[LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Wybór instalacji, pomoc techniczna, oraz wszystkie informacje związane z zakładaniem LPG do Lexusa LS

[LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez owczar » 18 mar 2014, o 16:13

Widzę, że podobnego tematu nie ma, a pewnie sporo osób będzie zainteresowanych. :)

Planuję założyć LPG do mojego LS-a i chcę się do tego optymalnie przygotować. Nie mam dostępu do auta przez najbliższy czas, więc potrzebuję wskazówek posiadaczy tego modelu.

Na ten moment chciałbym wrzucić coś takiego:
- reduktory - no właśnie jakie? Zależy mi na niezawodności. Pod tym katem poszedłbym nawet w Zavoli Zeta S, ale pracują na wysokim ciśnieniu i średnio mi się to widzi. W galancie mam 2xZavoli N i jestem bardzo zadowolony. Może 2xACR01? Nie wiem jeszcze jak z miejscem pod maską. Chciałbym jak najbliżej przewodów wodnych i w miejscu bez przeciągów. Jeśli nie znajdę dobrego miejsca na 2 reduktory to myślę nad IG1 lub KME Gold.
- sterownik STAG lub LPG-Tech. Stag to stara konstrukcja, ale sprawdzona i działa. Myślę, że w tym silniku nic bardziej zaawansowanego nie jest potrzebne
- butla w koło z wielozaworem extra
- faro 12mm
- filtr fazy lotnej FL02 z podstawką na 2 wyjścia
- wtryskiwacze Hana niebieskie
- trójniki do wtryskiwaczy jak na obrazku:
Obrazek

Wyjście/wyjścia FL z reduktora połączone by były do filtra FL02 (dać jeden filtr czy 2?). Każde wyjście z filtra zasilałoby jeden bank. Na końcu oba banki byłyby spięte w celu kompensacji.
Chciałbym celować w ciśnienie ok 1 bar z mnożnikiem oscylującym w ok 1.

Gdzie macie zamontowany sterownik LPG pod maską? Jaka maks butla wejdzie w koło? Interesują mnie bardziej wymiary niż pojemność ;)
Ostatnio edytowano 18 mar 2014, o 22:41 przez owczar, łącznie edytowano 1 raz
owczar
Moderator
 
Posty: 3072
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez Picakus » 18 mar 2014, o 16:37

U mnie siedzą dwa KME Tury, dobrze sobie radzą z tym silnikiem.
Avatar użytkownika
Picakus
Lex user
 
Posty: 290
Dołączył(a): 16 mar 2013, o 16:37
Model Lexusa: Zależnie od chwili
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pomiechówek

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez owczar » 18 mar 2014, o 22:44

Są spięte razem czy każdy osobno?
owczar
Moderator
 
Posty: 3072
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez LinkPL » 18 mar 2014, o 23:19

Też mam dwa Tury, ze względu akurat na brak miejsca pod maską, ale to trochę inna buda. Pogadaj z Mańkiem, on ma Golda założonego i z tego co obserwowałem nie miał jakichś większych problemów. Nie wiem tylko jak z temperaturą przy pełnym bucie. Niestety jeden z tych Turów mi buczy, byłem u majstra dziś i powiedział, że bez problemu wymieni na nowy. Na forum gazowym robią z nich kanapkę i składają dwie sztuki do siebie, ponoć całkiem dobrze działa, ale to trochę myśl techniczna majstrów gazowych, a nie projektantów. Temperatura na bucie nie spada poniżej 35C w moim przypadku.

Tech jest dużo nowszym sterownikiem, tak na prawdę nie ma różnicy co założysz, tylko jak to będzie zrobione. Niektórzy piszą, że trzeba wyższych ciśnień na tym sterowniku, ale nie znam się do końca na tym, więc daruje sobie wywody.

Możesz poczytać o mojej instalacji w topiku o samochodzie.
Filtry koniecznie z włókna. Ja u siebie mam trochę bałagan pod maską, ale ogólnie jest ok. Zrobiłem ponad 25k km i nie miałem większych problemów. Na początku tylko jakaś kosmetyka w poprawkach.

U siebie mam Barakudy bez dysz i spokojnie obrabia na 1,4 ciśnieniu. Od czasu podniesienia ciśnienia, nie ma z tym problemów. Czasy na wolnych obrotach rzędu 3,5 ms.

Można faro, lepiej wygląda bardziej ustawne, u mnie jest miedź 8mm i też jest ok.

Zagadaj do Yareckiego, Carsika - znają temat.

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Avatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 00:59
Lokalizacja: Iłża
Model Lexusa: GS430 UZS190, T4R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Iłża

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez Yarecki » 18 mar 2014, o 23:30

owczar napisał(a):Są spięte razem czy każdy osobno?


To co mówiłem w rozmowie, kanapka turowa będzie też ok, jedyne to ją gdzieś upakować.
Yarecki
Lex Master
 
Posty: 1963
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polandia

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez Yarecki » 18 mar 2014, o 23:38

LinkPL napisał(a):Temperatura na bucie nie spada poniżej 35C w moim przypadku


Pytanie czego to jest temperatura ;)

LinkPL napisał(a): Niektórzy piszą, że trzeba wyższych ciśnień na tym sterowniku

Tech ma inne sterowanie wtryskiwaczem , ale to każdy producent robi coś po swojemu.


LinkPL napisał(a):Filtry koniecznie z włókna.

To bardzo dobry wybór, ale tez zależy jakie mają in i out, oraz czy są zwykłe czy powiększone, czy 1 czy 2 etc etc.
Może być też filtr z odstojnikiem :ok:


LinkPL napisał(a): Zagadaj do Yareckiego, Carsika - znają temat.


Na ile jestem wstanie nie ma problemu - jak zawsze ;) :ok:

Na tych trójnikach ładnie tego niestety w tym aucie nie zrobisz - oczywiście zachowując dostęp do serwisu jakiegoś.
Można na nich zrobić ładnie listwę nisko ale wtedy jak padnie wtrysk albo fabrycznie będzie nie halo to by go wymienić trzeba będzie rwać kolektor a to przyjemne nie jest.
Trzeba w 3uz iść na leciutki kompromis ładu technicznego :crazy: .
Jak będziesz zainteresowany to gdzieś powinienem mieć foto zdjętego kolektora z wtryskami.
Yarecki
Lex Master
 
Posty: 1963
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polandia

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez owczar » 19 mar 2014, o 00:20

Dzięki Panowie za wszystkie wskazówki :)

Na pewno się przydadzą. Rzeczywiście, z tymi trójnikami nie będzie łatwo tego rozmieścić, ale może coś uda się wykombinować.
Na forumlpg znalazłęm instalkę robioną przez adaxo i instalkę użytkownika octan. Adaxo wrzucił zdjęcie kolektora z nawiertami. Ponadto octan upchnął nawet dwa reduktory IG1, co prawda na wcisk, ale weszły. Nie wiem tylko czy chce mi się bawić w to. Dwa tury połączone razem też są fajną opcją. Ew Prins. Do Techa przekonał mnie już Yarecki- dzięki jeszcze raz za rozmowę :).

Nogę mam ciężko, ale trzeba znaleźć jakiś kompromis jakości do ceny.

Odnośnie filtra, to koniecznie chcę coś z odstojnikiem i tutaj sprawdzony FL02 powinien dać radę. Włókno szklane bez odstojnika o mały włos nie zabiło moich hanek po 10kkm. Przestały się domykać. Płukanie naftą, denaturatem i inne cuda uratowały wtryskiwacze.

W sobotę popatrzę pod maską jak to wszystko wygląda :)
owczar
Moderator
 
Posty: 3072
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez Yarecki » 19 mar 2014, o 00:36

owczar napisał(a):Dzięki Panowie za wszystkie wskazówki :)

Na pewno się przydadzą. Rzeczywiście, z tymi trójnikami nie będzie łatwo tego rozmieścić, ale może coś uda się wykombinować.
Na forumlpg znalazłęm instalkę robioną przez adaxo i instalkę użytkownika octan. Adaxo wrzucił zdjęcie kolektora z nawiertami. Ponadto octan upchnął nawet dwa reduktory IG1, co prawda na wcisk, ale weszły. Nie wiem tylko czy chce mi się bawić w to. Dwa tury połączone razem też są fajną opcją. Ew Prins. Do Techa przekonał mnie już Yarecki- dzięki jeszcze raz za rozmowę :).

Nogę mam ciężko, ale trzeba znaleźć jakiś kompromis jakości do ceny.

Odnośnie filtra, to koniecznie chcę coś z odstojnikiem i tutaj sprawdzony FL02 powinien dać radę. Włókno szklane bez odstojnika o mały włos nie zabiło moich hanek po 10kkm. Przestały się domykać. Płukanie naftą, denaturatem i inne cuda uratowały wtryskiwacze.

W sobotę popatrzę pod maską jak to wszystko wygląda :)


No octan robił na tych trójnikach i dla mnie to on tam meksyk pod tą maską ma niemiłosierny - na siłę utkane, porażka.
Nie porównuj ig1, zupełnie inny kształt, pionowy reduktor etc.
Prins tak jak mówiłem ogarnie to auto bez kłopotu, ale cena nowego zabija a z używkami jest jak jest.
Tur w kanapce ma ta zaletę iż podłącza się go jako 1 reduktor bez kilometrów węży miedzy reduktorami etc.
Po prostu po złożeniu to jest 1 redek.
Yarecki
Lex Master
 
Posty: 1963
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polandia

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez Pe_pe » 22 mar 2014, o 19:26

Ja w Gs 430 MkIII mam zamontowany zestaw: Stag premium, wtryski hana i 2 x KME Gold. Od stycznia zrobione właśnie 9000km i żadnych problemów (codziennie prędkości 180-200+ na obwodnicy :biggrin2: ). Na montaż czekałem długo i trwało to tydzień, ale warto było. Po komentarzach innych użytkowników wiem, że graty nie są najważniejsze (choć już prawie nikt nie poleca Staga), ale montujący.
Pe_pe
Lex user
 
Posty: 136
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 20:52
Model Lexusa: Gs430 mkIII, Rx400h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WOT

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez Yarecki » 22 mar 2014, o 19:32

Pe_pe napisał(a):Ja w Gs 430 MkIII mam zamontowany zestaw: Stag premium, wtryski hana i 2 x KME Gold. Od stycznia zrobione właśnie 9000km i żadnych problemów (codziennie prędkości 180-200+ na obwodnicy :biggrin2: ). Na montaż czekałem długo i trwało to tydzień, ale warto było. Po komentarzach innych użytkowników wiem, że graty nie są najważniejsze (choć już prawie nikt nie poleca Staga), ale montujący.


Pytanie jaka hana i po co premium :pijak: skoro pewnie i tak jest wyłączone bo każdy rozsądny instalator tego nie używa.
Yarecki
Lex Master
 
Posty: 1963
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polandia

Następna strona

Powrót do Instalacje Gazowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość