[LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Wybór instalacji, pomoc techniczna, oraz wszystkie informacje związane z zakładaniem LPG do Lexusa LS
ODPOWIEDZ
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Post autor: owczar »

Wracając do tematu spalania :)
Profilaktycznie podjechałem na analizę spalin - żeby mieć pewność, że żaden wtryskiwacz nie leje itp.

Zdziwiły mnie wyniki na biegu jałowym dla LPG i PB- podejrzewam że to taka strategia producenta, bo na obu paliwach lambda jest bardzo wysoka ~1,135. Możliwe, że to kwestia działania EGR.. Tak czy inaczej, diagnosta twierdzi, ze jako punkt odniesienia dla lambdy należy brać wyniki przy wyższych obrotach.
I tak przy 3k rpm wyniki na PB i LPG w zasadzie identyczne. Lambda dla LPG 1.000, a dla PB 1.001.

Poza tym wyniki jak niżej:
CO 0%
CO2 13,82%
HC 2 ppm
O2 0%

Pozostaje jeszcze tylko wystrojenie w OL, ale myślę, że wiele to nie zmieni jeśli chodzi o spalanie. Po prostu, jak się ciśnie, tak pali ;)
Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Post autor: maniek_ls400 »

owczar pisze:Wracając do tematu spalania :)
Profilaktycznie podjechałem na analizę spalin - żeby mieć pewność, że żaden wtryskiwacz nie leje itp.

Zdziwiły mnie wyniki na biegu jałowym dla LPG i PB- podejrzewam że to taka strategia producenta, bo na obu paliwach lambda jest bardzo wysoka ~1,135. Możliwe, że to kwestia działania EGR.. Tak czy inaczej, diagnosta twierdzi, ze jako punkt odniesienia dla lambdy należy brać wyniki przy wyższych obrotach.
I tak przy 3k rpm wyniki na PB i LPG w zasadzie identyczne. Lambda dla LPG 1.000, a dla PB 1.001.
Nie miałem takich rozjazdów na sondach - na wolnych i powyżej 3k RPM trzymała 1,00 z minimalnymi odchyłkami (na setkach). Padający EGR wywala MIL więc raczej to będzie wina sond L niż innych elementów wtrysku i wydechu.
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Post autor: owczar »

Dzisiaj odwiedziłem carsika i sprawdziliśmy mieszankę w OL. Okazało się, że na oko udało się wystroic niemalże idealne AFR:)

Mimo wszystko warto było sprawdzić. Miło było się poznać i pogadać z kimś kto ma takie podejście do samochodów i mechaniki jak carsik. :)

Tak więc spalanie to kwestia ciężkiej nogi ;)

AFR biegu jałowego jest wysokie na Pb i LPG, ale od razu po ruszeniu wchodzi na prawidłowy poziom.
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Post autor: Yarecki »

Bo masz techa - dlatego go polecam, na stagu bądź innym sterowniku gwarantuję, że tak nie ustawisz na oko :ok:
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Post autor: owczar »

Tech rzeczywiście się spisał, aczkolwiek w OL zrobiłem spore korekty po obrotach. Nie pamiętam już konkretnie jakie, ale zubożałem do przełamania, a potem dodałem kilka procent.

Co ciekawe, przy WOT ten wolnossący V8 schodzi na benzynie nawet do AFR 11,5. Toyota podeszła bardzo asekuracyjnie do tematu. Na LPG schodzi maks do 11.8, przy czym w OL w większości obszaru schodzi do niskiej 12.

Tak więc spalanie to nie kwestia słabych komponentów czy źle ustawionej instalacji. Kwestia stylu jazdy ;)
Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Post autor: maniek_ls400 »

owczar pisze: Tak więc spalanie to nie kwestia słabych komponentów czy źle ustawionej instalacji. Kwestia stylu jazdy ;)
Owczar- 4,3 musi trochę wypić :) Pociesz się, że i tak kręcisz 100km za ok. 50PLNów :)
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Post autor: owczar »

Hehe, spokojnie, mnie to nie przerażało. Bardziej się obawiałem tego, że coś jest nie tak z instalką, po tych jazdach z różną wydajnością wtrsyków :) Teraz przynajmniej mogę spokojnie wciskać gaz do dechy.

