Strona 1 z 13

[LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

: 18 mar 2014, o 16:13
autor: owczar
Widzę, że podobnego tematu nie ma, a pewnie sporo osób będzie zainteresowanych. :)

Planuję założyć LPG do mojego LS-a i chcę się do tego optymalnie przygotować. Nie mam dostępu do auta przez najbliższy czas, więc potrzebuję wskazówek posiadaczy tego modelu.

Na ten moment chciałbym wrzucić coś takiego:
- reduktory - no właśnie jakie? Zależy mi na niezawodności. Pod tym katem poszedłbym nawet w Zavoli Zeta S, ale pracują na wysokim ciśnieniu i średnio mi się to widzi. W galancie mam 2xZavoli N i jestem bardzo zadowolony. Może 2xACR01? Nie wiem jeszcze jak z miejscem pod maską. Chciałbym jak najbliżej przewodów wodnych i w miejscu bez przeciągów. Jeśli nie znajdę dobrego miejsca na 2 reduktory to myślę nad IG1 lub KME Gold.
- sterownik STAG lub LPG-Tech. Stag to stara konstrukcja, ale sprawdzona i działa. Myślę, że w tym silniku nic bardziej zaawansowanego nie jest potrzebne
- butla w koło z wielozaworem extra
- faro 12mm
- filtr fazy lotnej FL02 z podstawką na 2 wyjścia
- wtryskiwacze Hana niebieskie
- trójniki do wtryskiwaczy jak na obrazku:
Obrazek

Wyjście/wyjścia FL z reduktora połączone by były do filtra FL02 (dać jeden filtr czy 2?). Każde wyjście z filtra zasilałoby jeden bank. Na końcu oba banki byłyby spięte w celu kompensacji.
Chciałbym celować w ciśnienie ok 1 bar z mnożnikiem oscylującym w ok 1.

Gdzie macie zamontowany sterownik LPG pod maską? Jaka maks butla wejdzie w koło? Interesują mnie bardziej wymiary niż pojemność ;)

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

: 18 mar 2014, o 16:37
autor: Picakus
U mnie siedzą dwa KME Tury, dobrze sobie radzą z tym silnikiem.

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

: 18 mar 2014, o 22:44
autor: owczar
Są spięte razem czy każdy osobno?

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

: 18 mar 2014, o 23:19
autor: LinkPL
Też mam dwa Tury, ze względu akurat na brak miejsca pod maską, ale to trochę inna buda. Pogadaj z Mańkiem, on ma Golda założonego i z tego co obserwowałem nie miał jakichś większych problemów. Nie wiem tylko jak z temperaturą przy pełnym bucie. Niestety jeden z tych Turów mi buczy, byłem u majstra dziś i powiedział, że bez problemu wymieni na nowy. Na forum gazowym robią z nich kanapkę i składają dwie sztuki do siebie, ponoć całkiem dobrze działa, ale to trochę myśl techniczna majstrów gazowych, a nie projektantów. Temperatura na bucie nie spada poniżej 35C w moim przypadku.

Tech jest dużo nowszym sterownikiem, tak na prawdę nie ma różnicy co założysz, tylko jak to będzie zrobione. Niektórzy piszą, że trzeba wyższych ciśnień na tym sterowniku, ale nie znam się do końca na tym, więc daruje sobie wywody.

Możesz poczytać o mojej instalacji w topiku o samochodzie.
Filtry koniecznie z włókna. Ja u siebie mam trochę bałagan pod maską, ale ogólnie jest ok. Zrobiłem ponad 25k km i nie miałem większych problemów. Na początku tylko jakaś kosmetyka w poprawkach.

U siebie mam Barakudy bez dysz i spokojnie obrabia na 1,4 ciśnieniu. Od czasu podniesienia ciśnienia, nie ma z tym problemów. Czasy na wolnych obrotach rzędu 3,5 ms.

Można faro, lepiej wygląda bardziej ustawne, u mnie jest miedź 8mm i też jest ok.

Zagadaj do Yareckiego, Carsika - znają temat.

Pozdrawiam
Link

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

: 18 mar 2014, o 23:30
autor: Yarecki
owczar pisze:Są spięte razem czy każdy osobno?
To co mówiłem w rozmowie, kanapka turowa będzie też ok, jedyne to ją gdzieś upakować.

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

: 18 mar 2014, o 23:38
autor: Yarecki
LinkPL pisze:Temperatura na bucie nie spada poniżej 35C w moim przypadku
Pytanie czego to jest temperatura ;)
LinkPL pisze: Niektórzy piszą, że trzeba wyższych ciśnień na tym sterowniku
Tech ma inne sterowanie wtryskiwaczem , ale to każdy producent robi coś po swojemu.

LinkPL pisze:Filtry koniecznie z włókna.
To bardzo dobry wybór, ale tez zależy jakie mają in i out, oraz czy są zwykłe czy powiększone, czy 1 czy 2 etc etc.
Może być też filtr z odstojnikiem :ok:

LinkPL pisze: Zagadaj do Yareckiego, Carsika - znają temat.
Na ile jestem wstanie nie ma problemu - jak zawsze ;) :ok:

Na tych trójnikach ładnie tego niestety w tym aucie nie zrobisz - oczywiście zachowując dostęp do serwisu jakiegoś.
Można na nich zrobić ładnie listwę nisko ale wtedy jak padnie wtrysk albo fabrycznie będzie nie halo to by go wymienić trzeba będzie rwać kolektor a to przyjemne nie jest.
Trzeba w 3uz iść na leciutki kompromis ładu technicznego :crazy: .
Jak będziesz zainteresowany to gdzieś powinienem mieć foto zdjętego kolektora z wtryskami.

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

: 19 mar 2014, o 00:20
autor: owczar
Dzięki Panowie za wszystkie wskazówki :)

Na pewno się przydadzą. Rzeczywiście, z tymi trójnikami nie będzie łatwo tego rozmieścić, ale może coś uda się wykombinować.
Na forumlpg znalazłęm instalkę robioną przez adaxo i instalkę użytkownika octan. Adaxo wrzucił zdjęcie kolektora z nawiertami. Ponadto octan upchnął nawet dwa reduktory IG1, co prawda na wcisk, ale weszły. Nie wiem tylko czy chce mi się bawić w to. Dwa tury połączone razem też są fajną opcją. Ew Prins. Do Techa przekonał mnie już Yarecki- dzięki jeszcze raz za rozmowę :).

Nogę mam ciężko, ale trzeba znaleźć jakiś kompromis jakości do ceny.

Odnośnie filtra, to koniecznie chcę coś z odstojnikiem i tutaj sprawdzony FL02 powinien dać radę. Włókno szklane bez odstojnika o mały włos nie zabiło moich hanek po 10kkm. Przestały się domykać. Płukanie naftą, denaturatem i inne cuda uratowały wtryskiwacze.

W sobotę popatrzę pod maską jak to wszystko wygląda :)

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

: 19 mar 2014, o 00:36
autor: Yarecki
owczar pisze:Dzięki Panowie za wszystkie wskazówki :)

Na pewno się przydadzą. Rzeczywiście, z tymi trójnikami nie będzie łatwo tego rozmieścić, ale może coś uda się wykombinować.
Na forumlpg znalazłęm instalkę robioną przez adaxo i instalkę użytkownika octan. Adaxo wrzucił zdjęcie kolektora z nawiertami. Ponadto octan upchnął nawet dwa reduktory IG1, co prawda na wcisk, ale weszły. Nie wiem tylko czy chce mi się bawić w to. Dwa tury połączone razem też są fajną opcją. Ew Prins. Do Techa przekonał mnie już Yarecki- dzięki jeszcze raz za rozmowę :).

Nogę mam ciężko, ale trzeba znaleźć jakiś kompromis jakości do ceny.

Odnośnie filtra, to koniecznie chcę coś z odstojnikiem i tutaj sprawdzony FL02 powinien dać radę. Włókno szklane bez odstojnika o mały włos nie zabiło moich hanek po 10kkm. Przestały się domykać. Płukanie naftą, denaturatem i inne cuda uratowały wtryskiwacze.

W sobotę popatrzę pod maską jak to wszystko wygląda :)
No octan robił na tych trójnikach i dla mnie to on tam meksyk pod tą maską ma niemiłosierny - na siłę utkane, porażka.
Nie porównuj ig1, zupełnie inny kształt, pionowy reduktor etc.
Prins tak jak mówiłem ogarnie to auto bez kłopotu, ale cena nowego zabija a z używkami jest jak jest.
Tur w kanapce ma ta zaletę iż podłącza się go jako 1 reduktor bez kilometrów węży miedzy reduktorami etc.
Po prostu po złożeniu to jest 1 redek.

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

: 22 mar 2014, o 19:26
autor: Pe_pe
Ja w Gs 430 MkIII mam zamontowany zestaw: Stag premium, wtryski hana i 2 x KME Gold. Od stycznia zrobione właśnie 9000km i żadnych problemów (codziennie prędkości 180-200+ na obwodnicy :biggrin2: ). Na montaż czekałem długo i trwało to tydzień, ale warto było. Po komentarzach innych użytkowników wiem, że graty nie są najważniejsze (choć już prawie nikt nie poleca Staga), ale montujący.

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

: 22 mar 2014, o 19:32
autor: Yarecki
Pe_pe pisze:Ja w Gs 430 MkIII mam zamontowany zestaw: Stag premium, wtryski hana i 2 x KME Gold. Od stycznia zrobione właśnie 9000km i żadnych problemów (codziennie prędkości 180-200+ na obwodnicy :biggrin2: ). Na montaż czekałem długo i trwało to tydzień, ale warto było. Po komentarzach innych użytkowników wiem, że graty nie są najważniejsze (choć już prawie nikt nie poleca Staga), ale montujący.
Pytanie jaka hana i po co premium :pijak: skoro pewnie i tak jest wyłączone bo każdy rozsądny instalator tego nie używa.