[LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Wybór instalacji, pomoc techniczna, oraz wszystkie informacje związane z zakładaniem LPG do Lexusa LS

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez owczar » 9 sie 2014, o 17:36

Wracając do tematu spalania :)
Profilaktycznie podjechałem na analizę spalin - żeby mieć pewność, że żaden wtryskiwacz nie leje itp.

Zdziwiły mnie wyniki na biegu jałowym dla LPG i PB- podejrzewam że to taka strategia producenta, bo na obu paliwach lambda jest bardzo wysoka ~1,135. Możliwe, że to kwestia działania EGR.. Tak czy inaczej, diagnosta twierdzi, ze jako punkt odniesienia dla lambdy należy brać wyniki przy wyższych obrotach.
I tak przy 3k rpm wyniki na PB i LPG w zasadzie identyczne. Lambda dla LPG 1.000, a dla PB 1.001.

Poza tym wyniki jak niżej:
CO 0%
CO2 13,82%
HC 2 ppm
O2 0%

Pozostaje jeszcze tylko wystrojenie w OL, ale myślę, że wiele to nie zmieni jeśli chodzi o spalanie. Po prostu, jak się ciśnie, tak pali ;)
owczar
Moderator
 
Posty: 3819
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez maniek_ls400 » 11 sie 2014, o 13:18

owczar napisał(a):Wracając do tematu spalania :)
Profilaktycznie podjechałem na analizę spalin - żeby mieć pewność, że żaden wtryskiwacz nie leje itp.

Zdziwiły mnie wyniki na biegu jałowym dla LPG i PB- podejrzewam że to taka strategia producenta, bo na obu paliwach lambda jest bardzo wysoka ~1,135. Możliwe, że to kwestia działania EGR.. Tak czy inaczej, diagnosta twierdzi, ze jako punkt odniesienia dla lambdy należy brać wyniki przy wyższych obrotach.
I tak przy 3k rpm wyniki na PB i LPG w zasadzie identyczne. Lambda dla LPG 1.000, a dla PB 1.001.

Nie miałem takich rozjazdów na sondach - na wolnych i powyżej 3k RPM trzymała 1,00 z minimalnymi odchyłkami (na setkach). Padający EGR wywala MIL więc raczej to będzie wina sond L niż innych elementów wtrysku i wydechu.
Avatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
 
Posty: 1499
Dołączył(a): 7 cze 2011, o 23:19
Lokalizacja: Piaseczno
Model Lexusa: W221 S500
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez owczar » 11 sie 2014, o 22:57

Dzisiaj odwiedziłem carsika i sprawdziliśmy mieszankę w OL. Okazało się, że na oko udało się wystroic niemalże idealne AFR:)

Mimo wszystko warto było sprawdzić. Miło było się poznać i pogadać z kimś kto ma takie podejście do samochodów i mechaniki jak carsik. :)

Tak więc spalanie to kwestia ciężkiej nogi ;)

AFR biegu jałowego jest wysokie na Pb i LPG, ale od razu po ruszeniu wchodzi na prawidłowy poziom.
owczar
Moderator
 
Posty: 3819
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez Yarecki » 11 sie 2014, o 23:55

Bo masz techa - dlatego go polecam, na stagu bądź innym sterowniku gwarantuję, że tak nie ustawisz na oko :ok:
Yarecki
Lex Master
 
Posty: 1978
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polandia

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez owczar » 12 sie 2014, o 10:46

Tech rzeczywiście się spisał, aczkolwiek w OL zrobiłem spore korekty po obrotach. Nie pamiętam już konkretnie jakie, ale zubożałem do przełamania, a potem dodałem kilka procent.

Co ciekawe, przy WOT ten wolnossący V8 schodzi na benzynie nawet do AFR 11,5. Toyota podeszła bardzo asekuracyjnie do tematu. Na LPG schodzi maks do 11.8, przy czym w OL w większości obszaru schodzi do niskiej 12.

Tak więc spalanie to nie kwestia słabych komponentów czy źle ustawionej instalacji. Kwestia stylu jazdy ;)
owczar
Moderator
 
Posty: 3819
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez maniek_ls400 » 12 sie 2014, o 11:14

owczar napisał(a):Tak więc spalanie to nie kwestia słabych komponentów czy źle ustawionej instalacji. Kwestia stylu jazdy ;)

Owczar- 4,3 musi trochę wypić :) Pociesz się, że i tak kręcisz 100km za ok. 50PLNów :)
Avatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
 
Posty: 1499
Dołączył(a): 7 cze 2011, o 23:19
Lokalizacja: Piaseczno
Model Lexusa: W221 S500
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez owczar » 12 sie 2014, o 11:22

Hehe, spokojnie, mnie to nie przerażało. Bardziej się obawiałem tego, że coś jest nie tak z instalką, po tych jazdach z różną wydajnością wtrsyków :) Teraz przynajmniej mogę spokojnie wciskać gaz do dechy.