Widziałem wpisy, że LS430 pali 13 średnio przy dynamicznej jeździe i się trochę zaniepokoiłem, że z moim coś nie tak :) Póki co nie udało mi się zejść poniżej 14,5, a przeważnie to okolice 16-17.
No ale jak mi galant palił w trasie po 15l, to wynik w LS naprawdę ok.

I tak jak piszesz, podróżuje w komforcie, ciszy, do dyspozycji prawie 300KM i ponad 400NM momentu a koszty jak w jakimś klekoczącym dieslem klasy średniej :dance3:
Już nie mogę się doczekać urlopu i jazdy po górach ;) W planach prawie 6kkm w 17 dni. W tym przejazd przez Szwajcarskie Alpy, a potem powrót z wycieczką na Grossglockner. :)
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Post autor: Yarecki »

owczar pisze:Hehe, spokojnie, mnie to nie przerażało. Bardziej się obawiałem tego, że coś jest nie tak z instalką, po tych jazdach z różną wydajnością wtrsyków :) Teraz przynajmniej mogę spokojnie wciskać gaz do dechy.

Widziałem wpisy, że LS430 pali 13 średnio przy dynamicznej jeździe i się trochę zaniepokoiłem, że z moim coś nie tak :) Póki co nie udało mi się zejść poniżej 14,5, a przeważnie to okolice 16-17.
No ale jak mi galant palił w trasie po 15l, to wynik w LS naprawdę ok.

I tak jak piszesz, podróżuje w komforcie, ciszy, do dyspozycji prawie 300KM i ponad 400NM momentu a koszty jak w jakimś klekoczącym dieslem klasy średniej :dance3:
Już nie mogę się doczekać urlopu i jazdy po górach ;) W planach prawie 6kkm w 17 dni. W tym przejazd przez Szwajcarskie Alpy, a potem powrót z wycieczką na Grossglockner. :)
Grossglockner jest mega, w górach poczujesz moc, nie czuje górek i to mi w tych autach bardzo odpowiada.
Awatar użytkownika
rey
Lex user
Posty: 227
Rejestracja: 1 lis 2014, o 23:22
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Post autor: rey »

Czy po zdjęciu kolektora ssącego uszczelka powinna być wymieniona koniecznie na nową?

Pewnie większość firm montujących instalacje nie wyko uje tej operacji, w maździe robili mi bez demontażu - wióry po wierceniu jeszcze leżą na kolektorze :scratch: i wszystko działa od 140 tys. bez problemów.
Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Post autor: maniek_ls400 »

rey pisze:Czy po zdjęciu kolektora ssącego uszczelka powinna być wymieniona koniecznie na nową?

Pewnie większość firm montujących instalacje nie wyko uje tej operacji, w maździe robili mi bez demontażu - wióry po wierceniu jeszcze leżą na kolektorze :scratch: i wszystko działa od 140 tys. bez problemów.
Wióry na kolektorze to pikuś - ważniejsze by nie było ich W cylindrach. Tak ja pisaliśmy na PRIV - nie uwierzę, że przed zdjęciem kolektora ktoś obleci cały silnik i wydłubie 12-13 letnie błoto, piach, inne syfy, które będą wokół kolektora. To wszystko w sporej części (znając niewygodę dostępu do tylnej części kolektora) pójdzie w cylindry oraz kanały wodne. Moim zdaniem (5 aut z LPG żadne nie miało do tej operacji zdejmowanego kolektora zrobiłem nimi dobrze ponad 1mln km - i żadnych problemów silnikiem i jego kompresją a o tym jest ten wątek) - większą wagę przyłóż do dobrych gratów (reduktor(y), wtryski, węże, dobre/mocne/trwałe opaski zaciskowe) niż do zabawy z kolektorem.

Kiedy po raz pierwszy zdejmowałem kolektor (padł rozrusznik w LS400) przerobilem na własnej skórze brak doświadczenia/bezmyślność i wyciągałem ziarenko po ziarenku z cylindra. Operacja wyjęcia rozrusznika przedłużyła się o 2 godziny konieczne na czyszczenie cylindrów i zaworów z piachu.
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje Gazowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość