałem Palio Weekend ze zwykłym gazem - to mróz czy nie zawsze mogłem prawie natychmiast przełączyć na gaz.
Tu trzeba czekać, tak jak napisałem, aż się rozgrzeje bo momentalnie zamarza reduktor - jest to trochę irytujące.

No ale jak tak ma być - to trudno się mówi i jeździ dalej.

Re: [LS400] Jaki gaz oraz problem z obecnym

: 11 sty 2013, o 16:34
autor: passat1978
Jak wypowiedział się kolega wyżej parownik bym sobie odpuścił i zmienił na sekwencje, a jeśli zaś chodzi ze auto gaśnie po przełączeniu na gaz zaraz po uruchomieniu to na 99% masz stary parownik i membrany w nim są już sztywne lub jest bardzo mocno zabrudzony. pozdrawiam

Re: [LS400] Jaki gaz oraz problem z obecnym

: 18 lut 2013, o 13:26
autor: catfish
Witam. Wiem nieco o LPG, do LS proponuję Ci:
sterownik- Lecho SecEco ATS
reduktor-ACR-01 do 150KM x2 po jednym na głowicę
wtryski -Barracuda
filtr fazy lotnej- Perfect Blue
wielozawór- Tomasetto Extra
do tego przewody Faro fi 8mm
Będziesz mega zadowolony

Re: [LS400] Jaki gaz oraz problem z obecnym

: 18 kwie 2014, o 21:59
autor: CDME
Witam. Jestem świerzym użytkownikiem Lexusa lS400 od 16-04-2014. Wcześniej miałem i do tej pory jeszcze mam W124 2,5 D, potem Camry 3,0 V6 automat, a że urodziło mi się 3 dziecko to żona chciała zmienić na rodzinny typu Chrysler Voyager a ja kupiłem Lexa z którego jestem bardzo zadowolony po prostu lalka- żona już też. Byłem dziś u znajomego gazowniaka i powiedział mi że koszt dobrej instalacji na hanach z 2 redaktorami 2x250km będzie sie wąchał 4500-5000. Zaznaczam że chciałem pożądny towar i nie jeżdżę zbyt wolno bo zasypiam za kółkiem ;). Czy cena jest ok.

Re: [LS400] Jaki gaz oraz problem z obecnym

: 18 kwie 2014, o 23:25
autor: Yarecki
CDME pisze:Witam. Jestem świerzym użytkownikiem Lexusa lS400 od 16-04-2014. Wcześniej miałem i do tej pory jeszcze mam W124 2,5 D, potem Camry 3,0 V6 automat, a że urodziło mi się 3 dziecko to żona chciała zmienić na rodzinny typu Chrysler Voyager a ja kupiłem Lexa z którego jestem bardzo zadowolony po prostu lalka- żona już też. Byłem dziś u znajomego gazowniaka i powiedział mi że koszt dobrej instalacji na hanach z 2 redaktorami 2x250km będzie sie wąchał 4500-5000. Zaznaczam że chciałem pożądny towar i nie jeżdżę zbyt wolno bo zasypiam za kółkiem ;). Czy cena jest ok.
Towar towarem, najważniejsze jest wykonanie i późniejsze strojenie, zapewne masz na myśli 2x ACR czerwony - według mnie porażka, Han też jest wiele rodzajów wiec stwierdzenie hana nic nie znaczy.
Możesz kupić najlepszy "towar" na rynku ale jak gazownik spieprzy robotę to mu święcona woda nie pomoże.

Re: [LS400] Jaki gaz oraz problem z obecnym

: 19 kwie 2014, o 01:29
autor: maniek_ls400
CDME pisze: Byłem dziś u znajomego gazowniaka i powiedział mi że koszt dobrej instalacji na hanach z 2 redaktorami 2x250km będzie sie wąchał 4500-5000. Zaznaczam że chciałem pożądny towar i nie jeżdżę zbyt wolno bo zasypiam za kółkiem ;). Czy cena jest ok.
Pod Piasecznem ogarnięci goście zrobią Ci instalację za 3500/3700 wypasioną na max. Robili mojego LS430 (a jeżdżę bardziej niż dynamicznie), w zeszły czwartek odebrałem S500 - zrobiłem już dłuższą trasę 950km za jednym podejściem i chodzi jak trzeba (jest wystarczająco wydajna by lecieć odcinki po 10-15 km z prędkościami dużo powyżej 200). Jeśli Cię to interesuje pisz PW..

Re: [LS400] Jaki gaz oraz problem z obecnym

: 21 kwie 2014, o 06:40
autor: CDME
Dzięki za info jak możesz to podaj jakieś namiary. Ten mój znajomy gazownik też jest naprawdę ogarnięty ale nie zaszkodzi sprawdzić tych z okolic Piaseczna.

Re: [LS400] Jaki gaz oraz problem z obecnym

: 2 wrz 2014, o 09:22
autor: customcrew
Może ja opowiem jak strojone sa moje auta a na gazach a mam już z 700tyś zrobione. Wprawdzie LS'a ciągle szukam ale w innych Japończykach jest podobnie.
Auta miałem zawsze bez OBD więc trochę inaczej sie do tego podchodzi.
1. Sondy Lambda podłączone sa pod sterownik a Ja i tak podłączam swoje monitory pod sondy na których pod czas jazdy widać przebieg składu mieszanki.
2. Najpierw gazownik robi auto kalibrację i trochę jeździmy po mieście :jazda: .
3. Później ruszamy na szybsze odcinki najlepiej obwodnice miast lub autostrady :zryw: . Tam nie rzadko pojawia sie 200KM/h i testowane sa maksymalne przyspieszenia jak i prędkości ze stałym wciśnięciem pedału gazu (np. tempomat) w całym zakresie obrotów. Przyspieszenia normalne jak i mocne tez w całym zakresie obrotów.
Ważne żeby kontrolować tez odczyty z sondy na moich monitorach , bo często wydaje sie ze jest dobrze a sonda pokazuje za uboga albo za bogatą.
4. Takie strojenie trawa ok 1,5 - 2h a potrafimy zrobić i ze 150km nawet. Gazownik nie marudzi bo tak się to powinno robić i ma tego Świadomość.
5. Po przejechaniu kilku tysięcy dalej samemu obserwując sondy często wyłapuje momenty w których przydały by się poprawki. Ja po tym okresie wykręcam świece i to na nich widać poprawność mieszanki na każdym z cylindrów. Te najlepsze wtryskiwacze (hanna / barracuda i inne) nie sa skalibrowane idealnie. Jak świeca jest za biała to dodajemy dawkę na każdym z wtrysków (na Stagu sie tak da nie wiem jak inne kompy), jak za czarna lub za ceglana/brązowa to można minimalnie odjąć.
Taka operacje wykonuje sie do skutku a przy każdej zmianie świec kontroluje poprawność.
6. Po takiej ukończonej kalibracji wtrysków ( jak była mocno przestawiana) można jeszcze podjechać na ustawienie całej mapy lub oglądać czy sondy pokazują poprawnie.

Oczywiście najlepszym sposobem było by mieć sondy szerokopasmowe ale do tego jeszcze nie dorosłem żeby je wstawiać do auta.
Spalania gazu sa zawsze większe od spalań benzyny.
Na instalacji nie warto oszczędzać zwłaszcza jak się robi dla siebie.

Z gazu jestem/byłem zawsze bardzo zadowolony ale na moim przykładzie widać ile z tym jest pracy.