Widziałem wpisy, że LS430 pali 13 średnio przy dynamicznej jeździe i się trochę zaniepokoiłem, że z moim coś nie tak :) Póki co nie udało mi się zejść poniżej 14,5, a przeważnie to okolice 16-17.
No ale jak mi galant palił w trasie po 15l, to wynik w LS naprawdę ok.

I tak jak piszesz, podróżuje w komforcie, ciszy, do dyspozycji prawie 300KM i ponad 400NM momentu a koszty jak w jakimś klekoczącym dieslem klasy średniej :dance3:
Już nie mogę się doczekać urlopu i jazdy po górach ;) W planach prawie 6kkm w 17 dni. W tym przejazd przez Szwajcarskie Alpy, a potem powrót z wycieczką na Grossglockner. :)
owczar
Moderator
 
Posty: 3819
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez Yarecki » 12 sie 2014, o 21:33

owczar napisał(a):Hehe, spokojnie, mnie to nie przerażało. Bardziej się obawiałem tego, że coś jest nie tak z instalką, po tych jazdach z różną wydajnością wtrsyków :) Teraz przynajmniej mogę spokojnie wciskać gaz do dechy.

Widziałem wpisy, że LS430 pali 13 średnio przy dynamicznej jeździe i się trochę zaniepokoiłem, że z moim coś nie tak :) Póki co nie udało mi się zejść poniżej 14,5, a przeważnie to okolice 16-17.
No ale jak mi galant palił w trasie po 15l, to wynik w LS naprawdę ok.

I tak jak piszesz, podróżuje w komforcie, ciszy, do dyspozycji prawie 300KM i ponad 400NM momentu a koszty jak w jakimś klekoczącym dieslem klasy średniej :dance3:
Już nie mogę się doczekać urlopu i jazdy po górach ;) W planach prawie 6kkm w 17 dni. W tym przejazd przez Szwajcarskie Alpy, a potem powrót z wycieczką na Grossglockner. :)


Grossglockner jest mega, w górach poczujesz moc, nie czuje górek i to mi w tych autach bardzo odpowiada.
Yarecki
Lex Master
 
Posty: 1978
Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polandia

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez rey » 8 lut 2015, o 12:14

Czy po zdjęciu kolektora ssącego uszczelka powinna być wymieniona koniecznie na nową?

Pewnie większość firm montujących instalacje nie wyko uje tej operacji, w maździe robili mi bez demontażu - wióry po wierceniu jeszcze leżą na kolektorze :scratch: i wszystko działa od 140 tys. bez problemów.
Avatar użytkownika
rey
Lex user
 
Posty: 219
Dołączył(a): 1 lis 2014, o 23:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Lexusa: LS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE

Postprzez maniek_ls400 » 8 lut 2015, o 12:45

rey napisał(a):Czy po zdjęciu kolektora ssącego uszczelka powinna być wymieniona koniecznie na nową?

Pewnie większość firm montujących instalacje nie wyko uje tej operacji, w maździe robili mi bez demontażu - wióry po wierceniu jeszcze leżą na kolektorze :scratch: i wszystko działa od 140 tys. bez problemów.

Wióry na kolektorze to pikuś - ważniejsze by nie było ich W cylindrach. Tak ja pisaliśmy na PRIV - nie uwierzę, że przed zdjęciem kolektora ktoś obleci cały silnik i wydłubie 12-13 letnie błoto, piach, inne syfy, które będą wokół kolektora. To wszystko w sporej części (znając niewygodę dostępu do tylnej części kolektora) pójdzie w cylindry oraz kanały wodne. Moim zdaniem (5 aut z LPG żadne nie miało do tej operacji zdejmowanego kolektora zrobiłem nimi dobrze ponad 1mln km - i żadnych problemów silnikiem i jego kompresją a o tym jest ten wątek) - większą wagę przyłóż do dobrych gratów (reduktor(y), wtryski, węże, dobre/mocne/trwałe opaski zaciskowe) niż do zabawy z kolektorem.

Kiedy po raz pierwszy zdejmowałem kolektor (padł rozrusznik w LS400) przerobilem na własnej skórze brak doświadczenia/bezmyślność i wyciągałem ziarenko po ziarenku z cylindra. Operacja wyjęcia rozrusznika przedłużyła się o 2 godziny konieczne na czyszczenie cylindrów i zaworów z piachu.
Avatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
 
Posty: 1499
Dołączył(a): 7 cze 2011, o 23:19
Lokalizacja: Piaseczno
Model Lexusa: W221 S500
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Instalacje Gazowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość